• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Świece zapłonowe i żarowe

Taki cytat:
"Odpalamy auto i zostawiamy do uzyskania optymalnej temperatury silnika ,dopiero wtedy gasimy auto

Robimy tak ze względu że jeżeli wylączymy silnik po krótkiej chwili świece nie będą już działać poprawnie.

Powodem jest to że osadzi się na nich nalot ,sadza z duża zawartością tlenku węgla, ponieważ silnik pracuje na ssaniu i ma bardzo bogatą mieszankę "
 
sadza z duża zawartością tlenku węgla
Dobre!
Ważne jest, by w trakcie wkręcania świec koło zamachowe było skierowane w stronę Mekki, a klucz musi być koszerny. Jeśli klucz dotknie kobieta- świece nie będą działać poprawnie.

Ja naprawdę myślałem, że to wygrzewanie jest na poważnie, jakieś uszczelnienie izolatora czy coś, a tu sadza z tlenkiem węgla:)
 
Raczej jako ciekawostkę to wrzuciłem. I co jeszcze bardziej ciekawe, jak w google wpiszę fraze "wygrzewanie nowych swiec" to wyrzuca duzo tematow na forach motocyklowych🙄
Czy jest na rzeczy, czy nie, nie mam pojecia.
 
W MZ sadzy było tyle, że aż robiły się mostki (po prostu elektrody były połączone węglem), a o wygrzewaniu nigdy nie słyszałem i nie czytałem w żadnej instrukcji.
 
Wygrzewanie to mit. Chyba, że komuś się pomyliło z wypalaniem zalanej olejem/paliwem świecy, aby dawała jeszcze iskrę, to w starych dwusuwach takie cyrki były. Wygrzewało się świecę nad palnikiem, aby jeszcze podziałała.
 
Gdzie masz smołę??
 
To zerknij na nową świece i na Twoją jak nie widzisz. Pełno nagaru czarnego...
 
To zerknij na nową świece i na Twoją jak nie widzisz. Pełno nagaru czarnego...
Zerknij na izolator elektrody wewnętrznej i elektrodę zewnętrzną. Spalanie wzorcowe. Analizator spalin potwierdza. Reszta nieistotna jest.
 
Chcę wymienić świece w Octavii 1.6 BFQ bez gazu i postanowiłem zastąpić 3-elektrodowe NGK irydowymi. Rozsądne cenowo wydają się być DENSO IK20TT i Brisk 1620. Które byłyby lepsze bo na allegro te Denso mają sporo złych opinii, czy to wina podróbek czy faktycznie są takie kiepskie?
 
Denso mam w 3 pojazdach. Oryginały. Są ok.
 
Też używam Denso TT. Sprawują się bardzo dobrze. Starych Denso używam w kosiarce. Dodają moim zdaniem 0.33KM. Z kompletów Boscha 2 niespodziewanie padły.
 
@luckd Brisk montują fabrycznie w Skodach, czeskie świece, bardzo dobre, ja od kilku lat montuję w samochodach i motocyklach.
 
Również polecam Iskry. Za moim poleceniem znajomy zamontował w 206 1.4, a chwilę po nim ja do 307cc 2.0. Tanie, polskie i działające.
 
Iskry U-Super mam w Polo (poprzednio NGK) i zakupiłem do nowego starego nabytku (poprzednio Denso). Pracują OK.
 
Back
Top