U mnie kwasiak Moll m3 plus K2 71Ah 620A EN od początku swojego życia podsypywał ujemnymi płytami (na grafitowo), cztery środkowe cele.
Przy ostatnim ładowaniu powoli dochodzi do tego piąta cela (po roku użytkowania). Też nierówno uzyskiwały gęstość przy niższych napięciach.
Cele środkowe (sypiące) bulgotały przy około 15V a w skrajnych przy tym napięciu jeszcze niewiele się działo.
Sam akumulator jest dosyć ciężki jak na swoją kategorię (fordowski 71Ah / 18,20 kg).
Mógłby też mieć wyższe napięcie spoczynkowe - @11 st. C 12,8V nie podpięty pod instalację (min. 10,5V przy rozruchu) to tylko świeżo po ładowaniu, dosyć szybko spada do 12,5V itd.
Najniższy IR jaki oszacował dla niego Autool po ładowaniu to 4,26 mOhm
Cenowo Moll PLN 400, dla porównania czerwony Autopart PLN 330.
Jak dla mnie to zdecydowanie poniżej oczekiwań.
Możliwe, że w innych technologiach wygląda to inaczej.