• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Prelude 5 2.2L

tomikin

Użytkownik
Samochód
honda prelude 5 h22a5
Marka samochodu
Honda Prelude 5
Budżet/ile litrów
200pln/5L
Styl jazdy
Silnik
H22a5 VTEC 185hp bez katalizatora (planowana strumienica lub sportowy kat)
Data produkcji
1997
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SAE 5w30, 10w30, 10w40, 15w40, 15w50, 20w40, 20w50 API SG lub SH
Jaki olej masz obecnie
Valvoline SynPower 5w30
Witam wszystkich,
proszę o pomoc przy doborze odpowiedniego oleju do preludki z silnikiem 2.2l gdyż w gąszczu informacyjnych poszukiwań nieco się już pogubiłem.

Autko użytkuję od 11 lat, niestety przez większość czasu trwania w nieświadomości olejowej przerabiałem takie oleje jak Motul 6100 Synergie 10w40, Valvoline Maxlife 10w40 i Millers Trident 10w40. Od roku jeżdżę na Valvo SynPower 5w30 ale ponoć to Valvo już nie jest tak dobre jak było kiedyś więc postanowiłem poszukać czegoś lepszego.

Ogólnie autko służy mi do dojazdów do pracy, odległość 14km w jedną stronę jeżdżona na ogół spokojnie ale czasami przy wyprzedzaniach korzystam z pełnego zakresu obrotów :cool: dlatego ważne jest aby nowy olej sprawdzał się też w takiej roli. Pobór oleju wnosi 0,3/0,4l na 1000km i utrzymuje się na tym poziomie przez cały czas eksploatacji. Olej zmieniany raz w roku, przebieg roczny w ostatnich latach to około 5 tys km, wcześniej niecałe 10tys.

Czytałem wiele dobrego o oleju Hondy OEM 0w20 czy 5w30 lecz jego cena jest jaka jest. Zastanawiałem się nad olejami Penrite, PMO, Meguin, Gulf, Mannol, Total, Liqui Moly ale co producent to inny dobór lepkości, czasem 10w40, czasem 5w40 albo cała paleta 10-ciu produktów do wyboru więc już sam nie wiem czym się kierować tak naprawdę. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam, Tomek.
 

Attachments

  • 2020-08-11 17_22_30-Manual_HPVgen.pdf - Adobe Reader.jpg
    2020-08-11 17_22_30-Manual_HPVgen.pdf - Adobe Reader.jpg
    143,7 KB · Odwiedzin: 352
  • 2020-08-11 17_23_40-Manual_HPVgen.pdf - Adobe Reader.jpg
    2020-08-11 17_23_40-Manual_HPVgen.pdf - Adobe Reader.jpg
    351,3 KB · Odwiedzin: 406
To tak jak w Sosnowcu autobus do Katowic 🙈🙊 tak abstrahując 👍 swoją drogą, gdzieś mi się kiedyś przewinęło, że któryś z serii revline jest z recyklingu klepany, jak znajdę to podlinkuję.

A powiem Wam że jak wszedłem na stronę Revline i zobaczyłem tam Hondę Civic w barwach tej firmy to aż aż... o_O:D i mało nie kupiłem oleju od razu. A stronka ładnie zrobiona, wsio przejrzyste i działający sklep internetowy sprawiają dobre wrażenie.


Nie rozumiem awersji do lotosu, Orlenu czy specola.. już wolał bym je zalać niz takiego revline 😂🙊🙈 swoją drogą zastosowali sprytne nazewnictwo, nawiązując poniekąd do szanowanej marki olejowej.

Dokładnie i nawet kolor bestialsko zapożyczyli 🙃 Teraz w sumie ta awersja i nastawienie anty już raczej osłabło, powoli przekonuję się do Lotosa a jak popracuję trochę nad Specolem to może coś z tego będzie :)


Nie ma to nic wspólnego z wiekiem.

5W-40 to takie "pół drogi" między 5W-30 (które jest chyba optymalne), a 10W-40 które jest przeznaczone do jazdy w wyższych temperaturach.

Przekonałeś mnie, dzięki :)


Na forum są analizy polskich olejów Lotos, Specol, Orlen m in. po to aby inni mogli się przekonać że to porządne produkty.
PMO to tylko brand - oleje produkowane są w NL.

Powoli przyglądam się tym analizom ;) Szkoda że PMO nie jest w 100% polskie, myślę że przydałaby się taka marka na polskim rynku a apropo naszych rodzimych firm lub manufaktur to są jeszcze jakieś warte uwagi?
 
