• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Żarówki

Myślę że poszły łatwo bo ten żyd przed tobą je odkręcał ;)
Wątpię, raczej wyczaił 1 spaloną multimetrem czy tam żarówką i wymienił 1. Ale wolę wymieniać takie stare fabryczne, bo są prawidłowo dokręcone, niż odkręcać po kimś, jak je dowalił.
 
Wymiana żarówek H4 w Suzuki. Jedna spaliła się po 4 latach. Zamontowane takie same jakie były wcześniej.
@Bodex zraziłem się co do żarówek typu +150, +200 itp. Kupowałem takie do poprzedniego auta i padały równo co rok, a różnicy co do światła ze zwykłych żarówek nie widziałem.
 

Attachments

  • 20230104_152232.jpg
    20230104_152232.jpg
    672,9 KB · Odwiedzin: 69
Ja kupuje marketowe h4 i trzymają do dwóch lat :)
Nie mam zamiaru przepłacać
 
@Michalos12 jak lampy są ładne to żarówki nie grają aż tak dużej roli, co najwyżej będzie trochę lepiej, ale im gorszy reflektor tym większa można być różnica.
 
@CallMeDezy Ja to bym powiedział, że jest właśnie odwrotnie. W im lepszym stanie jest odbłysnik tym więcej wyciąga potencjału z żarówki. Taki wypalony nie ma czym odbijać światła żarówki i cały potencjał nie wychodzi z lampy.
 
Last edited:
Ale Panowie, o jakim potencjale mówimy w przypadku źródła światła tego samego typu, ograniczonego prawnie do konkretnych parametrów?
 
No niby 1500lm lumenów ma i Philips Eco za 10zł i Philips Extreme za 100zł, ale jednak jest między nimi widzialna różnica.
Jak miałem nowe fabrycznie lampy to sobie potestowałem i te droższe świeciły zauważalnie lepiej. Nie znacząco, ale zauważalnie.
 
@Kevin88 ,

Zarówki muszą mieć w czym światło odbić by był efekt . Kkuczowy jest odbłyśnik mikro FF i regulacja.
W Peugeocie żony są masakryczne kiepskie lampy i te +150 , czy +200 nie ma różnicy .
Jednak Honda ma lepsze wykonanie odbłyśników i ja się pod tym podpisuję obiema rekami.

P.s. a jakie lampy miała Yaris 1 . Pięknie oświetlona droga . Teraz ważniejszy jest design auta i te ukośne lampy po rowach rozpraszają, a przed autem ciemno.


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Ja ostatnio ogladalem pomiary D3S osram xenarc classic, xenarc original, xenarc nightbreaker oraz laser i roznica lumenow byla maksymalnie 5 procent, a jeszcze te najtansze (czyli +0%) mialy drugie miejsce.
Pozdrawiam wyznawców +200%, premium i oczywiście nie zapominam tych od PRO:)
 
@sprajt2 , no to daj linka do tego , zobaczymy co warty jest.

Owe +150. +200. Jaśniej swiecą, bo żarnik ma większy opór i mocniej się żarzy, niestety są granice w których już mechanicznie nie wytrzymuje wstrząsów.
I nie tyle się przepala, co "wytrzepuje"na dziurach , znaczy ulega zerwaniu od wstrząsów. Drut im bardziej rozgrzany tym bardziej miękki, gdybyś był spawaczem to byś wiedział.
Czemu przeważnie mi się zimą przepala - bo mam zimowe XL twarde jak kamienie i obldzona droga , jazda jak po kocich łbach. Latem też jeżdżę nocą, czasem całą noc i nigdy latem się nie przepali.


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
@Bodex zeby Cie uprzedzic, chlop tez zrobil test endurance, wszystkie padly przy mniej więcej tej samej liczbie wstrząsów.
A roznica na żarniku pomiedzy najtanszym, a najdroższym w zestawieniu to kilka stów, nie mówiąc juz parze.
 
Lubię go oglądać, bardzo fajne i merytoryczne filmy, polecam wszystkim, również dzieciom.
 
On chyba mocno siedzi w temacie i to zawodowo (nie, ze sprzedaje zarowki na bazarku, tylko jest inzynierem w branży).
Post automatically merged:

Lubię go oglądać, bardzo fajne i merytoryczne filmy, polecam wszystkim, również dzieciom.
Wlasciwie chyba jedyny kanal na yt, gdzie można obejrzeć dobrze przeprowadzone testy oswietlenia.
 
Ja też o nim tu wspominałem przy temacie filtrów i polecałem polecać bo gościu robi robotę jak mało kto :p
Nawet u niego w teście się zgadzało potem z moimi doświadczeniami, że filtry powietrza Boscha były lekko nadwymiarowe i mi się taki trafił. Ciężko go było osadzić w puszcze dolotu
 
Ciężko go było osadzić w puszcze dolotu
Dokładnie tak miałem z UFI który teraz siedzi w 406. Przy następnej wymianie leci również rozrząd i mam nadzieję że jakieś sensowniejsze turbo, a później luźniejszy dolot :) Żeby nie robić offtopu - dziś byłem u Pana Diesela na ostateczny wyrok dla Almery - pompa CR. Dopiero co był temat Delphi przy 247k, a tu jest 214, problemy zaczęły się przy około 188k, a ostatnio tylko nasilały. Jeśli to kogoś interesuje to mogę opisać problem i aktualne potencjalne rozwiązanie, ale jestem z nim umówiony dopiero na 18 stycznia na robotę.
 
Jaśniej swiecą, bo żarnik ma większy opór i mocniej się żarzy
Znajdź sobie wzór na moc dla DC i pomyśl dlaczego piszesz debilizmy...
 
@Triumphator
Zadaj to pytanie producentom żarówek bo to oni tak piszą.
Długość drucika, średnica i oporność materiału daje różne efekty żarzenia , czyli temperaturę.
Do tego manipulacja umiejscowienia żarnika w ogniskowej wydłuża stożek i doświetlenie pobocza leosze niz w zwyklych żarówkach

@sprajt2 twoja jest głupia. Pisze o H4, a wyjeżdżasz z ksenonami tylko po to aby bić pianę

Jacy wy jesteście nie ogarnięci.

Uzyjcie funkcji tlumacz.



Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Back
Top