• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

żeby naładować dobrze akumulator za pomocą cteka 5.0 w trybie recond trzeba zrobić raz po raz, czy mogę codziennie wieczorem w garażu na noc odpalać tryb recond przez te 5dni?

Myślę że możesz raz po raz i wieczorem po powrocie, tylko w tym przypadku sukces będziesz osiągał dłużej. Jak masz koreczki w akumulatorze to zakup sobie areometr za parę złotych. Wieczorem przed ładowaniem sprawdzisz gęstość elektrolitu to się dowiesz kiedy nastąpi pełne naładowanie.
 
No i po podłączeniu ładowarki Einhel w trybie recond pojawił się błąd po chwili ladowania co wg. Instrukcji oznacza napiecie ponizek 3.5V. zdjalem dekiel i elektrolitu jest niewiele. Tylko w 2 celach widziałem lustro cieczy. Dolalem na okolo 1cm od wlotu korków i ponawiam testy.
 

Attachments

  • P_20210918_180052.jpg
    P_20210918_180052.jpg
    576,4 KB · Odwiedzin: 114
Edit: po kilku próbach uruchomienia naprawy, mimo błędu BAT który informuje ze akumulator jest uszkodzony a napięcie wynosi ponizej 3.5 lub powyzej 14.5 udalo mi się wymusić ladowanie więc przeszedlem do trybu Recond. Niestety po 90minutach boki zaczęły się wybrzuszać. Nic z niego juz nie będzie. Podczas naprawy wyświetlacz wskazywał 12.7V a nastepnie 12.8V.
Wg. Instrukcji podczas trybu recond podawany jest prad o napieciu 15.3V i natężeniu 2.5A
 

Attachments

  • P_20210918_204956.jpg
    P_20210918_204956.jpg
    581,7 KB · Odwiedzin: 151
  • P_20210918_192711.jpg
    P_20210918_192711.jpg
    801,2 KB · Odwiedzin: 123
  • P_20210918_192613.jpg
    P_20210918_192613.jpg
    620,1 KB · Odwiedzin: 116
Ja w swoich mam dwa Rombat Tundra, bo do importera mam parę km, nawet jak by się coś stało długo po gwarancji chcieli by żebym przyjechał. Ostatnio też w okolicy udało mi się kupić nowiutki Amega7, po rozmowie wiem czemu sklep specjalistyczny to wprowadził. No ale gląbom i reklamożercom nie przetłumaczysz.... ma być bosch, varta bo to nimieckie.
 
Niestety po 90minutach boki zaczęły się wybrzuszać.
A korki odkręciłeś? Zastanawia mnie to wybrzuszanie. Albo to od temperatury albo od ciśnienia jakie wytworzyło gazowanie przy recond. Jakby odprowadzenie gazów w akumulatorze było przytkane...

Wydaje się że Twój Jenox nie ma koreczków. Wiercisz dziurki 5-6mm, dolewasz wodę destylowaną, a po podładowaniu zaślepiasz. Ja zaślepiłem silikonem sanitarnym z kartusza i przekleiłem górą dla pewności taśmą klejącą przez długość akumulatora. Takie koreczki można potem wyciągnąć bo są elastyczne.

Stawiam że w akumulatorze był za niski poziom elektrolitu i stąd to wybrzuszenie - płyty dostały temperatury.
 
Last edited:
Ja w swoich mam dwa Rombat Tundra, bo do importera mam parę km, nawet jak by się coś stało długo po gwarancji chcieli by żebym przyjechał. Ostatnio też w okolicy udało mi się kupić nowiutki Amega7, po rozmowie wiem czemu sklep specjalistyczny to wprowadził. No ale gląbom i reklamożercom nie przetłumaczysz.... ma być bosch, varta bo to nimieckie.

Ciekawe jak długo Amega i Rombat i im podobne będą produkować akumulatory w takim standardzie. Z prawa Kopernika-Greshama :) płynie morał gorszy wypiera lepszy pieniądz. Sądzę że te firmy się chcą mocno zapozycjonować i wyrobić markę. I do póki będą ostro konkurować z pozostałymi będą robić zajefajne produkty. Potem konkurencja (mniejsze zyski) zmusi ich do wyrównania standardów - w dół niestety.
 
A korki odkręciłeś? Zastanawia mnie to wybrzuszanie. Albo to od temperatury albo od ciśnienia jakie wytworzyło gazowanie przy recond. Jakby odprowadzenie gazów w akumulatorze było przytkane...

Wydaje się że Twój Jenox nie ma koreczków. Wiercisz dziurki 5-6mm, dolewasz wodę destylowaną, a po podładowaniu zaślepiasz. Ja zaślepiłem silikonem sanitarnym z kartusza i przekleiłem górą dla pewności taśmą klejącą przez długość akumulatora. Takie koreczki można potem wyciągnąć bo są elastyczne.

Stawiam że w akumulatorze był za niski poziom elektrolitu i stąd to wybrzuszenie - płyty dostały temperatury.
Zdjalem górny dekiel który daje dostep do wszystkich cel. Dolałem wody destylowanej przedtem. Wrzucałem zdjęcie. Jest fajny dostep w jenoxie. Pierwsze 30 min ładowałem z zamknietym deklem ale otwory po bokach byly drozne bo troche pociekło po nim.