Z manufaktur Extreme Lubricants, myślę, że potrzebują jeszcze trochę czasu, żeby ludzie zaufali bardziej. Ja leję już drugi interwał u siebie.
 
i zobaczyłem tam Hondę Civic w barwach tej firmy
jeśli nawet AMG pomalowało jakiegoś RSa na stronce, to i tak bym nie kupił ich oleju.

mało nie kupiłem oleju od razu. A stronka ładnie zrobiona, wsio przejrzyste i działający sklep internetowy sprawiają dobre wrażenie.
Ja mam słabość do olejów w metalowych bańkach, ale to nie znaczy, że tylko takim kryterium mam się kierować.

Extreme Lubricants
Oni nie są Polską "manufakturą"

Szkoda że PMO nie jest w 100% polskie
a co by Ci to dało? Masz dosyć sprawdzonych produktów Polskich za którymi stoją duże koncerny, ich ośrodki badawcze i rozwojowe.
 
To, że są klepani w polsce, to mało istotne, bo na bańkach i tak mają "Made in Germany" dla marketingu.
 
Z polskich jest jeszcze Silesia Oil. Mało znana, nawet bardzo. No i ciężko z dostępnością w detalu.
 
jeśli nawet AMG pomalowało jakiegoś RSa na stronce, to i tak bym nie kupił ich oleju.
ja nie wiem czy bym kupił czy nie ale na pewno przyznałbym im dodatkowy punkcik ;) Z drugiej strony tak jak napisałeś 'Made in Germany' na produkcie robionym przez naszych i na naszym terenie to już duży minus.


Z manufaktur Extreme Lubricants, myślę, że potrzebują jeszcze trochę czasu, żeby ludzie zaufali bardziej. Ja leję już drugi interwał u siebie.
Poczytałem nieco o Extreme A.M.G, produkt interesujący i myślę że wart rozważenia. Tak na marginesie to ciekawa z nimi historia nie mogłem się oprzeć skojarzeniom z kawałami o Polaku, Rusku i Niemcu :)

Z polskich jest jeszcze Silesia Oil. Mało znana, nawet bardzo. No i ciężko z dostępnością w detalu.
O Silesia Ring to słyszałem, o olejach niestety nic.

Ogólnie na chwilę obecną szukam czegoś w stylu Shell Helix Ultra 5w30/40, tam Cytrynowiec pisał o dobrych właściwościach czyszczących silnik a tego typu olej dobrze wpisuję się w mój plan działania. Zostało mi jeszcze parę analiz do przerobienia.
 
Z polskich to główne marki znane/wiodące jak zwał tak zwał zostały wymienione i co więcej są ich analizy i to kilka rodzajów, więc obaw co mają w sobie nie powinno być. Olej zawsze będzie sprzątał to co zostało po płukaniu, bo zawsze coś zostaje w misce i zależy to głównie od jej ukształtowania i gdzie jest korek zlewowy, no chyba żeby ją odkręcić i przy okazji zobaczyć co tam w niej jest + obadać smok olejowy ;)
Jest parę marek w ogóle niszowych i nawet tu na forum absolutnie nie znanych i też są fajne i porządne, może nie polskie ale czy to wada?
Oleje Extreme mają tylko w PL miejsce wytworzenia bo pomysł na markę ma człowiek z RUS i parę lat ją już rozwija, ale nazwa imho nieprzypadkowa ze względu na skład i bazowy i dodatków. Shell to zawsze były oleje z dobrym zapleczem detergentowym.
 
A może coś z klasy Heavy Duty? Acea E7, MB 228.51? Jest w sieci kilka analiz takich olejow w osobowkach benzynowych i nie widac nic niepokojącego. Najwyżej serwis ciężarówek trzeba będzie odwiedzić z kanisterkiem...
(Sam bym sprobował ale aktualnie brak w parku maszynowym odpowiedniego silnika)

Pozdrawiam,
 
Jest parę marek w ogóle niszowych i nawet tu na forum absolutnie nie znanych i też są fajne i porządne, może nie polskie ale czy to wada?
Dla mnie nie, najważniejszy jest produkt końcowy, czy to dobry polski czy zagraniczny, ważne żeby spełniał moje oczekiwania. Analogicznie jest z dużymi i mniejszymi firmami olejowymi aczkolwiek istnieje pewien element patriotyzmu jak i dopingowania tych mniejszych, który odgrywa mniej lub bardziej znaczącą rolę przy ewentualnym wyborze.


