• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

Panowie, który z was wymieniał akumulator AGM na EFB w samochodzie?.

Możesz zastosować EFB , tylko w niektórych autach trzeba programować moduł ładowania aku pod parametry EFB .
Dobry serwis samochodów ma takie urządzenie i zaprogramuje .

AGM - widziałem jak niektórzy producenci montują je z tyłu pod kanapą , nie w komorze silnika .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Co do AGM-ow to w motocyklach najczęściej pod kanapą za silnikiem, w V-kach 10 cm od tylnego cylindra, temperatury znacznie wyższe niż w komorze silnika i jakoś dają radę.
 
Panowie czy ktoś może polecić sensowny prostownik do 110 Ah aku? Chciałem Geniusa 7200 ale jest obecnie niedostępny. Obecnie Używam CTEK MXS 5.0 ale ładownie nim trwa dużo czasu i mam wrażenie że mało pomaga.
 
I ja polecam Jenox Gold. Siedzi w 2 autach.
W X5 OEM z 2015 roku - dla BMW wtedy robiło akumulatory Exide.
2012 Mini to samo.

2003 E39 wyglądał identycznie jak Bosch na którego wymieniałem OE.
6726930988b372ba8582269d479ed240.jpg
 
Jakie macie doświadczenia z akumulatorami Moll ? Interesuje mnie wersja AGM i zastanawiam sie między Varta Silver, Banner Professional i Moll.
 
Drogie i niespecjalnie dobre w dzisiejszych czasach. Ze względu na większa cenę , jest dużo leżaków magazynowych, których ząb czasu zdegradował do słabszego poziomu .
Banner jest nr 1 w tym zestawieniu. Nawet nie ma się co zastanawiać.
 
Najbardziej ku Bannerowi sie skłaniam, dwa z tej firmy już mam. Jedynie zastanawiam sie nad faktem, ze fabryczny ma 760A i 70 Ah, a dedykowany Banner ma 720A i 70Ah. Nie jest to wielka roznica, tylko czy nie będzie to miało wpływu na elektronike, ECU, etc. ? Po wymianie akumulatora trzeba go "zarejestrowac" w systemie auta.
 
Myślisz że każdy akumulator ma prąd rozruchowy zgodny z etykietą??

20210821_175430.jpeg
 
Oczywiście, że nie. Wiem, że wiele akumulatorów ma większą wartość poj. niż ta wskazana na etykiecie (też wykonuje testy). Tą wydrukowaną to traktuje jako minimum w przypadku renomowanych producentów.
 
Rozumiem, chciałeś sobie po prostu z nami popolemizować
 
Podlany wodą AGM, który widział 16V na prostowniku, 680A w EN u mnie wyglada tak:

4495FAFF-C8A4-47F2-9792-98FA01F29FA2.jpeg

Post automatically merged:

@Anduin nie wiem jak masz furę ale u mnie po ostrym podładowani poza pojazdem zmieniam numer seryjny o dowolna wartość, wówczas ten zx spectrum pod maską myśli ze ma nowy sprzęt i kasuje stare wyuczone Krzywe ładowania i czasy na pozostawiania na wyłączonym silniku przez start stop. Jeśli nie zmieniasz pojemności albo rodzaju aku nie trzeba w sumi nic kodować.
 
Rozumiem, chciałeś sobie po prostu z nami popolemizować
Interesowała mnie Wasza opinia o Moll'u, ponieważ słyszałem że bywają całkiem niezłe, ale osobiście nie miałem z nimi doświadczenia, dlatego stwierdziłem że skonsultuje to na forum 🙂
Czyli "mniejsza" moc na etykiecie w tym przypadku nie ma wpływu. Dzięki za opinie. W takim razie decyduje się na Bannera.
 
