• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Prelude 5 2.2L

tomikin

Użytkownik
Samochód
honda prelude 5 h22a5
Marka samochodu
Honda Prelude 5
Budżet/ile litrów
200pln/5L
Styl jazdy
Silnik
H22a5 VTEC 185hp bez katalizatora (planowana strumienica lub sportowy kat)
Data produkcji
1997
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SAE 5w30, 10w30, 10w40, 15w40, 15w50, 20w40, 20w50 API SG lub SH
Jaki olej masz obecnie
Valvoline SynPower 5w30
Witam wszystkich,
proszę o pomoc przy doborze odpowiedniego oleju do preludki z silnikiem 2.2l gdyż w gąszczu informacyjnych poszukiwań nieco się już pogubiłem.

Autko użytkuję od 11 lat, niestety przez większość czasu trwania w nieświadomości olejowej przerabiałem takie oleje jak Motul 6100 Synergie 10w40, Valvoline Maxlife 10w40 i Millers Trident 10w40. Od roku jeżdżę na Valvo SynPower 5w30 ale ponoć to Valvo już nie jest tak dobre jak było kiedyś więc postanowiłem poszukać czegoś lepszego.

Ogólnie autko służy mi do dojazdów do pracy, odległość 14km w jedną stronę jeżdżona na ogół spokojnie ale czasami przy wyprzedzaniach korzystam z pełnego zakresu obrotów :cool: dlatego ważne jest aby nowy olej sprawdzał się też w takiej roli. Pobór oleju wnosi 0,3/0,4l na 1000km i utrzymuje się na tym poziomie przez cały czas eksploatacji. Olej zmieniany raz w roku, przebieg roczny w ostatnich latach to około 5 tys km, wcześniej niecałe 10tys.

Czytałem wiele dobrego o oleju Hondy OEM 0w20 czy 5w30 lecz jego cena jest jaka jest. Zastanawiałem się nad olejami Penrite, PMO, Meguin, Gulf, Mannol, Total, Liqui Moly ale co producent to inny dobór lepkości, czasem 10w40, czasem 5w40 albo cała paleta 10-ciu produktów do wyboru więc już sam nie wiem czym się kierować tak naprawdę. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam, Tomek.
 

Attachments

  • 2020-08-11 17_22_30-Manual_HPVgen.pdf - Adobe Reader.jpg
    2020-08-11 17_22_30-Manual_HPVgen.pdf - Adobe Reader.jpg
    143,7 KB · Odwiedzin: 356
  • 2020-08-11 17_23_40-Manual_HPVgen.pdf - Adobe Reader.jpg
    2020-08-11 17_23_40-Manual_HPVgen.pdf - Adobe Reader.jpg
    351,3 KB · Odwiedzin: 410
@tomikin Fanfaro Honda LTT 5W30 89zl/4L w ładnej bańce 🙂
Ożył watek SCT stąd propozycja ale lotosa znajdziesz jeszcze po ok 20zł za litr. Osobiście wybrałem sobie Syntetic do Hyundai.
 
Fajny olej wynalazłeś @soszo :) Odnośnie tego Fanfaro, Ilsac-gf5 to coś jak C3, low saps ?

Tak na szybko to też chyba wziąłbym Lotosa może Aurum bo widzę że tańszy od Syntetica albo jeszcze jest opcja z Orlenem, mogę coś wybrać za punkty w sklepie vitay i tutaj też jest do wyboru Maxexpert V, XD i XF także chyba muszę znowu trochę w analizach posiedzieć w poszukiwaniu molibdenu i boru... ;)
 
Z tych Fanfaro to bym brał low SAPS , bo tradycyjny w ich wykonaniu oznaczał do tej pory w analizach np +30-50% fosforu, cynku. Nie mówię ze w tym wypadku to zaszkodzi.

Jesli chodzi o lepkość ja bym nie szedł w dół . Oczywiście rozumiem korzyści ze stosowania niskich lepkości , ale to nie jest już nowy wóz delikatnie mówiąc i nie wiadomo w jakim stanie są wtryski, itp. Zostałbym przy 5W30 / 5W40.
 
Jesli chodzi o lepkość ja bym nie szedł w dół . Oczywiście rozumiem korzyści ze stosowania niskich lepkości , ale to nie jest już nowy wóz delikatnie mówiąc i nie wiadomo w jakim stanie są wtryski, itp. Zostałbym przy 5W30 / 5W40.
A co mają wtryski do tego? 🤣 Jaką masz spektakularną różnicę między 5W30, a 0W30? Widać, że nie tylko nie rozumiesz korzyści płynących ze stosowania niższych lepkości, ale nie rozumiesz nawet podstaw.

