• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

A co lepsze na bezposredni wtrysk w benzynie Archoil 6400/6900 czy Amsoil PI Performance? Ogolnie dbam o autko i jezdze tez na benzynie BP ultimate 98 :)
 
Ultimate ma dodatki w cenie, nie wiem czy jest sens cokolwiek dolewać. Jeżeli już chcesz to lepiej przejść na 95 i wtedy dodatki. Archoil jest tu znany i polecany. Amsoila nie znam, ale było tutaj parę osób które lało i chwaliło. Możesz spróbować jednego i drugiego i sam wybrać. Jakościowo powinny być podobne, ale ich cel jest różny. Archoil uszlachetnia paliwo czyli ma dodatki czyszczące i konserwujące, to samo co ma 98 z dystrybutora. Amsoil podręcznik paliwo wydajnościowo.
 
No ja właśnie już wyjeżdziłem pół baku z Amsoil API na ultimate 98 i w sumie praktycznie zadnej roznicy nie widzę :) Ale to chyba dobrze czyli to znaczy ze uklad caly jest czysty w moim aucie :)
 
Na 1/4 baku w fabii zalałem ok 70ml 6900 i podjechałem km gdzie dolalem do pełna. Pojechałem na autostradę. Po 100km z obrotami 3500-4000 dojechałem na miejsce. Po kilku godzinach odpaliłem auto i rozpocząłem drogę powrotną. Po 12km wioskami w kierunku autostrady pojawił się engine check z powodu katalizatora.
 
Ja dodatek AR6900 stosuje do benzyny, diesla i nigdy nie miałem z nim problemu. Może być to zbieg okoliczności. Gdy zacząłem stosować Ar w benzynie to cewka zaczęła szwankować. Zbieg okoliczności, mi udało szybko zdiagnozować usterkę i dalej stosuje dodatek.
 
Ja mam ten błąd od roku. Pojawia się jak robię trasę. Myślałem że 6900 pomoze wyczyścić katalizator.
 
Po kilku godzinach odpaliłem auto i rozpocząłem drogę powrotną. Po 12km wioskami w kierunku autostrady pojawił się engine check z powodu katalizatora.
Ja mam ten błąd od roku. Pojawia się jak robię trasę

Czegoś tutaj nie pojmuje. Masz błąd, który świeci od dawna, więc po co piszesz w takim tonie, jakby to była wina dodatku?
 
Pojawienie się błędu nie jest winą dodatku.
Opisuje co aktualnie dzieje się z autem po przebiegu 200km od wlania.
Nie ma żadnego efektu.
Mam nadzieję, że ten efekt jednak się pojawi jak wyjeżdżę ten bak do końca lub po kolejnym baku.
 
Mam nadzieję, że ten efekt jednak się pojawi jak wyjeżdżę ten bak do końca lub po kolejnym baku
Drugi-trzeci-czwarty...i dopiero zaczął bym się dopatrywać efektów.
Ludzie myślą, że dodatki to taka różdżka Harrego Pottera, zalewają do baku i to już ma robić szaloną magię :).
Poza tym, to są środki przeznaczone do optymalizacji procesu spalania i konserwacji układu paliwowego, wątpię, żeby AR mógł odetkać kata. To tak, jakbym oczekiwał, że u mnie odepchał by DPF, co było by irracjonalnym oczekiwaniem, on ma spowodować, żeby paliwo spalało się lepiej i żeby ten DPF się tak szybko nie zapychał. Jak już coś się skiepściło, to trzeba to odkiepścić a środek stosować jako zapobiegawczy, nie leczniczy.
 
Błąd może być od uszkodzonego czujnika z kata czy DPF'a

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
wlej najpierw 6400 i dopiero potem lej 6900 do każdego tankowania.
 
Tak jak pisałem wcześniej przed tą wojną "Pb vs LPG".
Wymianę oleju planuje dopiero za 2 miesiące, a nawet później. Auto ma przejechane dopiero 5k km na obecnym Millers trident 5W40.
Niektórzy pisali, że wlanie 6900 przed 6400 ma sens.