Pomijając ten akumulator - mam tez drugi w X5 90Ah. Jest to kilkuletni Exide ( BMW oem). Jak podejść do regeneracji? Najpierw ladowanie a pozniej Recond czy od razu recond. Akumulator działa ale czuc bylo zimą że nie jest już pierwszej świeżości.
 
Zdjalem górny dekiel który daje dostep do wszystkich cel. Dolałem wody destylowanej przedtem. Wrzucałem zdjęcie. Jest fajny dostep w jenoxie. Pierwsze 30 min ładowałem z zamknietym deklem ale otwory po bokach byly drozne bo troche pociekło po nim.

Pomijając ten akumulator - mam tez drugi w X5 90Ah. Jest to kilkuletni Exide ( BMW oem). Jak podejść do regeneracji? Najpierw ladowanie a pozniej Recond czy od razu recond. Akumulator działa ale czuc bylo zimą że nie jest już pierwszej świeżości.
Przed ładowaniem sprawdź poziom elektrolitu. Na obudowie na dłuższych bokach powinny być dwie linie. Górna to max dolna to min poziomu. Uzpuełnij do maxa wodą destylowaną i najpierw normalny tryb ładowania a dopiero po nim Recond. W przeciwnym przypadku będziesz recondował do śmierci - swojej albo tego akumulatora :) tak długo to będzie trwać.
 
Korzystając z okazji ,ze wiele lat temu zakładałem ten temat zapytam,chcę wymienić akumulator w Hondzie Accord Tourer VIII 2.2i-CDTI 2008r auto mam od kilku tygodni i nie mam kodu do radia macie jakiś pomysł co zrobić?
 
ASO nie pomoże? Można też podtrzymać napięcie ładowarka na czas wymiany.
 
Jeśli radio jest OEM to powinno być przypisane do auta. Nie powinno być problemu przy braku prądu. Ale głowy nie dam.
 
Jest OEM
 
Można też podtrzymać napięcie ładowarka na czas wymiany.
99% ładowarek wyłączy się po odłączeniu którejś klemy z akumulatora. Do takich rzeczy są zasilacze.
Nie powinno być problemu przy braku prądu.
Nie ma problemu, pod warunkiem, że posiadasz kod do radia. Raczej mało kiedy, po zdjęciu napięcia z BCM system multimedialny się nie blokuje.
macie jakiś pomysł co zrobić?
Mam. Sprawdzony, działa bez zarzutu.
Kable rozruchowe i drugi samochód, bądź po prostu jakikolwiek drugi akumulator. Ja do takich celów mam baterię 14.8V od Acera TravelMate, do tego mam gniazdo do tej baterii z dolutowanymi kablami pomiarowymi z krokodylkami. Równie dobrze możesz użyć jakiegokolwiek akumulatora i kabli rozruchowych.
 
Raczej mało kiedy, po zdjęciu napięcia z BCM system multimedialny się nie blokuje.
W oplu AJ się nie blokuje. Natomiast przełożyć radio z auta do auta to już duży problem.
Jasne, że bezpieczniej jest podtrzymać napięcie bo opel to nie honda.
 
@Robert1 może są gdzieś jakieś kalkulatory, jak do Forda?
Ja do radia forda znalazłem apke na Android i działa. Miałem ten sam kłopot, bark kodu w kwitach.
 
Dzięki za cenne info:)
 
99% ładowarek wyłączy się po odłączeniu którejś klemy z akumulatora. Do takich rzeczy są zasilacze.

Nie ma problemu, pod warunkiem, że posiadasz kod do radia. Raczej mało kiedy, po zdjęciu napięcia z BCM system multimedialny się nie blokuje.

Mam. Sprawdzony, działa bez zarzutu.
Kable rozruchowe i drugi samochód, bądź po prostu jakikolwiek drugi akumulator. Ja do takich celów mam baterię 14.8V od Acera TravelMate, do tego mam gniazdo do tej baterii z dolutowanymi kablami pomiarowymi z krokodylkami. Równie dobrze możesz użyć jakiegokolwiek akumulatora i kabli rozruchowych.
Nie wiem. Kupiłem poleconego tutaj Einhella i ma możliwość podtrzymania na czas wymiany wg. instrukcji. Nie sprawdzałem
 
Dziękuje wszystkim za wskazówki .Temat mam z bańki :) podjechałem do profesjonalistów wymienili na podtrzymaniu posprawdzali elektryke w cenie i śmiga.Chciałem kupić Toplę linia TOP ale zabrakło na stanie,kupiłem YUASĘ 5000(wyższa linia) też dobre baterie
 
Last edited:
Nie wiem. Kupiłem poleconego tutaj Einhella i ma możliwość podtrzymania na czas wymiany wg. instrukcji. Nie sprawdzałem
Ma, przełącz funkcje , na końcu ma 12v , aż sprawdzę u siebie.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top