• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

Ciekawe czy go przypadkiem nie ubiłem, bo ustawiłem poprzedni prostownik na high.
Tamten prostownik miał 8Amper ale nie wiem iloma ładował.
Akumulator tak się ładował z 4 godziny.

Teraz podłączyłem stary angielski prostownik i pyrka sobie 4 amperami.
Napięcie ładowania spadło, ale jestem spokojniejszy, że go nie przeładuje.
Zobaczymy rano
 
Ciekawe czy go przypadkiem nie ubiłem, bo ustawiłem poprzedni prostownik na high.
Tamten prostownik miał 8Amper ale nie wiem iloma ładował.
Akumulator tak się ładował z 4 godziny.
Rozładowany mocno akumulator może przyjąć na wstępie prąd 1/5 pojemności, standardowe ładowanie to 1/10, wysycanie 1/20. Ja ostatnio ładowałem lekko niedoładowany akku 74Ah prostownikiem 12A, to szedł prąd ok. 3,5A przy ponad 15v, czyli idealnie 👌
 
Ja polecam Exide, mam już 4 egzemplarz, z czego 3 z tej serii premium, a jeden standardowy. Mimo ciężkich warunków eksploatacji, bo trasy po 3km w jedną stronę rano i wieczorem, do tego oczywiście klima/ogrzewanie, radio etc. i wytrzymał 8 lat, więc uważam, że na prawdę dobrze.
 
Obiecałem sobie, ze jak skończy mi się AGM to wjeżdża właśnie ta Amega EFB
Możesz napisać dlaczego rozważasz zmianę AGM'a na EFB? Poza argumentem ceny oczywiście. Też biję się z myślami czy dokonać takiej zmiany czy jednak zostać przy AGM skoro z takim auto wyjechało z fabryki?
 
dlaczego rozważasz zmianę AGM'a na EFB?
Nie używam start stop.
EFB jest tańszy to raz ale to nie jest główny arg.

Amega EFB ma korki, można bez problemu dolewać wody- co w VW jest szalenie istotne bo każdy AGM pada właśnie z wysuszenia a nie z zaniedbania (pozdrawiam sprytnych racjonalizatorów z VAG aby produkty żyły krócej - to Wam się udało).

Po prostu lepiej znosi wyższe temperatury w komorze silnika.

Swoją droga czekam jak VW przyzna się publicznie że pomysł z gotowaniem AGM był nietrafiony 😂

Poza tym przyjrzałem się flocie nowych Superbow TDI i ….. EFB tam siedzi (oficjalnie z powodów ekonomicznych, nieoficjalnie ASO miało problem bo jeszcze na gwarancji niektórym umierały AGM).

Wracajac do tematu głównego - liczę, że mój AGM doczeka spokojnie wymiany auta :D bo opanowałem otwieranie i zamykanie takowego (upierdliwe, ale jest możliwe).
 
Obiecałem sobie, ze jak skończy mi się AGM to wjeżdża właśnie ta Amega EFB- oczywiście po przeprogramowaniu sterownika. Bo jest taka opcja.
Post automatically merged:


Do 16V poczekać :)
Post automatically merged:


Amega7, nawet Amega EFB bo i tak jest tańsza niż słabsza konkurencja.
ja mialem zwyklego kwasiaka to nic nie musze przeprogramowywać?

Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Nawet jest opcja w sterowniku na zwykły kwasiak. Bez przeprogramowania zapewne skończył by się szybko ze względu na charakterystykę prądową.
Post automatically merged:

ja mialem zwyklego kwasiaka to nic nie musze przeprogramowywać?
Trzeba zobaczyć, czy auto kiedykolwiek było sprzedawane z AGM i zerknięcie do softu tez jest opcją.

Bo zamieniać można w górę ale w dół już nie (jeśli chodzi o klasę aku).
 
