• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Świece zapłonowe i żarowe

Przejechane 700 km, zwykła benzyna 95 i wychodzi na to, że jest ok... obie świece wyglądają identycznie, już bez tych dziwnych artefaktów na tylnym cylindrze. Może faktycznie to kwestia benzyny/dodatków, albo tego, że długo stał.
Wielkie dzięki Subi za zainteresowanie i pomoc, bez zbędnych uwag jak co niektórzy sfrustrowani😂
 
Coś wymyło z układu, to w sumie dobrze. Powodzenia w trasie i samych ludzi bez zbędnych uwag! ;-) Na marginesie- nie wiem za co mi dziękujesz, bo posty mówiące o tym, że to V-power wylądowały w kiblu:)
 
Wymieniłem dzisiaj świece zapłonowe w aucie żony- Leon 1.6 BSE + LPG. Wymiana świec przy równych 300 k km. Wpadły polecane przez Was Denso Irydum IK20TT. Wcześniej były założone 3 elektorodowe NKG BKUR6ET-10. Przebieg na nich to 38 000km, z czego 33 000 już na LPG. Czy Waszym wyglądają tak jak powinny? Wszystkie wyglądają dokładnie tak samo jak na ostatnim zdjęciu. Z samochodem nic się nie działo, wymienione profilaktycznie.

 

Attachments

  • 363261413_810894324067712_1386804057492713045_n.jpg
    363261413_810894324067712_1386804057492713045_n.jpg
    64,4 KB · Odwiedzin: 81
  • 362900853_115171408318349_243453070755974112_n.jpg
    362900853_115171408318349_243453070755974112_n.jpg
    69 KB · Odwiedzin: 81
  • 363064694_605093351772912_6190840029579386625_n.jpg
    363064694_605093351772912_6190840029579386625_n.jpg
    59,7 KB · Odwiedzin: 80
Nie wiem czy na gazie nie powinna być bardziej rdzawego koloru, gwint jakby niedokręcony i oleju sporo na nim.
 
Na gwincie właśnie było trochę oleju, na samym czubku świecy już nie. Uszczelki były spłaszczone, dobrze dociśnięte i nic tam nie przeciekało. Zastanawia mnie tylko kolor tych elektrod bocznych.
 
Witam!
Co sądzicie o wyglądzie tych świec? Nowe, po przejechaniu około 400km, w zasadzie trasa jednym ciągiem. Zastanawia mnie taki jakby "zuzel", spiek, na jednej ze swiec, ale tylko w jednym miejscu... Ogólnie to nie ma żadnych objawów, tak tylko przypadkowo z ciekawości sprawdziłem, a tu takie coś... Pacjent to Harley Davidson FLHRC Road King z 2017 roku, 9 tys mil przebiegu.
Po około 900 kilometrach tak teraz wygląda świeca na tylnym cylindrze... hmmm... Co ciekawe, zaobserwowałem, że po przegazowaniu gdy już zejdzie z obrotów to z wydechu tylnego cylindra delikatny dymek koloru szarego idzie zaobserwować...
 

Attachments

  • 20230808_173258.jpg
    20230808_173258.jpg
    874 KB · Odwiedzin: 53
Przegrzane pierścienie??? puszczają olej? Tylny cylinder gorzej się chłodzi. Chyba jednak czas na diagnostykę.
 
No wlaśnie zastanawiam sie czy pierścienie. W momencie przegazowywania nawet śladu zadymienia, w czasie jazdy pod obciązeniem również, jedynie podczas przegazówki na postoju i pojawia się dopiero po zejściu z obrotów. Bardziej mi to wygląda na uszczelniacze zaworowe🤔 Co ciekawe oleju nie ubywa, grubo ponad 1000 km przejechane i nawet setki oleju nie brakuje.
No nic trzeba jeździć i obserwować, to też może być wszystko wynikiem dłuuugiego postoju.
 
A jak zgasisz na gorąco i za kilka minut odpalisz - jest dym? To też na ogół wskazuje na prowadnice. Ale za nowy ten Harry na wytarcie uszczelniacza.
 
Nie, przy odpalaniu na ciepło kompletnie nic. Choć ostatnio po trzech dniach po odpalniu na zimno coś tam się pojawiło z wydechu, ale znowu po tygodniu stania nic. Dziwne. Ale coś mnie tknęło... W ogóle jeszcze nie zaglądałem do filtra oleju... A z doświadczeń z poprzednimi HD to rózne tam niespodzianki można znaleźć, choć tu już problemy z odmą poprawili.
 
