• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

No tak ale tak jak wcześniej wspomniał @wlyszkow 70% zużycia jest podczas zimnych startów więc pytanie jak ar9100 zabezpiecza przed tym.
Tez ciekawi mnie różnica między startami z różnymi temp. początkowymi (-5,0,10,20 st C).
Myślę że tu jest klucz jeśli chodzi o zużycie metali.
 
pobity Vmax
A mnie ciekawi ten pobity Vmax. Takie 2.0 TGDI ma chyba Vmax ponad 200kmh więc nie łatwo tu o spektakularne poprawy po zastosowaniu dodatku. Po za tym silnik 20kkm dopiero się ułożył, a może jeszcze układa więc przypisywanie ewentualnego wzrostu Vmax dodatkowi AR jest troche na wyrost.
 
Ja osobiście tego wpisu nie odebrałem w ten sposób, aby dodatek się przyczynił do wzrostu Vmax. Tylko ogólnikowo.
 
Ja słynę z tego, że nie umiem czytać ze zrozumieniem ale tak to odebrałem: obniżenie HTHS o 0.3 + dodatek AR9100 spowodowały, że m.in. Vmax został pobity :rolleyes:
 
Ja słynę z tego, że nie umiem czytać ze zrozumieniem ale tak to odebrałem: obniżenie HTHS o 0.3 + dodatek AR9100 spowodowały, że m.in. Vmax został pobity :rolleyes:
Tutaj bardziej chodzi, że przy tak "cienkim oleju", samochód jest eksploatowany z wykorzystaniem pełnych parametrów, czyli równo dostaje w p... - po zaworach.
 
Ja słynę z tego, że nie umiem czytać ze zrozumieniem ale tak to odebrałem: obniżenie HTHS o 0.3 + dodatek AR9100 spowodowały, że m.in. Vmax został pobity :rolleyes:
Tak, podejść było wcześniej kilka do Vmax i na różnych 0W20 C5 czy A5 było to samo dokładnie przy różnych przebiegach silnika.
Teraz na oleju o niższym HTHS z AR9100 było szybciej, miła niespodzianka i tyle.

Przestrzegam jednak przed obniżaniem HTHS znacznie bo krzywa tarcia i spalania potrafi rosnąć przy zbyt niskiej HTHS dla danego silnika tak samo jak dla zbyt wysokiej HTHS.

0.3 od 2.6 to jest ponad 11% w dół i tak to się liczy.
 
No tak ale tak jak wcześniej wspomniał @wlyszkow 70% zużycia jest podczas zimnych startów więc pytanie jak ar9100 zabezpiecza przed tym.
Tez ciekawi mnie różnica między startami z różnymi temp. początkowymi (-5,0,10,20 st C).
Myślę że tu jest klucz jeśli chodzi o zużycie metali.
Lepiej niż zddp i inne tradycyjne dodatki, które mają temp aktywacji ok 50C. Nano smaruje nawet na zimno
 
Ja mogę potwierdzić , że AR9100 może się przyczynić przekroczenia seryjnego do V-max.
AR9100 zacząłem stosować po 50kkm . Jeżdżąc ta sam trasą za Norymbergalą w stronę Ülm są miejsca bez ograniczeń, a długie proste zachęcają no i tam próbowałem te Hondę z silnikiem od kosiarki 192-195 km/h i nawet z górki więcej nie chciała ani deka.
Kolejna wymiana ten sam olej Ravenol EFS 0w20 +AR9100 i kiedyś przy takiej v-max licznik pokazał 205km/h przy 6200 RPM , a odcinkę ma na 7200 RPM.
Jak popatrzycie na wykres przebiegu mocy z hamowni (nie mój) , to można wnioskować po 6000rpm krzywa mocy spada, a zmniejszone tarcie potrafi wykszesać coś więcej .
db4f513cd7c011df46a97f1b93582433.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Obena formulacja AR9200 V2 posiada więcej zalet od AR9100. Jaki jest sens stosowania jeszcze 9100?
 
Dobre pytanie, AR9100 użyłem z myślą o GDI, trochę lepszych właściwościach myjących a najbardziej ze względu na lepkość bo chodziło o test 0W16 o niższej lepkości HTHS niż fabryka zaleca.

9100 nadal sprawdza się też w 4T z mokrym sprzęgłem, skrzyniach biegów z olejem niskiej lepkości, w klasycznych automatach, wspomaganiu itp.
 
A jak wypada czyste 9200 v2 w stosunku do tego racingowego miksu z 9100 i co ten mix w sumie daje?
 
Taka ciekawostka o 9200v2. To jest wynik oleju przekładniowego w technologii 9200v2 na PAO, lepkość jak OEM.
Tester ma Nissana od kilku lat i nigdy nie miał średniej poniżej 16kWh/100km a z nano Archoil bez problemu 14-14.4kWh/100km sam się zdziwił bo stosował drogie oleje znanych firm też na PAO wcześniej.
Test jest w kierunku redukcji zużycia bardzo delikatnej przekładni, w której po krótkim czasie od wymiany oleju zaczyna się robić głośno a na korku jest jeż od opiłków.
Spadek zużycia energii zawsze cieszy. ;-)
a812ab64374599392a9ba3e555e5811b.jpg
 
A jak wypada czyste 9200 v2 w stosunku do tego racingowego miksu z 9100 i co ten mix w sumie daje?
Pomysł miksu zrodził się ponad 5 lat temu do ekstremalnych obciążeń i okazało się, że osiągi były nawet lepsze niż przez lata stosowania AR9100 przez ten zespół.

Takie to były zawody ;-)


W porównaniu miksu do 9200v2 samego w miksie zamiast detergentu magnezowego jest 9100 co dodatkowo poprawia ochronę i obniża tarcie oprócz czyszczenia. 9100 także świetnie dysperguje nano z 9200v2 chociaż to najdroższy detergent/dyspergator jaki znam. ;-)

Miks przez lata docenił Maptek a niedawno także HD-CUSTOMS z tych, które mogę podać publicznie.
 
@wlyszkow
Będę teraz miał serwis AB2 i chcę też wcześniej zmienić olej w skrzyni z dodatkiem AR .
Mam te butelkę 500 ml AR9100 , teraz nie wiem czy zalać czysty AR9100 czy mieszać z AR9202v2 , czy wgle sam V2 .
Lub skrzynia czysty AR9100 a silnik V2 ?
Co byś zrobił na moim miejscu ?

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Jeśli masz 500ml AR9100 to wystarczy pewnie na wszystko i będzie OK
 
A 9400 jak na tle 9100, 9200 oraz miksu wypada?
Można to mieszać z wyżej wymienionymi , czy sensu to nie ma żadnego?
 
9400 to zupełnie inna technologia, bez nano, raczej dla spadku spalania w benzyniakach wolnossących i wiele nie wniesie
 
@wlyszkow jaka jest różnica pomiędzy gotowym miksem a samodzielnym wymieszaniem 9200v2 i 9100? Poza ilością cieczy rzecz jasna
 
Back
Top