• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Świece zapłonowe i żarowe

Świece z przebiegiem 220 tyś km. Jedna padła, reszta była sprawna, wymieniony komplet.
IMG_20220120_173107.jpgIMG_20220120_173129.jpg
 
Zawsze wymienia się komplet. Ja mierzyłem na samochodzie (minus z aku), ciekawe jaką by miały rezystancję na wyjętych.
 
Z ciekawostek, auto w zime odpalalo od strzala, pomimo bledu swiecy na 3 cylindrze w vcds. Jedynie raz po nocce minus 20 stopni rano odpalil tak, ze bylo czuc przez moment (az do lekkiego dodania gazu), ze jeden cylinder kulał.
 
1.4 D4D odpala nawet bez świec. Mam ten silnik w aurisie żony. Nie wiem co za mózg go zaprojektował ale dla mnie to niezniszczalny silnik :) obecnie 470 tkm na liczniku
 
Same silniki D4D bdb, tylko osprzęt czasem słaby.
 
@itor pewnie ten sam co 2.2 D4D czasem sie komuś uda, a czasem sie nie uda.
Tak teraz myślę, że sie chyba mylę bo nie zawsze tak jest. Opel nigdy nie stworzył dobrego diesla 😀
 
Ja mam jeszcze bez zmiennej geometrii, dpfu i na wytryskach Bosch. Zacinania zaworków nie przechodziłem. Jedyne co to EGR. Reszta bez uwag

2.2 miały problemy z przegrzewaniem. Wymieniali silniki nawet na gwarancji. Później chyba poprawili. Nie śledziłem tematu. 1.4 nigdy żadnej wtopy konstrukcyjnej nie miało:)

Opel miał jak najbardziej 1.9 CDTI zaciągnięte co prawda z Fiata ale miał :)

Z dawnych legendarnych diesli to jeszcze pamiętam 2.1 z citroena xantia/xm. Mówiło się że robiły przebiegi na Księżyc i z powrotem :)
 
Last edited:
Nie ma na świecie takiej świecy która dolatalaby do tego wyniku :) Po drodze musiała być wymiana:) chyba że w Archoilu moczona :)
 
Póki nie wykręcę i podłącze pod zasilanie to wiadomo, pewności na 100% nie ma, ale opór na mierniku pokazują minimalny.
Ciężko powiedzieć czy te od grzania płynu mają lżej. Przez 3/4 roku nie działają bo one odpalają się chyba dopiero od -4 (chyba, że już źle pamiętam) za to zimą grzeją nieprzerwanie aż płyn osiągnie 70 stopni, więc znowu pracują ciężej niż żarowe w silniku.
 
Tych w podgrzewaczu jest az trzy?
To bylo stadardowe wyposażenie?
Jesli maja oznaczenie vag ag zamiast producenta (np beru, bosch itd.) to jest mozliwe, ze od nowosci.
Chyba w plynie naja lzejsza prace, bo jednak plyn je otacza i lepiej odbiera ciepło, co skutkuje tym, ze chyba nie osiagaja takich temperstur jak te w komorze spalania.
 
Jest to jeden z rodzajów wyposażenia bo niektóre mają taki podgrzewacz płynu, inne dodatkową elektryczną grzałkę w desce, żeby grzać szybę na zimnym płynie. A czy są z tym i tym na raz to nie wiem.

Bez tytułu.jpg
 
Ja żarowe wymienilem na 250tys nawet nie sprawdzałem, swoje lata miały a koszt niewielki.
Ale o tych w podgrzewaczu w sumie to zapomniałem. Jak je sprawdzić bez odkrecania? Omomierzem? Ile muszą mieć?
 
1ohm i mniej.
@gruszka 0,2 - 5 omów. Najlepiej to zrobić referencyjny pomiar na nowej świecy tego samego typu, bo rezystancja będzie zależała chociażby od napięcia pracy świecy, czy zwyczajnie jej mocy grzewczej.
 
W teraźniejszych autach jeszcze sa stosowane swiece, ktore miałyby na start wyzszy opor niz 1?
 
W teraźniejszych autach
W przypadku zarówno @STREAM-HD , jak i @gruszka mowa jest o 1.9TDI jeżeli dobrze kojarzę, konstrukcyjnie te jednostki nie muszą być już tak "teraźniejsze". Poza tym, piszemy o świecach ogólnie a w takim podgrzewaczu świece mogą nie mieć już wiele wspólnego z tymi montowanymi komorze spalania.

Ale obecnie, przynajmniej świece w cylindrach, mają te 0.4-0.7 oma, z zasilaniem 4.4-5V.
 
Back
Top