Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Olej u mnie na szcz臋艣cie rocznie max 25 mh. Odsysam zawsze czysty. Nawet p艂ukank臋 zrobi艂em licz膮c na jaki艣 zrzut brudu a tu czystoKolego @Pedros, w tym przypadku to nie ma znaczenia. Wa偶na jest odpowiednia lepko艣膰, a najwa偶niejsza terminowa wymiana, zar贸wno oleju jak i filtra powietrza. Te silniki pracuj膮 w du偶ym zapyleniu. A olej ka偶dy o lepko艣ci od 5W30 do 15W40 b臋dzie dobry.
Stihl HP Ultra, w ostateczno艣ci Stihl HP Super.Do benzyny do 2T co lejecie?
Dok艂adnie. Silnik dwusuwowy wymaga zmiennej dawki oleju w stosunku do benzyny w zale偶no艣ci od obci膮偶enia i obrot贸w. Dlatego silniki 2T w motocyklach maj膮 dozownik oleju. O ile pami臋tam z literatury technicznej, silnik 2T w Suzuki RG250 wymaga艂 proporcji od 1:200 na biegu ja艂owym do 1:20 na pe艂nym otwarciu manetki przy pe艂nym obci膮偶eniu. Mieszank臋 o sta艂ym stosunku stosuje si臋 tylko w bardzo prostych konstrukcjach (kosy, kosiarki, ma艂e generatory) lub w silnikach, kt贸re pracuj膮 g艂贸wnie przy jednym, ma艂o zmiennym lub niezmiennym obci膮偶eniu (rajdy). Zbyt du偶a ilo艣膰 oleju w mieszance powoduje r贸wnie katastrofalne skutki w silniku co jej zubo偶enie. Kombinowanie na "oko" z proporcjami oleju to g艂upota. W konstrukcjach z demolud贸w bez dozownika, mix 1:50 (wcze艣niej 1:25) to by艂 kompromis dla silnika pomi臋dzy jego trwa艂o艣ci膮, poprawn膮 prac膮, dymieniem itd. 1:50 w sta艂ym stosunku sprawia, 偶e na biegu ja艂owym silnik jest zakapcany od oleju, a przy pa艂owaniu jest niedosmarowany. Dozownik oleju w powa偶nym 2T to podstawa.Te偶 u siebie w dwusuwach leje Eurosinta od Oleo-mac w proporcji 1:50 i nigdy problemu nie by艂o. Dymu brak. @Triumphator na pilarzu by艂o wspominane o negatywnych skutkach przedawkowania oleju 2t. Wg mnie maj膮c "firmowy" sprz臋t nale偶y la膰 dobry olej w proporcjach wskazanych przez producenta.
Bo chc膮, aby艣 szybko dojecha艂 kosiar臋 i kupi艂 u nich now膮. Wr贸膰 do Mobila, bo ten Briggs to era Selektola Specjal do ZukaKosiara odebrana z serwisu. Wymienili tylko membrany, 艣wiec臋, wyregulowali zawory i chodzi. Silnik po 16 latach w bardzo dobrym stanie. Czyli jednak Mobil nie zaszkodzi艂. Za to powiedzieli, 偶e silnik by艂 czy艣ciutki w 艣rodku Ale zalali mi orygina艂 Brigsa SAE30 i poradzili 偶eby nie kombinowa膰 z Mobilami i la膰 co fabryka zaleca
Co ma temperatura zap艂onu oleju w silniku benzynowym? To nie diesel, ani silnik 偶arowy, tylko benzyniak o zap艂onie iskrowym. PS. Dosta艂e艣 porad臋 z kosmosu nie maj膮c膮 nic wsp贸lnego z wiedz膮 techniczn膮, bo je艣li go艣膰 twierdzi, 偶e oleje Valvo, Stihl, LM s膮 do MZ-ki, to kompletnie nie ma o tym poj臋cia. Ponadto silnik 2T NIE JEST smarowany "mieszank膮" tylko wykroplonym (kondensacja) olejem z benzyny - w nagrzanym silniku dochodzi w skrzyni korbowej (skrzynia korbowa w 2T to tzw pompa 艂aduj膮ca) do odparowania przewa偶aj膮cej wi臋kszo艣ci benzyny z zassanej porcji mixu, wykroplenia sie oleju w postaci mg艂y (korzystamy z r贸偶nic w lotno艣ciach i temperaturach odparowania) i w ten spos贸b jest smarowany silnik 2T. Resztka oleju, kt贸ra zostanie niewykroplona z benzyny leci do spalenia. Temperatura zap艂onu nie ma tu NIC do gadania. Zreszt膮 nie widzia艂em jeszcze oleju, kt贸ry mia艂 by temp zap艂onu 60-80 st C. Benzyna ma 44-50 st C... Kombinowanie na w艂asn膮 r臋k臋 z proporcjami oleju to proszenie sie o k艂opoty.Ten Oleomac te偶 nie藕le, t. zap艂onu prawie 260 stopni i w por贸wnaniu z HP Ultra, cenowo wypada znacznie lepiej. Akurat mam chyba nawet na wyko艅czeniu Stihla, bo chyba co艣 tam ojciec swoj膮 maszyneri膮 dzia艂a艂 ostanio, to przy okazji zam贸wi臋 tego Oleomaca .
Mimo wszystko, Stihla warto zam贸wi膰 chocia偶 raz, dla butelki z dozownikiem .
Z proporcjami, jak m贸wi艂em, dosta艂em rad臋, 偶eby te oleje 2T przeznaczone do motoryzacji, maj膮ce t. zap艂onu w okolicach 60-80 stopni, je偶eli ju偶 stosowa膰, to w proporcji 1:25, bo przy 1:50 na takich olejach b臋dzie si臋 przyciera膰.
Ja osobi艣cie u偶ywam Sthil HP mineralny, ale do chi艅czyka i w proporcji 1:25 wi臋c nie ma problemu. Pr臋dzej si臋 艣wieca zaklei na amen ni偶 zatrze.