• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

Ja polecam do pb 6900 a do LPG 6200, mam tak u siebie i sobie chwalę. + nawet mam w domu rozpiske z około 20 tankowań lpg z 6200 i bez i na każdym tankowaniu wychodziło na +++ dla dodatku - po prostu więcej km na baku robię a spalam około 14l lpg. Nie kupuj 6200 z myślą o pb bo tam i tak raz zalejesz dodatek i będzie siedział miesiące.... bo w końcu masz LPG. Różnica jest również w korektach paliwowych jak i samych czasach wtrysku paliwa - również na + przynajmniej u mnie.
 
a do LPG 6200
Jak dozuje się ten dodatek do gazu?
Bo o ile Benzynę w Polsce mamy już w miarę dobrą, o tyle LPG wciąż nawet na markowych stacjach pozostawia wiele do życzenia.
Taki środek mógłby więc pomóc utrzymać podzespoły instalacji gazowej w czystości.
 
mi LPG do baku wchodzi prawie 50 litrów, więc mam zamiar dodawać po 4-5 ml do każdego tankowania.
Ze względu że mam wlew do LPG obok wlewu benzyny (pod klapką) i muszę dokręcać adapter to myślałem wstrzykiwać dodatek strzykawką właśnie do tego adaptera do tankowania, a Ty @Navi jak sobie z tym radzisz?
 
Zależy jakiego macie grzybka do tankowania LPG. Ja mam taki dokrecany koło wlewu pb o długości +- 5cm. Strzykawki nie polecam bo dodatek to nie olej i będą opory jak za mocno naciśniesz to wszędzie rozlejesz - uwierz na słowo testowałem. Ja mam taką buteleczkę z dozownikiem 100ml - orginalną. tym najlepiej dozować bo masz na niej podziałkę ml i widać ile wlewasz i akurat wchodzi do grzybka. Polecam najpierw takową kupić a potem większą i przelewać. Ja na bak 50l dolewam 5-7ml w zależności ile wleje do grzybka a i żeby nie stać przy dystrybutorze jak idiota. buteleczka 100ml przy moim spalaniu 14l lpg starcza na około 4000km
 
Mam pytanko do was. Bo zalalem Amsoil API Performance do autka swojego plus benzyna 98 i po 350 km temperatura oleju jest wyższa i jakby katalizator bardziej bardziej stukał po jeździe czyli jakby bardziej się grzał silnik i spalanie trochę większe . To normalne jak się wleje taka płukankę na czyszczenie wtrysków itp?mam nadzieję że nic złego się nie stanie ... I jak to przepali i następny bak wleje to będzie spoko jak wczesniej
 
Last edited:
Jest taka możliwość. Dodatek w benzynie może zwiększyć temperaturę w komorze spalania, a co za tym idzie w katalizatorze.
 
ja też tak miałem u siebie w Fordzie po AR 6400, strzelał kat po jeździe jak z karabinu :D
 
@orzeszpole to też miałeś wyższą temperaturę oleju w silniku ? Kurde to mnie uspokoliliscie że nic złego się nie stanie. Czyli jak przepala to musi być wyższa temperatura spalin itp
 
mój samochód nie posiada czujnika temperatury oleju więc nie wiem jaką miałem temperaturę, ale też właśnie byłem zdziwiony że po każdej jeździe nagle zaczął mi cały układ wydechowy strzelać, czego wcześniej praktycznie w ogóle nie było, po wyjeżdżeniu całego baku i zatankowaniu świeżego paliwa sytuacja sięod razu uspokoiła i wszystko wróciło do normy, tak więc podejrzewam że jest to normalne i znaczy że dodatek robi swoją robotę.
 
Acha czyli tak musi być i nie ma co się bać że coś ,,pierdyknie" w aucie. No ja mam i widzę że jest wyższa o kilka stopni niż normalnie .zresztą Amsoil API to dość drogi preparat i Amsoil bardzo dobra firma jest
 
Last edited:
Czy tego typu dodatki jak Ravenol Petrol System Cleaner czy AR6400-P MAX daje się tylko na bak przed wymianą oleju czy można również w dowolnym momencie po zalaniu silnika nowym olejem?
 
Last edited by a moderator:
Takie dodatki powinno stosować się przed dłuższą podróżą ale czy koniecznie przed wymianą oleju? To już jest chyba teoria ministra-skipera.
Z tego co widzę to OP stosuje dodatki nie zależnie od interwału olejowego. Ja też zamierzam stosować raz do roku przed dłuższym wyjazdem weekendowym. "Jestem" świeżo po wymianie oleju, a dodatek czyszczący zastosuję za miesiąc.
 
W tej teorii chodzi o przedostawanie się paliwa do oleju. Więc moja teoria jest taka , że trzeba wybrać moment na zastosowanie dodatku gdzie ten proceder nie będzie występował bądź będzie minimalny.
 
Jeżeli masz paliwa w oleju tyle, że zawartość dodatku stanie się problemem, to problemem nie będzie dodatek ;)

Ja leję co jakiś czas po prostu i tyle, nie przejmuje się czy to przed czy po wymianie oleju.
 
Tez o tym pomyslalem, ale czy to moze miec jakis negatywny wplyw na olej ? To tez zalezy od danej jednostki napedowej oraz samego stezenia dodatku, a to bedzie decydujace. Oraz jaki to moze miec wplyw na olej (?) Tym tematem sie nie interesowalem, ale z tego co wiem to np. pewne stezenie Ferrocenu, moze podwyzszyc Fe w ICP.
 
Przed zarejestrowaniem się na forum, bak temu wlałem:
STP-DO-CZYSZCZENIA-WTRYSKOW-BENZYNA-200-ml

Teraz jestem bardziej świadomy które dodatki są lepsze i pomyślałem, że przy najbliższym tankowaniu wleję np. AR6400-P MAX. Niebawem robię jednak duży serwis i nie zdążę już wypalić całego baku (maks połowę) z środkiem stąd pytanie.

 
@ICTC , to nie ma żadnego znaczenia czy wypalisz cały zbiornik paliwa czy też nie. Paliwa w zbiorniku podczas serwisu nie wymieniają, tak więc dodatek w paliwie pozostanie i będzie działał dalej. Co innego jest w przypadku dodatków do oleju, wtedy w zależności od zastosowanego dodatku po zmianie oleju może go pozostać niewiele.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top