• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Prelude 5 2.2L

tomikin

Użytkownik
Samochód
honda prelude 5 h22a5
Marka samochodu
Honda Prelude 5
Budżet/ile litrów
200pln/5L
Styl jazdy
Silnik
H22a5 VTEC 185hp bez katalizatora (planowana strumienica lub sportowy kat)
Data produkcji
1997
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SAE 5w30, 10w30, 10w40, 15w40, 15w50, 20w40, 20w50 API SG lub SH
Jaki olej masz obecnie
Valvoline SynPower 5w30
Witam wszystkich,
proszę o pomoc przy doborze odpowiedniego oleju do preludki z silnikiem 2.2l gdyż w gąszczu informacyjnych poszukiwań nieco się już pogubiłem.

Autko użytkuję od 11 lat, niestety przez większość czasu trwania w nieświadomości olejowej przerabiałem takie oleje jak Motul 6100 Synergie 10w40, Valvoline Maxlife 10w40 i Millers Trident 10w40. Od roku jeżdżę na Valvo SynPower 5w30 ale ponoć to Valvo już nie jest tak dobre jak było kiedyś więc postanowiłem poszukać czegoś lepszego.

Ogólnie autko służy mi do dojazdów do pracy, odległość 14km w jedną stronę jeżdżona na ogół spokojnie ale czasami przy wyprzedzaniach korzystam z pełnego zakresu obrotów :cool: dlatego ważne jest aby nowy olej sprawdzał się też w takiej roli. Pobór oleju wnosi 0,3/0,4l na 1000km i utrzymuje się na tym poziomie przez cały czas eksploatacji. Olej zmieniany raz w roku, przebieg roczny w ostatnich latach to około 5 tys km, wcześniej niecałe 10tys.

Czytałem wiele dobrego o oleju Hondy OEM 0w20 czy 5w30 lecz jego cena jest jaka jest. Zastanawiałem się nad olejami Penrite, PMO, Meguin, Gulf, Mannol, Total, Liqui Moly ale co producent to inny dobór lepkości, czasem 10w40, czasem 5w40 albo cała paleta 10-ciu produktów do wyboru więc już sam nie wiem czym się kierować tak naprawdę. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam, Tomek.
 

Attachments

  • 2020-08-11 17_22_30-Manual_HPVgen.pdf - Adobe Reader.jpg
    2020-08-11 17_22_30-Manual_HPVgen.pdf - Adobe Reader.jpg
    143,7 KB · Odwiedzin: 355
  • 2020-08-11 17_23_40-Manual_HPVgen.pdf - Adobe Reader.jpg
    2020-08-11 17_23_40-Manual_HPVgen.pdf - Adobe Reader.jpg
    351,3 KB · Odwiedzin: 410
To jakis byk, B3/B4 zreszta są do diesli...
Poza tym wszystkie normy producentow widoczne na naklejce przewyższaja A3/B4.

Pozdrawiam,
 
Pewnie nie ma to większego znaczenia dla benzyny ale nie jest to błąd w druku. Uciekła jedna z aprobat MB, pojawiło się kółeczko API. Za dużo zmian jak na zwykły błąd.
 
Ja bym okreslil je jako "podprogowe" dla ponad 20 letniego silnika.
Pewnie nie stać ich bylo na odnowienie aprobaty dla budzetowej marki, jaką jest Gulf

Pozdrawiam,
 
@rob_roy nie taki znowu budżetowy ten Gulf, sponsorują zespół Mclarena F1 czy też Manchester United, wcześniej Aston Martin Racing i inne mniejsze zespoły Porsche a kasa na to poszła nie mała i raczej tutaj bym upatrywał przyczyny braku pewnych aprobat ;)
 
Wymiana z płukanką zrobiona, olej zalany. Spostrzeżenia są takie:
1. Valvo zleciało mocno czarne po 4 tys. km ale spod pokrywy zaworów nagaru ubyło tylko troszkę, przynajmniej w okolicy wlewu oleju. Pobór oleju 0.415L / 1000km.
2. Zapach gulfa z małej butelki 1L (jakby octowy) inny niż z bańki 4L, podejrzewam zmianę mikstury w latach 2018/2019.
3. Na końcówce śruby magnetycznej od spustu oleju zebrało się sporo grafitowego pyłku, znacznie więcej niż rok temu 😟 To coś jakby rozgrzana plastelina, łatwo wchłania się w ręcznik papierowy. Czy ktoś wie co to może być ?
 
2 tys. km zrobione, poszła płukanka i nowy olej tym razem Eurol Super Lite. Preluda wydoiła 0.7 litra na tym dystansie co daje 350ml / 1000km. Pobór niemały wiadomo ale zamierzam jeszcze powalczyć ;) Do mniej więcej 1500km od wymiany olej na bagnecie był przejrzysty ale im bliżej 2000km ciemniał coraz mocniej tak że przy wymianie zleciał już zupełnie czarny.
Jak myślicie czy gąbkowa mokra wkładka filtra powietrza Pipercross, która jest pewnie nieco zapylona, może powodować szybsze brudzenie się oleju?
 
Jeśli filtr nie jest bardzo brudny to nie ma znaczenia. Może olej ma dużo dodatków myjących i tutaj bym się dopatrywał powodu zmiany koloru. Bo o przepaleniu się po 2 tysiącach nie ma mowy. Co do poboru to prawdopodobnie prowadnice i uszczelniacze od częstego używania Vteca są zużyte.Ten pobór nie jest też jakiś bardzo wysoki jak na dynamiczny styl jazdy. Sposób żeby się dowiedzieć co jest nie tak to rozbiórka silnika 😉. A z tego co czytam to nie bardzo jest sens to robić jak dobrze jeździ. Ja bym nie kombinował tylko zmieniał olej co 8000 km i latać dalej.
 
