• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
@poziom1989 Niemcy mają płacone CO2 w podatku drogowym, ja płacę za 1,5 Bena 100€ na rok .
W kalkulatorze podaje się rocznik, pojemność i co2 wg danych producenta .
Sprawdzałem z planem kiedyś zakupu to:
diesla 1599cm³ CRV o mocy 160 ps, 350Nm 2016r. 135 Co², Kfz steuer to 230€ .
Natomiast kolega ma CRV 2,2 i 190 Co² moc ta sama , a rocznik 2012 to KFZ steuer 445€ na rok .

Natomiast co innego są obłożenia podatkiem od Co² producentów paliw i przerzucają to na cenę paliwa .

Nie sądzisz , że jest to ciśnienie na promowanie hybryd i EV .

Hybrydy się słabo sprzedają ? No to pyk Co² w górę i ceny paliw też .


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Nie tylko podatek.
Ebenfalls 2021 ist die CO₂-Bepreisung im Verkehr in Kraft getreten. Anfangs ist der Preis für eine Tonne Kohlendioxid mit 25 Euro angesetzt, wodurch sich über den Jahreswechsel der Liter Super E10 im Mittel um 7,7 Cent und der Liter Diesel um 7,6 Cent verteuerten. Der CO₂-Preis wird jährlich angehoben und soll 2025 bei 55 Euro liegen. Dann kosten wahrscheinlich der Liter Benzin 15 Cent und der Liter Diesel 17 Cent mehr als Ende 2020.
 
Panowie, błądzicie koszmarnie. Dobrze, że macie świadomość, że emisja CO2 będzie kosztować, bo w tym macie rację w sensie szerokim i globalnym, natomiast nie ma to póki co nic wspólnego z jakimkolwiek oddziaływaniem producentów OEM albo branży paliwowej. Cena paliwa wynika:
a) z podatków
b) z kosztu surowca czyli ropy, który w tym roku bardzo szybko drożeje.
Macie fart z tym CO2, bo owszem KE chce obłożyć sektor transportu systemem EU ETS ale jest to na razie przedmiotem debaty, której kierunek wskazuje że w pierwszej kolejności będzie transport lotniczy i morski.
 
Ale my rozmawialismy o cenach w Niemczech. Dlatego podkreslilem to w spoileru.
 
Pytanko.
Leje 95 z Circle K. Dziś jak kształtują się ceny w moim mieście, na Circle 5,19 a na Shell 5,09. Różnica spora więc zastanawiam się nam zmianą stacji paliw.
Jak z jakością? Na shellu dodatkowo widzę że we wtorki mają promocje v-power w cenie normalnej.
Śląsk: wtorek Pb95 4.88, dziś 4.98.Z dnia na dzień w górę. Co do jakości to benzynę tankuję na CircleK i na Shellu. Różnicy brak. Jak się uda to właśmie we wtorki Vpower na Shellu.
 
@Kevin88 bierz V-power jest duża różnica w kulturze pracy silnika i kilometrach , jeśli nie masz nowoczesnego silnika który sam ustawia kąt wtrysku i zapłonu , to możesz pojechać na hamownie na strojenie pod to paliwo, efekt taki , że zauważysz mniejsze zużycie/więcej kilometrów przejechanych i jeszcze lepsza kulturę pracy silnika i ciut wiekszą moc - tu też zależy czy wolnossący , czy turbo.
W silnikach zawsze są rezerwy , bo producent stroi silnik pod emisję , a na drugim planie są osiągi .
Takie czasy.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Nie ma żadnej różnicy bo Vpower to 95
Screenshot_20210226-052458_Chrome.jpg
 
Takie wypasione standard diesel, jak pamięć nie myli ma standardowe 51 cetan.
 
A ja powiem że my o paliwie a paliwo jedno a dystrybutor drugie. Kiedyś wracając z Waw zaświeciła się mi rezerwa. Do 15km zjechałem na stację paliw. Wlałem do baku 44l paliwa a zbiornik ma 45 😁
 
Do baku wchodzi więcej niżeli podaje producent.
 
@jacekmury1 zależy jakie auto , w HR-V II pisze w instrukcji , że zbiornik 50L
Jeszcze nigdy nie wlałem 44 L.
Nawet na 2 strzały.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
W jednym mam 100% a w drugim jakieś 92%, chociaż w tym przypadku boję się jeździć poniżej 0km zasięgu.
 
Ale tak na serio to czy warto lać Vpower 95 z Shella? Czy lepiej zapodać jakiś preparat do baku raz do roku, a tak to odpuścić sobie paliwo "premium"?
 
Jedni stosują dodatki inni nie. Ja osobiście tankuję na pewnych stacjach żadnych dodatków nie stosuję. Jest spory wybór dodatków, każdy znajdzie coś dla siebie. Na forum ludzie sobie chwalą "dopalacze" ,możesz spróbować bez obaw.
Co do Vpowera 95 ja nie widzę żadnej różnicy w spalaniu czy pracy silnika. W sumie autem jeździ w 99% żona (ja tankuje) i ona nie wie co ma zalane i również różnicy nie widzi.
 
Back
Top