A może coś z klasy Heavy Duty? Acea E7, MB 228.51?
Tego raczej nie brałem pod uwagę :) Co prawda u mnie na firmie latają Berlinga, Kangoory, Hyundaie i30, VW LT35, Craftery i Iveca jakieś wraz całą flotą Manów na olejach Shell Rimula i wsio jeździ ale do preludy wolę raczej zastosować coś zgodnego z przeznaczeniem ;)
 
Bo to są oleje na 100 tys km a nie 10. Co prawda w wielkich dieslach ale mimo wszystko mogą lepiej trzymać parametry niz te do osobówek

Pozdrawiam,
 
Polecanie oleju do samochodów ciężarowych w osobówce, a szczególnie takiej, która nawet 10 tysięcy rocznie nie robi, jest pomysłem bezsensownym. Żeby nie napisać bardziej bardziej dosadnie.

Jeszcze bym zrozumiał może taki olej do diesla latającego w długie trasy, gdzie użytkownik że względu na przebiegi dzienne i tygodniowe musi wydłużyć interwał do 20 tysięcy. Ale w benzynowej jednostce napędowej - szkoda nawet rozważać.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
" Orlenu czy specola.. już wolał bym je zalać niz takiego revline "
Kolego stosowałem kilka razy Revilne 5W40, całkiem dobry olej pewnie klasy specola ale nie wieszałbym na nim psów, nagarów ten olej nie zostawia i nie ubywało go jak to bywa z niskiej jakości olejami także ja osobiście polecam. Szkoda że nie mamy analizy tego revline ciekaw jestem czy wyprzedziłby specola czy platinum. Przypuszczam, że to normalny hydrocrack.
 
Nagarów nie zostawia, ale w jakich warunkach? Ile tysięcy kilometrów na nim zrobiłeś?

Które oleje szczególnie znikają?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Chodzi mi o oleje które muszą trzymać jakośc przez długie interwały. Więc na krótszych powinny tym bardziej. Inne paliwo, obroty, zmienne fazy rozrzadu.. przecież to jasne.

Pozdrawiam,

 
Szkoda że nie mamy analizy tego revline ciekaw jestem czy wyprzedziłby specola czy platinum. Przypuszczam, że to normalny hydrocrack.
Może kiedyś doczekamy się analizy tego Revline-a, wtedy łatwiej będzie podjąć decyzję o jego zakupie. Póki co, jak forumowicze pisali, lepiej postawić na inne polskie marki, no może poza olejami K2 które też są dla mnie pewną zagadką.

Olej już wybrany a nawet dwa :);) Zwycięzcą pierwszego pojedynku w moim osobistym porównaniu, został Gulf Formula G 5w40 pokonując Shell Helix Ultra 5w40 zaś drugi pojedynek wygrał Eurol Super Lite 5w40 z Lotosem Synthetic+ 5w40.

Te oleje posłużą mi do krótszych interwałów między wymianami, żeby troszkę przeczyścić silnik a docelowo będzie prawdopodobnie Meguin Super Leichtauf 5w40 lub Extreme A.M.G 5w40 choć to się może zmienić bo olejów jest cała masa. Do tego dochodzi klasa lepkości, dobierajki olejowe różnych producentów najczęściej wskazywały 5w30, 5w40 i 10w40, ta 5w40 wydaje się najbardziej optymalna (bo wiadomo najszerszy zakres temperatur) ale jeśli okaże się, że silnik będzie na niej nieco słabszy niż na obecnej 5w30, to będę szukał 5w30. Oleje typu 0w30/40 z reguły są droższe od powyższych poza tym jak pisał @cytrynowiec nie ma wielu takich, którzy decydowaliby się na tą lepkość do H22a5 więc ten temat sobie odpuszczę.

Zatem czekam już tylko na oliwy i płukankę i zobaczymy jak to się dalej potoczy. Dzięki wszystkim za pomoc :)
 
Last edited by a moderator:
Przyszły mi dzisiaj oleje i zauważyłem na etykiecie małej bańki Gulfa Formula G w wierszu Specifications: ACEA A3/B3 a na dużej bańce jest A3/B4? Czy to błąd w druku czy dlatego, że mniejsza butla jest z roku 2018 a większa 2019 i w tym czasie zaszły te zmiany?
1L 20200819_173220.jpg 4L 20200819_174106.jpg
 
Back
Top