U mnie kwasiak Moll m3 plus K2 71Ah 620A EN od początku swojego życia podsypywał ujemnymi płytami (na grafitowo), cztery środkowe cele.
Przy ostatnim ładowaniu powoli dochodzi do tego piąta cela (po roku użytkowania). Też nierówno uzyskiwały gęstość przy niższych napięciach.
Cele środkowe (sypiące) bulgotały przy około 15V a w skrajnych przy tym napięciu jeszcze niewiele się działo.
Sam akumulator jest dosyć ciężki jak na swoją kategorię (fordowski 71Ah / 18,20 kg).
Mógłby też mieć wyższe napięcie spoczynkowe - @11 st. C 12,8V nie podpięty pod instalację (min. 10,5V przy rozruchu) to tylko świeżo po ładowaniu, dosyć szybko spada do 12,5V itd.
Najniższy IR jaki oszacował dla niego Autool po ładowaniu to 4,26 mOhm
Cenowo Moll PLN 400, dla porównania czerwony Autopart PLN 330.
Jak dla mnie to zdecydowanie poniżej oczekiwań.
Możliwe, że w innych technologiach wygląda to inaczej.
 
Last edited:
Ja wyleczyłem się z Molla i kupiłem do jednego auta Amegę 7. Płyty odlewane. Po trzech latach jak nowy. W tym przypadku wierzę w 7 lat działania bezproblemu.
 
Niestety niskich siódemek nie robią :(
Moll teoretycznie też ma odlewane i jestem w stanie w to uwierzyć sądząc po solidnej wadze. Tyle, że niewiele za tym idzie...
 
No i Jenox Gold podziekowal za współpracę w trójce. Auto więcej stoi niz jezdzi i złapało głębokie rozladowanie ze 2 razy i stał rozladowany powiedzmy 2 tygodnie. Akumulator nie nadaje się do niczego. Nie przyjmuje prądu. Wzbudzony ładuje się ale krótko. Generalnie nie żyje. Co polecicie? Myślałem o Varta Silver, Exide.
 
Ja wyleczyłem się z Molla i kupiłem do jednego auta Amegę 7. Płyty odlewane. Po trzech latach jak nowy. W tym przypadku wierzę w 7 lat działania bezproblemu.
ja wzialem amege ale efb. plyty tez odlewane ale niby lepszy przez to efb

Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Niestety niskich siódemek nie robią :(
Moll teoretycznie też ma odlewane i jestem w stanie w to uwierzyć sądząc po solidnej wadze. Tyle, że niewiele za tym idzie...
Molla trzeba puścić na 16V, wtedy cele wyrównują się. Pewnie tak jak Bannery, trzeba pokazać im prawdziwy prąd i prawdziwe napięcie, żeby zaczęły rozsądnie ładować się.


W razie padu zostaje Viking Silver (jest niskoprofilowa seria), połowę krat ma odlewaną.
 
Ja właśnie próbuję ratować Omnicraft 60Ah wyjęty z S90.
Stał ponad miesiąc nie odpalany, dziś przy próbie odpalania zaczął kręcić ale już nie odpalił.
Stopniowo tylko coraz wolniej rozrusznik obracał wałem.
Na razie podłączyłem go do mojego prostego prostownika (FOTO), ustawiony na HIGH.
Po kilku godzinach ani jedna lampka nie zgasła, napięcie ładowania rośnie cały czas, teraz ma około 13,2V.
Zobaczymy co będzie rano
Jak mogę jeszcze spróbować ratować ten akumulator?
Nie ma kurków, ale na 80% da się podważyć tą całą pokrywę i zajrzeć w cele.
Wymiana mi się nie widzi gdyż ma niecały rok.
1630098913460.png
 
ja wzialem amege ale efb. plyty tez odlewane ale niby lepszy przez to efb

Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka
Obiecałem sobie, ze jak skończy mi się AGM to wjeżdża właśnie ta Amega EFB- oczywiście po przeprogramowaniu sterownika. Bo jest taka opcja.
Post automatically merged:

Jak mogę jeszcze spróbować ratować ten akumulator?
Do 16V poczekać :)
Post automatically merged:

Co polecicie?
Amega7, nawet Amega EFB bo i tak jest tańsza niż słabsza konkurencja.
 
Last edited:
Back
Top