Maxexpert V, XD i XF
Z grubsza bez znaczenia. Możesz sobie stosować co wymianę, inny olej. Takich "porad" jak ta wyżej nie traktuj na poważnie.
 
A co mają wtryski do tego? 🤣 Jaką masz spektakularną różnicę między 5W30, a 0W30? Widać, że nie tylko nie rozumiesz korzyści płynących ze stosowania niższych lepkości, ale nie rozumiesz nawet podstaw.
A ja bym się ciebie panie ekspercie zapytał po co mu proponujesz 0W-30? Podaj co osiągnie w naszym klimacie zmieniając lepkość z 5W-30 na 0W-30 według twojej "porady". Tylko nie pisz, że przy -40'C olej szybciej dotrze to węzłów tarcia.

Wraz z eksploatacją oleju spada jego lepkość. I jeżeli dodatkowo wtryskiwacze mają swoje lata to dodatkowo mogą przyczynić się do obniżenia lepkości, a eksploatacja miejska jest dodatkowym czynnikiem.

Nie zamierzam się z tobą przepychać. Widzę (i ludzie też widzą), że traktujesz to forum jako formę terapi swoich kompleksów i trudności życiowych. Mam nadzieję, że działa i czujesz się dzięki temu lepiej.
 
Podaj co osiągnie w naszym klimacie zmieniając lepkość z 5W-30 na 0W-30 według twojej "porady". Tylko nie pisz, że przy -40'C olej szybciej dotrze to węzłów tarcia.
Nie, ja nie pisze takich argumentów, to nie twój poziom argumentacji. Jest odpowiedni temat na forum, poczytaj, co tam jest napisane, dlaczego niskie lepkosci mają przewagę. Gdybyś miał odrobinę większe pojęcie, to byś wiedział, że między tymi lepkościami mi nie ma przepaści, a warto spojrzeć nie tylko na to.
Wraz z eksploatacją oleju spada jego lepkość. I jeżeli dodatkowo wtryskiwacze mają swoje lata to dodatkowo mogą przyczynić się do obniżenia lepkości, a eksploatacja miejska jest dodatkowym czynnikiem.
Udowodnij, że w tym wypadku tak się stanie na 100%, oraz zacznij czytać uważnie forum, to się dowiesz, że olej nie składa się tylko z lepkosci. Wtryskiwacze nie mają tutaj nic do rzeczy. Sugeruję spojrzeć w odpowiednim temacie na zależność HTHS, poniżej jakiego poziomu staje się to niebezpieczne. Musisz mi najpierw udowodnić, że w tym wypadku wtryskiwacze leją w takim stopniu, że lepkość 0W30 stanie się niebezpieczna w przeciwieństwie do 5W30.
Nie zamierzam się z tobą przepychać
Nie masz wystarczająco opanowanej umiejętności czytania ze zrozumieniem.
Post automatically merged:

Jak leją, źle rozpylają, to to wyjdzie w spalinach.
A skąd on może o tym wiedzieć? To kolejny przedstawiciel "chłopskiego rozumu" nie faktów.

Mam nadzieję, że działa i czujesz się dzięki temu lepiej.
Czuję się lepiej, kiedy ustrzegę kogoś przed konsekwencjami takich "porad" jak twoje. To na pewno.
 
Last edited:
Porada jak porada. Jeden ma Takie argumenty, a drugi inne. Przecież jak nadal @tomikin będzie stosował 5W40 to krzywdy silnikowy nie zrobi. Przed czy go ustrzegłeś?
 
Last edited:
Dobra, zdecydowałem się na Orlena za punkty i z tych tańszych mam dwie opcje:
1. PLATINUM MAXEXPERT C4 5W-30 4L 89,99zl
2. PLATINUM MAXEXPERT C3 5W-40 4L 89,99zl
Jeśli obie są słabe, bo jak widać albo C4 albo 5w40 to wybiorę trzecią opcję o której pisał @soszo
3. PLATINUM MAXEXPERT DEX1 5W-30 4L 109zl
Jest jeszcze XF ale to znowu C2 a XD jest tylko w 1L butelkach więc odpada. Nie wiem czy się przejmować niskim poziomem wapnia, cynku i fosforu w C4 bo jeśli nie to biorę 1. i po sprawie, jak myślicie?
 
