Nieuchwytny
Nowy użytkownik
- Samochód
- Nissan 370Z
- Marka samochodu
- Nissan 370Z Nismo
- Budżet/ile litrów
- ~70 zł / ~1 litr
- Styl jazdy
- Silnik
- VQ37VHR
- Data produkcji
- 2019
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- nie wiem
Witam,
To mój pierwszy post na forum, więc na wstępie chciałbym się z wami przywitać i z góry podziękować za pomoc. Czytałem podobny temat dotyczący tego samego modelu: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/nissan-370z-nismo-vq37vhr.1036/ część informacji była przydatna i nakierowała mnie na pewne rozwiązania. Nie chcę odkopywać ww. tematu i wszelkie zapytania będę wpisywał w tym wątku.
Z racji powszechnej opinii na temat tych silników istnieje problem z szybkim przecieraniem się panewek podczas jazdy na słabej jakości olejach, szczególnie na proponowanych przez producenta lepkościach 5W30. Mam świadomość, że podbijanie lepkości nie jest remedium na ten problem, jednak wolałbym delikatnie ją zwiększyć stosując przy tym olej o odpowiedniej charakterystyce lepkościowej i jakościowej.
Obecnie silnik pracuje na oleju 5W-30 bez chłodnicy oleju, posiada zabudowany wymiennik woda-olej (OEM) który nie słynie z wystarczającej wydajności. Jedząc głównie w cyklu mieszanym trasa-miasto staram się nie przekraczać temperatury 120 C, jednak w tym roku planuję przejechać 2-3 sesje torowe, a z powodu braku pewności co do parametrów lepkościowych przyszedł czas na zmiany oleju. W najbliższych dniach zamierzam go wymienić i tu nasuwa się pierwszy problem, na rynku obecni są różni producenci posiadający w swojej ofercie bardzo dużo typów olei o "takich samych" parametrach lepkościowych i dla mnie jako laika ciężko wybrać odpowiedni.
Wstępnie skłaniam się do lepkości 0W-40 lub 5W-40, moje wstępne typy:
1. ROWE Hightec Synth RS 5W-40 - Tu dostępna jest analiza olejowa właśnie z modelu 370z. - Znajomy szczególnie poleca mi oleje tej marki
2. MILLERS OILS MOTORSPORT CFS 5W-40 NT+ 5L
3. RED LINE 0W-40
4. Amsoil Signature Series 0W40/5W40
5. PENRITE 10 TENTHS PREMIUM 0W40
6. Ravenol RCS / RUP 5W-40
Panowie, jesteście wstanie doradzić mi który z powyższych olei jest najbardziej opłacalnym zakupem, bo wszystkie kosztują podobnie kwestia tylko ich jakości. Szczerze mówiąc nigdy nie używałem i nie słyszałem o większości z tych firm, tym samym nie mam praktycznej wiedzy o klasie ww. producentów. Oczywiście jestem otwarty na wasze propozycję.
Pozdrawiam
To mój pierwszy post na forum, więc na wstępie chciałbym się z wami przywitać i z góry podziękować za pomoc. Czytałem podobny temat dotyczący tego samego modelu: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/nissan-370z-nismo-vq37vhr.1036/ część informacji była przydatna i nakierowała mnie na pewne rozwiązania. Nie chcę odkopywać ww. tematu i wszelkie zapytania będę wpisywał w tym wątku.
Z racji powszechnej opinii na temat tych silników istnieje problem z szybkim przecieraniem się panewek podczas jazdy na słabej jakości olejach, szczególnie na proponowanych przez producenta lepkościach 5W30. Mam świadomość, że podbijanie lepkości nie jest remedium na ten problem, jednak wolałbym delikatnie ją zwiększyć stosując przy tym olej o odpowiedniej charakterystyce lepkościowej i jakościowej.
Obecnie silnik pracuje na oleju 5W-30 bez chłodnicy oleju, posiada zabudowany wymiennik woda-olej (OEM) który nie słynie z wystarczającej wydajności. Jedząc głównie w cyklu mieszanym trasa-miasto staram się nie przekraczać temperatury 120 C, jednak w tym roku planuję przejechać 2-3 sesje torowe, a z powodu braku pewności co do parametrów lepkościowych przyszedł czas na zmiany oleju. W najbliższych dniach zamierzam go wymienić i tu nasuwa się pierwszy problem, na rynku obecni są różni producenci posiadający w swojej ofercie bardzo dużo typów olei o "takich samych" parametrach lepkościowych i dla mnie jako laika ciężko wybrać odpowiedni.
Wstępnie skłaniam się do lepkości 0W-40 lub 5W-40, moje wstępne typy:
1. ROWE Hightec Synth RS 5W-40 - Tu dostępna jest analiza olejowa właśnie z modelu 370z. - Znajomy szczególnie poleca mi oleje tej marki
2. MILLERS OILS MOTORSPORT CFS 5W-40 NT+ 5L
3. RED LINE 0W-40
4. Amsoil Signature Series 0W40/5W40
5. PENRITE 10 TENTHS PREMIUM 0W40
6. Ravenol RCS / RUP 5W-40
Panowie, jesteście wstanie doradzić mi który z powyższych olei jest najbardziej opłacalnym zakupem, bo wszystkie kosztują podobnie kwestia tylko ich jakości. Szczerze mówiąc nigdy nie używałem i nie słyszałem o większości z tych firm, tym samym nie mam praktycznej wiedzy o klasie ww. producentów. Oczywiście jestem otwarty na wasze propozycję.
Pozdrawiam