Myślę że w dalszym ciągu jest dużo brudu w silniku. Po 2tys km powinien tylko lekko zbrązowieć.
Samym olejem nie doczyścisz, przydałaby się płukanka, może taka na 200-300 km przed wymianą?
No i dalej polecam zdjęcie miski i wyczyszczenie jej oraz pompy oleju i okolic.

Pozdrawiam,
 
A z tego co czytam to nie bardzo jest sens to robić jak dobrze jeździ.
Ktoś ją kiedyś po prostu bardzo mocno katował, przeciagając interwały i pierścienie mogły się poddać. Przebieg realny też jest zagadką, bo Ty ją masz 11lat, ale co się na prawdę działo wcześniej, tego nie dowiemy się już nigdy. Płukanka długodystansowa średnio ma sens, bo wszystko pójdzie wydechem w okolicach pierwszych 2-3 tysięcy. Przy takim poborze oleju, jeszcze bym spróbował dla samej ciekawości Valvoline Max Life 5W40, bo co Ci szkodzi? Później już tylko Lotos, Orlen, Magma, Wolf, Shell HX7 5W40 i interwały po 8000km.
 
Płukanka na 200-300km jak Vita Flush od Xado. Płucze i ponoć rewitalizuje powierzchnie metalowe. Przed wymianą ewentualnie jakaś szybka tania płukanka typu K2 lub Shell, żeby lepiej zleciał brud.
 
Myślę żeby zrobić jeszcze kilka płukanek to może uda się trochę rozruszać pierścienie i choć minimalnie zmniejszyć pobór oleju bo w sumie na nic więcej nie ma co liczyć. Zawsze lepsze to niż od razu remontować silnik ładując się w koszta przekraczające wartość auta ☺️
Spróbuję tej płukanki o której pisze @rob_roy tylko muszę się nieco doedukować w tej kwestii. Co do miski to było tam zaglądane przez spust i większego brudu w niej nie widać, więcej jest pod pokrywą zaworów.

Przy takim poborze oleju, jeszcze bym spróbował dla samej ciekawości Valvoline Max Life 5W40, bo co Ci szkodzi? Później już tylko Lotos, Orlen, Magma, Wolf, Shell HX7 5W40 i interwały po 8000km.
Dobrze się składa bo Valvo Max Life 5w40 zakupiłem niedawno w promocji także będzie zastosowane i kto wie, może zostanie na dłużej :)

Płukanka na 200-300km jak Vita Flush od Xado. Płucze i ponoć rewitalizuje powierzchnie metalowe. Przed wymianą ewentualnie jakaś szybka tania płukanka typu K2 lub Shell, żeby lepiej zleciał brud.
Będzie jak znalazł, dzięki :)
 
@tomikin płukanki raz Xado raz Oilem. Jedna rewitalizuje powierzchnie metalowe, a druga uszczelnienia ;)
Grande strategia @soszo 😄 W międzyczasie dorzucę jeszcze jakiegoś Archoila i zrobi się z tego mania płukania a po zabawie silnik będzie jak z fabryki 🙃
 
Czas na małą aktualizację. Po Eurolu Super Lite 5w40 zrobiłem po 3 tys. km na Meguinie Super Leichtlauf 5w40 i Valvolinie MaxLife 5w40 a spalanie oleju to odpowiednio 350ml/1000km na Meguinie i 300ml/1000km na Valvo. Teraz muszę coś kupić na dolewkę i ogólnie już na dłuższe interwały, bo pobór jaki był taki jest, i pomyślałem sobie poeksperymentować z C3 albo A5 o których mam nikłe pojęcie czy w ogóle można takie oleje zastosować zamiast A3/B4 dlatego proszę o poradę czy to ma sens w starym silniku?
Na zmniejszenie poboru oleju nie liczę bardziej na niższe spalanie benzyny albo mniejsze kopcenie się końcówki wydechu, mniej smrodu itp. ;)
Przeglądając oferty olejów do około 100zł za 4L wpadły mi w oko:
ORLEN Platinum Max Expert C3 5W40 4L
LOTOS AURUM C3 SAE 5W-30 - 4L
Eurol FLUENCE DXS 5W30 4L 5W-30 C3
Lotos SYNTHETIC / Aurum A5/B5 4L 5W-30
Orlen Platinum Max Expert F 4L 5W-30
GULF FORMULA FS 5W30 4L A5/B5
Czy takie by się sprawdziły, czy lepiej coś innego?
 
Możesz każdy zastosować, ale co chcesz uzyskać? Chcesz zmniejszyć pobór? To wypłucz stosując procedurę z DMSO ze wszystkimi możliwymi konsekwencjami, albo spróbuj Xado Antykoks kilka razy (mniej inwazyjnie)

Zalej porządny dodatek do paliwa, który może zadziałać, np. Oilsyn PB Doctor albo BG 44K (będą drogie po 100-120zł za butelkę).

Samym olejem nie zrobisz już cudów. Weź to co tańsze/lepiej dostępne.
 
Po seriach skróconych interwałów po 2-3 tys km i płukaniach Xado Vitaflush i wcześniej innymi płukankami raczej z poborem dam sobie spokój. Chodziło mi bardziej o to czy zmiana oleju z full sapsa na low czy mid saps może przynieść jakiekolwiek korzyści w eksploatacji i czy nie ma żadnych przeciwwskazań co do użycia tego typu olejów w starym silniku.
 
@Zielony34 a z tych olejów wymienionych w poście #55 który w/g ciebie jest godny uwagi? 0w30 raczej nie dostanę w tej cenie.
 
Obojętne co wybierzesz. Możesz nawet stosować inny olej co interwał.
 
Back
Top