• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Świece zapłonowe i żarowe

@end Ostatnią styczność z nadmanganianem miałem w 8 klasie szkoły podstawowej na kółku chemicznym więc raczej aparat w telefonie.
Jak wrzucę nowe świece które są już zamówione, to sfotografuje wszystkie świece razem w dziennym oświetleniu.
 
Ja ujeżdżam dedykowane do 1.2 PT irydowe Denso. Są git. Z poprzednio używanych (irydowych) Boscha jedna uległa uszkodzeniu. Żarowe kiedyś zmieniałem na Beru bo również jedna padła. Działają.
 
@JNC_946 - biały nalot nie jest pożądany, jasno brązowy tak - kolor sarny 😁 Czerwonawy kolor z dodatków nie jest czymś co wskazuje na problem.

świece jeep.jpg


Moje zwykłe miedziaki wyjęte z jepa.​
 
IMG_20230921_090145.jpg

IMG_20230921_090050.jpg

Klątwa 2 cylindra nadal żywa.
Według vidy zapłon wypadał na 1,3,4,5 cylindrze na 2 nie.
Swiece na każdym poza 2 wyglądają bardzo przyzwoicie. Na tej z 2 białe naloty aż skorupa.
Jak sądzę bez wizyty u gazownika się nie obejdzie.
 
Jeżeli liczymy od lewej to 2 może mieć za ubogo, na pewno jest tam za wysoka temperatura. Skup się też na 1 i 5 bo coś się już zaczyna dziać .
Ja bym ocenił to tak
1 dostatecznie
2 niedostatecznie
3 dobrze
4 bardzo dobrze
5 dostatecznie
Chyba Ci silnik trochę konsumuje oleju co ?
Masz instalację gazu (sterownik) podpięty do OBD ?
 
LPG podpiety pod OBD jak się nie mylę.
Powinien sobie ładnie korygować wszystko.
Oleju bierze gdzieś w granicach 1,5l na 12 000km
Na moje pierwsze co to gazownik i sprawdzenie co jest przyczyną że 2cyl leci na ubogo.
 
Skoro pali Ci olej to sonda lambda stwierdza, że mieszanka za bogata no to trzeba zubożyć ... 😁 Podpięcie pod OBD jest ok jeżeli masz wszystko sprawne. Nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązana. Sonda AFR w rurę, pojeździć trochę i ustawić skład mieszanki, skorygować po obrotach.
Ja bym zaczął od sprawdzenia AFR.
 
@end Gazownik mi to już ogarnie, Sondę AFR ma i wiedzę też.

Dla potomnych Champion i BERU w tym przypadku (i pewnie nie tylko) to jest dokładnie ten sam produkt, także radzę brać co w okolicy tańsze.
IMG_20230921_104724.jpg

View attachment 19330
 
Która tańsza ?
 
Championa pamiętam brałem na szybko w Inter Cars więc były drogie, a BERU w Auto Land i z lekką zniżką więc taniej.
Na allegro ceny obu firm podobne, champion delikatnie tańszy.
 
W Inter Cars ceny są z kosmosu moja RC12LYC kosztuje u nich 31 pln, a w innych sklepach za 8 pln dostanę 😁
 
Nie wiem czy było, ale może się komuś przyda podróba vs oryginał.
 
Golf mk2. Irydy. 2 kkm nalotu. Podwójna dawka AR6900.
 

Attachments

  • IMG_20231101_144454.jpg
    IMG_20231101_144454.jpg
    2,8 MB · Odwiedzin: 60
  • IMG_20231101_144557.jpg
    IMG_20231101_144557.jpg
    3 MB · Odwiedzin: 57
  • IMG_20231101_144822.jpg
    IMG_20231101_144822.jpg
    3,1 MB · Odwiedzin: 59
  • IMG_20231101_144842.jpg
    IMG_20231101_144842.jpg
    3 MB · Odwiedzin: 60
  • IMG_20231101_145135.jpg
    IMG_20231101_145135.jpg
    3,3 MB · Odwiedzin: 56
  • IMG_20231101_145200.jpg
    IMG_20231101_145200.jpg
    3,4 MB · Odwiedzin: 58
Wyglądają jak nówki. Ale z drugiej strony 2000km to tyle co nic.
 
Z trzeciej strony gdyby silnik szwankował to by tak nie wyglądały nawet po 20 km
 
To prawda. Powiedz mi, czy po zamontowaniu nowych swiec wygrzewasz je przy pierwszym odpaleniu?
 
Tak. 50 km trasy.
 
Wg starych zasad nowa swieca po zamontowaniu i odpaleniu na chwilę i zgaszeniu auta moze juz do zywych nie wrócić.
Tyle teorii. Ja wygrzewam. Czy to konieczne? Nie wiem.
 
Back
Top