Cóż H seria (F też) zawsze żarły olej i nic w tym nadzwyczajnego. Jakieś 5w30 C2/C3 jest optymalne. Reszta to już kwestia ceny. Mnie się dobrze jeździło na Bizolu technology 5w30 C2, chociaż ostatnio znowu cena poszła w górę więc to mało ekonomiczny wybór.
K2 5W30 XN? Taniej już się chyba nie da. Lotos Aurum C3 też się sprawdzi.
 
Ogólnie ACEA nie zaleca stosowania olejów z normami C w silnikach które nie są do nich dostosowane. Chociaż dotyczy to raczej europejskich silników bo wszędzie indziej liczy się API albo ILSAC i tymi normami sie kieruj. Jak na butelce jest API SL albo lepiej to będzie ok, europejskie normy mozesz zignorować.

Co do lepkości to nie ma znaczenia czy 5W-40 czy 30. Ale 0W-30 jest akurat gorszym wyborem ze względu na większą różnicę lepkości miedzy W i roboczą lepkości. Jeżeli nie masz potrzeby to raczej 5W niż 0W.

W samych olejach wielkiej różnicy nie będzie. Mamy analizy chyba wszystkich Orlenów ME, możesz sobie wybrać którego opis bardziej ci pasuje :)
 
jak myślicie
Weź obie opcje i miej na dwie wymiany.

Ale 0W-30 jest akurat gorszym wyborem ze względu na większą różnicę lepkości miedzy W i roboczą lepkości. Jeżeli nie masz potrzeby to raczej 5W niż 0W.
Tutaj też nie ma znaczenia i 0W30 bedzie równie dobre, nie mówimy o rozpiętościach rzędu 5W50 vs 5W20.
 
Dobra, zdecydowałem się na Orlena za punkty i z tych tańszych mam dwie opcje:
1. PLATINUM MAXEXPERT C4 5W-30 4L 89,99zl
2. PLATINUM MAXEXPERT C3 5W-40 4L 89,99zl
No i sprawa się rypła, wchodzę dziś na stronę sklepu vitay i co się okazuje? Powyższe opcje są niedostępne, co za przypadek 🤔 Kto mi zarypał z dnia na dzień wszystki olej, przyznawać się ? 😉

I tym oto sposobem zamówiłem MaxExperta Dex1 5w30 a następny będzie Lotos Aurum C3 5w30 chyba że trafi się coś innego, plan jednak jest właśnie taki. Także dziękuję wszystkim za cenne wskazówki, rady i pomoc w wyborze. Wasze zdrowie 🍺
 
Oleje 5W30 d1g2 są bardzo podobne do OEM Hondy. Niektóre mają aprobatę czy tam spełniają honda hto-06. Praktycznie oleje Dexos1 wyglądały jak 1:1 z OEM.
Ja np miałem Totala FGC. Rudy jak Castrol Magnatec się zrobił. Czy to dobrze czy źle tego nie wiem. Po za tym całkiem spoko, pobór znikomy czy tam niezauważalny. Tak wyglądał przed wymianą po ok 8kkm.
20220813_094625.jpg
Teraz poszedł lotos A5 bo przegląd w ASO ale następny będzie d1g2. Moze nawet Orlen Dex1.
 
@jerseyAdmin możesz rozwinąć temat ACEA (Ogólnie ACEA nie zaleca stosowania olejów z normami C w silnikach które nie są do nich dostosowane) ? Wsadziłeś kij w mrowisko ;) :)
 
@Robert1, już to wałkowaliśmy.
Ogólnie chodzi o to, że oleje "C" mają mniejsze stężenie że cynku i fosforu oraz innych, które po spaleniu tworzą popioły siarczanowe.
Niektóre silniki mogą być "wrażliwe" na takie oleje.
 
Z jednej strony nie zaleca, bo do normy Cx wymagają obniżenia poziomu ZnDDP, czyli silniki pracujące na takich olejach teoretycznie mają, a w zasadzie powinny mieć zastosowane inne materiały, tudzież inną technikę obróbki metali.
Z drugiej strony, są np. oleje C2, w których producent deklaruje również spełnienie wymogów A5/B5, także myślę, że temat jest zbyt mocno zagmatwany, żeby jednoznacznie się w tej kwestii wypowiedzieć i najprostszą metodą na spokojną głowę jest stosowanie tego, co stoi w instrukcji.
 
Back
Top