Będzie 2 baki 6900, później bak 6400, a później dalej 6900 aż się skończy buteleczka.

Robię ten test, może komuś się przyda.

Nie oczekuję takich efektów jak opisuje tutaj Pan od Cataclean, że po niecałym baku już błąd nie wrócił

Ale jeśli cała kuracja nie przyniesie efektu to na pewno o tym napiszę.
 
Nie oczekuję takich efektów jak opisuje tutaj Pan od Cataclean, że po niecałym baku już błąd nie wrócił
To zastosuj jakiś środek stricte do czyszczenia katalizatorów.

Ale jeśli cała kuracja nie przyniesie efektu to na pewno o tym napiszę.

Chyba koniecznie chcesz pokazać, że produkty AR nie działają.
 
Wcześniej przeczytałem, że 6400 nadaje się do czyszczenie katalizatora.
Jeśli nie nadaje się to nie będę go kupował.
Proszę o informację.
 
Ja tam nic takiego nie przeczytałem ale może mało czytam o dodatkach.

bezpiecznie usuwa depozyty z wtryskiwaczy i komory spalania co poprawia efektywność spalania i umożliwia bardziej wydajną pracę systemu kontroli emisji (także sond tlenowych jak i konwerterów katalitycznych).

Są różne farmazony wypisywane we folderach reklamowych ale nie równał bym "umożliwia bardziej wydajną pracę" z czyszczeniem jakie obiecuje np pierwszy wygooglany Oxicat: To specjalnie opracowany, wysoko wydajny środek czyszczący. Zapewnia trwałe i skuteczne usuwanie nagromadzonej sadzy i siarki w całym układzie wydechowym.

Ja jestem sceptykiem w stosowaniu, a raczej w uzyskaniu obiecywanych korzyści wynikających z ich zastosowania, ale jeśli już się decyduję to wybieram takie które obiecują osiągniecie danego celu.
 
Nigdy nie miałem okazji ani potrzeby czyścić kata. Ale gdybym miał to robić to z tych propozycji wybrałbym zestaw LM. Choć opisana procedura jest lekko skomplikowana.
Oxicat wlewasz do baku i "po robocie" niech się wykaże.
AR 6400 podobnie tylko wg mnie nie jest do tego celu przeznaczony choć może nie mam wystarczających wiadomości na ten temat.
 
Może ktoś z kolegów, którzy znają skład chemiczny tych preparatów mogą doradzić co warto wybrać z tych z listy lub jakiś inny?
 
Dodatki do benzyny mające na celu oczyszczenie katalizatora działają prewencyjnie. Ubitego na amen nie naprawisz środkiem za 80 zł dodanym do baku. Tu przede wszystkim trzeba zrobić diagnostykę i sprawdzić, co pokazuje sonda nr 2, bo one w też mają swoją trwałość, a ich koniec wywala zazwyczaj błąd układu katalitycznego. Natomiast piszesz o Fabii, jeśli to silnik 1.2 3 cyl. to tam katalizatory padały już przed przebiegiem 100 kkm.
 
Nie rozumiem. Tzn że te wszystkie produkty to ściema. Są reklamowe jako usuwając problem z błędem P0420 który mam. To jedyny błąd jaki mam. Po skasowaniu wraca po ponad 100km. Jeśli jeżdżę krótki odcinki do 10km to mogę jeździć i jeździć a błąd się nie pojawi. To pewnie dlatego że układ nie jest nagrzany do przeprowadzenia testu sprawności katalizatora.

Pisanie o tym że to są środki do utrzymania w czystości to zwykle oszustwo bo tego nie idzie zweryfikować. Jak mam utrzymywać w czystości katalizator przez 10 lat to wydam na to więcej niż sam katalizator.
Fabia 1.2 AZQ 64KM, 2004 r., 145kkm
 
Back
Top