Problem rozwiązany😎
W sumie nie wiem czy pisać w tym wątku już czy nie, bo zaczęło się od świec...
Zajrzałem do filtra powietrza, ale tam czysto, żadnych problemów. Zacząłem szukać tropu na amerykańskich forach i znalazłem identyczny przypadek jak mój, choć w starszym egzemplarzu i rozwiązanie, które podziałało u niego, a mianowicie - wymiana oleju na syntetyk - co prawda miałem syntetyk już wlany, ale wymieniłem na Amsoil V-Twin 20W50, którego już miałem kupionego z myślą o wymianie po sezonie. Następnie po wymianie ostre przegonienie motocykla - na pierwszych 4 biegach do odcinki i tak kilka razy, kilkanaście razy, trochę go rozruszać. Road King jakoś tak mało zachęca do takiej ostrej jazdy, ale finalnie okazało się to rozwiazaniem problemu. Nowe świecie i zrobione dziś 500km i jak na razie idelanie, obie świece wyglądają identycznie, czyściutkie, równo opalone, z wydechu absolutnie nic nie leci. Zobaczymy co dalej, ale myślę, że to podziałało już ostatecznie.
To co jest najlepsze w HD to to, że z każdy przejechanym kilometrem coraz bardziej sie go kocha, właśnie za tą duszę, emocje jak na takim prawdziwym motocyklu z lat 50, a jednak w nowym wydaniu i ten dźwięk, którego nikt nie jest w stanie podrobić. Te same odczucia miałem kiedyś przy dwóch poprzednich HD, ale wtedy jeszcze człowiek miał inną koncepcję na motocyklizm, a teraz żałuję, że dopiero teraz do tego dojrzałem. Polecam każdemu, kto nigdy nie miał do czynienia po pierwszym bliższym kontakcie zrozumie😉
 
IMG_20230915_100003.jpg

W XC70 coraz częściej zaczął pojawiać się problem z zapłonem.
Na LPG i 5 biegu silnik potrafi dostać czkawki kiedy zaczyna się delikatny podjazd.
Miga CE i czuć że wypada zapłon.
Zatem po jakiś ~ 27 000km uznałem że czas na zmianę świec.

Champion CET12P będę zmieniał na identyczne świece, lecz sygnowane logiem innego producenta - BERU. Zdam relację po wymianie czy problem ustał.
 
Na konkretnym cylindrze missfire czy losowo po wszystkich?

Wtryskiwacz LPG tez lubi w ten sposób manifestować swoje zabrudzenie/zużycie :)

Cewka ostatecznie tez gdyby okazało się ze nie ma rezultatów ;)
 
Często cewka przedwcześnie pada na zużytej świecy- wypadający zapłon to ogromny wzrost napięcia.
 
@MC Subi
Kpl nowych cewek hella zakładany był z nowymi świecami te ~ 30 000km temu

@Pedros Nieco inne, choć podobne objawy były kiedy pompa LPG nie uzyskiwała odpowiedniego ciśnienia i wydatku ale została zregenerowana niedługo po wymianie świec i cewek.

Wtryskiwacze Vialle LPI są raczej narażone w inny sposób na zabrudzenie niż zwykle zaworki gazu lotnego i ale jak zmiana świec nie pomoże to udam się na ich diagnostykę do serwisu LPG.
Post automatically merged:

A i oczywiście podłączę vidę w chwili wolnego czasu żeby zobaczyć na których cylindrach pojawia się problem, także tą informację będę miał.
 
@JNC_946
Volvo V40/S40 (szczególnie z turbo) najlepiej chodzi na oryginalnych świecach, które aż tak drogie nie są. Może w twoim przypadku też by pomogło 😃
 
@ashh akurat tutaj się nie zgodzę bo mam S40 i najlepiej chodzi mi na Denso ik20tt czyli na irydowych. Jest żywszy do 2k obrotów i przy załączaniu się klimy nie widać żeby obroty skakały jak to było na poprzednich świecach. Przerobiłem już zwykłe Denso k20tt i orginalne. Ceną się dużo nie różnią a różnica w jeździe jest spora i odczuwalna
 
W międzyczasie uznałem że skontroluje świece w Fabii i no cóż
Średnio to mało powiedziane...
1 cylinder
IMG_20230918_214009.jpg

2 cylinder
IMG_20230918_214028.jpg

3 cylinder
IMG_20230918_214051.jpg

4 cylinder
IMG_20230918_214106.jpg
 
W sumie tragedii tez nie ma. Ta dwójka jest przegrzana?
 
@sprajt2 - Gdzie tam przegrzana, do przegrzania jeszcze jej daleko. Być może pracują w za wysokiej temp ale te zdjęcia są złe i ciężko ocenić.
@JNC_946 - Zły balans bieli na zdjęciach połóż wszystkie świece w jednym miejscu i zrób im wspólne foto w świetle dziennym rozproszonym, bez lampy. Fioletowe palce i świeca nr 2. Dotykałeś nadmanganian potasu czy aparat tak koloryzuje ;)
 
Back
Top