Last edited:
auto sprzed 10lat bez s&s. byl kwasiak od nowosci wlozylem efb

Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka
Ja dwa lata temu właśnie zgapiłem się przy wymianie akumulatora i wziąłem zwykły zamiast EFB - nie byłem jeszcze w temacie
 
Rozładowany mocno akumulator może przyjąć na wstępie prąd 1/5 pojemności, standardowe ładowanie to 1/10, wysycanie 1/20. (...)
Trochę zjeżdżamy z tematu ;) ale też mi się przewinęło, że do 14V można bez obaw ładować dużymi prądami - 0,3 pojemności, tylko pytanie jaka jest faktyczna pojemność i trzeba uważać żeby nie przegapić tych ok. 14V, bo powyżej może zacząć się już grzanie akumulatora.
Bez wskazań A, pozostaje kierowanie się V i kontrolowanie temperatury.
@Janciak123 te 8A na naklejce to zazwyczaj niewiele znaczy ;) także jeśli aku się nie grzeje, to bez obaw.
Jak swojego molla ładowałem po celowym rozładowaniu, to do 14V wyglądało, jakby w ogóle nic się nie działo i taki stan utrzymywał się dobrych kilka (8-10) godzin startując braku gęstości elektrolitu i 11,5V napięcia.
@Pedros jak kupowałem molla, to jeszcze nie było pewności czy Viking był już z serii z odlewanymi plusam.
Następny pewnie będzie EFB. Ciekawe swoją drogą, ile ten Moll wytrzyma na tym swoim nie najwyższym poziomie ;).
 
nie było pewności czy Viking był już z serii z odlewanymi plusam.
To jest zawsze „zmienna” dlatego trzeba ufać i sprawdzać producenta :D

Tego Molla spokojnie odrestaurujesz. Daj mu porządnie prądu zgodnie ze sztuka.
 
@xtremesystems 2 lata temu padł Banner. Polecono mi właśnie EFB na krótkie odcinki. Jak narazie działa.
 
Kiedyś byłem kupić aku. Oprócz tego W sklepie widziałem, że ktoś oddał ogromnego EFB Bannera ok 90Ah kupując nowy. Zapytałem czy mogę go za 30 dychy (wartość kaucji) kupić i kupiłem. Potrzebowałem do pewnego eksperymentu.

Po uzupełnieniu wody 3 dni na PRL owskim prostowniku i 16V pieknie służył jako wsparcie do upsa. Potem kolejne jego życie było w starszym Mercedesie jednego sąsiada jak awaryjnie zamiast padniętego (latem) jego akumulatora. Ma do dzisiaj. Zima odpala klekota mimo, że trzyma dosyć niskie napięcie w okolicach 12,5 -> 12,3 V ale daje ogromne prądy.

Cele wyrównały się pod permanentnym ładowaniem pod ups (non stop 13,6V).
Woda dolana aku odżył. Gęstość 1,28, elektrolit przezroczysty.


Wniosek - trzeba dbać za wczasu. Uzupełniać wodę i na prostaka na 16V obowiązkowo min raz w roku. Warto.
Swoją droga bardzo dobra firma.
 
Last edited:
Ciekawe czy go przypadkiem nie ubiłem, bo ustawiłem poprzedni prostownik na high.
Tamten prostownik miał 8Amper ale nie wiem iloma ładował.
Akumulator tak się ładował z 4 godziny.

Mam ten prostownik. Według tabliczki w trybie HIGH podaje max 5,6A, więc z nazwy tylko te "8A", ale to też gdy wszystkie lampki się świecą, czyli na początku, później prąd spada. W trybie LOW pewnie w granicach 3 - 3,5A maksymalnie (nie pamiętam). Trzeba go pilnować, bo w HIGH lubi się zagrzać i na chwilę wyłączyć. Napięcie w trybie "HIGH" jest wyższe zdecydowanie, ale zależy to od akumulatora. Na jakiejś starej centrze udało się nawet 16,8 - 17V osiągnąć. Teraz zazwyczaj 15,8V, czasem 16, zależy od aku, temperatury itd. Elektrolit gazuje, gęstość podnosi. Sprawdza się dobrze w użytku amatorskim. Po x latach padły przewody, krokodylki i bezpiecznik.
 
Pytam z ciekawości jaką jakość reprezentuje dzisiaj YUASA ? Kilka lat temu to były aku , godne polecenia nie wiem jak w chwili obecnej?
 
Back
Top