• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

W bagażniku latem albo w kabinie to ma zimno?
 
Na pewno zimniej niż w komorze silnika 😉
 
Wejdź do bagażnika w upał i zamknij się
 
Last edited by a moderator:
to pomyśl, że na maskę padają te same promienie słoneczne, co na klapę bagażnika i dodatkowo jeszcze ogrzewa to silnik.
 
@luckyboy @Michalos12 w kabinie masz klimatyzację, możesz otworzyć okno jak chcesz. Temperatura jest znacznie niższa niż pod maską gdzie znajduje się rozgrzany silnik. Środowisko pracy akumulatora jest zgoła inne. Dlatego Mercedes czy BMW (inni pewnie też) nie wsadzają AGM pod maskę.
 
Tu jest wesoło
 
@luckyboy @Michalos12 w kabinie masz klimatyzację, możesz otworzyć okno jak chcesz. Temperatura jest znacznie niższa niż pod maską gdzie znajduje się rozgrzany silnik. Środowisko pracy akumulatora jest zgoła inne. Dlatego Mercedes czy BMW (inni pewnie też) nie wsadzają AGM pod maskę.
Wiesz ile stopni jest w słoneczny dzień w zamkniętej kabinie?
 
Jeśli jest obudowany to dłużej dochodzi do ciepło do niego pod maską. Kiedyś robiłem pomiary ale nie mogę odnaleźć.
Nie pamietam czy aku miał 45 czy 54 °C.
W ekstremalny upał.
Post automatically merged:

Jedno jest pewne - AGM pod maską = uzupełnianie wody co 3 lata.

Prawda VW ?🤣
 
Last edited:
Prawda jest taka, że wszystko ma swoje zady i walety. Tak, pod maską jest najwyższa temperatura...teoretycznie, bo jest tam też najlepsza wentylacja. Montaż wewnątrz samochodu też ma swoje wady, bo akumulator jest mocno wyizolowany od wnętrza pojazdu, także klima mu nie pomoże, a płyta podłogowa nagrzewa się latem od jezdni, a wentylacji jakby ni chu chu, a to też wbrew pozorom dosyć istotny aspekt, powiedział bym nawet, że bardzo istotny mając aku w przedziale pasażerskim.
Dlatego Mercedes czy BMW (inni pewnie też) nie wsadzają AGM pod maskę.
Najczęściej do bagażnika, ale nie ze względu na temperaturę, co głównie ze względu na rozkład mas. Zobacz, że taki MB montując aku rozruchowy w bagażniku, nie ma jednocześnie problemu z umieszczeniem za podszybiem akumulatora, który trzyma moduł komfortu.

Fakt, że bagażnik wydaje się najlepszym miejscem dla tego typu elementu, bo jest najlepiej wyizolowany od warunków tak wewnętrznych pojazdu, jak i zewnętrznych, ale znowu, żeby nie było tak fajnie, jest kompletnie pozbawiony wentylacji, a i technicznie linie prądowe muszą być konkretnych przekrojów, co znowu podnosi trochę koszt produkcji, a i trzeba dobrze rozplanować gdzie te przewody umieścić, żeby nie narażać ich na usterkę mechaniczną, szczególnie w razie wypadku.
 
Najważniejsza zasada jeśli ma się pod maską to zawsze obudowany czy to we flizelinę czy to w plastikową puchę - to bardzo dużo daje.
 
W Corsie pomyśleli i zrobili chłodzenie wodne akumulatora.

1653386181895.png
 
@luckyboy u mnie w słoneczny dzień jest tyle samo stopni co w pochmurny :)
@Pedros gdzieś ktoś pisał, że miał aku w fizelinie, to mu grzybem zaszło, bo ta fizelina wciąga wodę podobno.
 
@luckyboy klimę mam ustawioną na 21,5 stopnia całym rokiem i parkuje tylko w garażu podziemnym. Jak mam w kabinie mieć Saharę? :)
 
@dagetto Ale czasem musisz z tego garażu wyjechać i zostawić samochód choćby pod sklepem. Latem nie potrzeba dużo czasu, żeby wnętrze się nagrzało
 
@DjStar w 90% robię zakupy w sklepach, które są w galeriach handlowych i tam są parkingi podziemne. W pracy też mam parking podziemny. Nawet jeśli zostawię auto na te 30 minut pod chmurką, to wracając do niego otwieram wszystkie szyby z pilota i Sahara w kilka sekund znika.
 
Back
Top