• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

Czyli rozglądać się za czymś w okolicach 60 Ah z dobrym prądem rozruchowym? Auto używane przede wszystkim na krótkich odcinkach, trasa sporadycznie, dla "przedmuchania" układów auta.
 
Zdecydowanie min. 60 w tej sytuacji.
Jeśli masz możliwość trzymania go pod ładowarka non stop to będzie wielki plus.
Korki tez dają więcej pola działania w przypadku okresowej konserwacji (to jest konieczne 2 x w roku w takim trybie).

Jeśli znajdziesz akumulator EFB to już będzie bdb inwestycja na lata.
 
Na super to Efb z korkami. Zakładam, że wysoki, także do ogarnięcia.
Chociaż, do benzyny, to każdy 😏
 
@DWojtek, ze swojego doświadczenia polecam akumulator Amega 5, 60Ah, 600A. Ma przyzwoitą jakość oraz dostęp do cel. W Towim przypadku tj. małych przebiegów dwa razy w roku doładowanie i sprawdzenie poziomu elektrolitu i powiniem służyc wiele lat.
 
W kwietniu minęło 3 lata na EFB 65Ah, 600A. Auto stoi pod chmurką i wstyd sie przyznać ale ani razu go nie podładowałem.
 
polecam akumulator Amega 5, 60Ah, 600A
A jak znajdziesz niewiele drożej 7 ultra 62 Ah to będziesz miał na lata.

Piszę z perspektywy kupionego ok 3 lata temu.

Rozwinę: siedzi w aucie sezonowym. Cały rok podpięta pod ładowarkę.

Najpierw ok 2 lat pod CTEkiem. Cały czas szacowanie mocy rozruchu wyniosło 610A

Po zmianie na Optimate (5 start stop) podtrzymanie polega na półgodzinnych cyklach ładowania impulsami (to ważne) od 13 do 13,5 V. To daje powolne wyrównywanie cel i zwiększa szacowaną moc. Ctek tego nie robił.

Ten komplet u mnie sprawdza się.
 
Last edited:
Zdecydowanie min. 60 w tej sytuacji.
Jeśli masz możliwość trzymania go pod ładowarka non stop to będzie wielki plus.
Korki tez dają więcej pola działania w przypadku okresowej konserwacji (to jest konieczne 2 x w roku w takim trybie).

Jeśli znajdziesz akumulator EFB to już będzie bdb inwestycja na lata.
Korki są przereklamowane W obecnych konstrukcjach wody nie ubywa znacząco nawet jak robi się często gęstość Korki są dobre dla grzebaczy

Rozbierałem 8 letnią Varte bez korków to wody było 1cm ponad kratki.

Zamiast EFB lepiej dopłacić i kupić AGM. Za 400 z hakiem już można znaleźć Varte Neutral
 
@Kevin88, osobiscie w C3 akumulator mi służyl od nowosci przez 11 lat. I też nic przy nim nie robiłem. Może ze trzy razy ładowałem. Ale to býl oryginał. Ja tylko doradzam, aby w przypadku krotkich tras i częstego uruchamiania auta akumulator doładować i sprawdzić i ile to możliwe poziom elektrolitu. To wydłuży jego żywotność.
 
Jak jest AGM w podobnej cenie to pewnie ze dobra opcja.
Post automatically merged:

Jenox ostatnio uruchomił się z nową ofertą. Mają AGM.



Tutaj dodatkowo spojrzenie na 60tki.

 
Last edited:
Skończy się pewnie tak, że pojadę i kupię co mi doradzą...
 
No nie chcem, a nawet nie muszem, bo podpieram się zdeczko tutejszą wiedzą. Może dzięki Wam nie wcisną czegoś, czego może do końca bym nie chciał? Czytam, słucham, oglądam, poszukuję, porównuję i zaraz będę takim fach-offcem od akumulatorów jak i od olejów :cool:). A łeb coraz większy... :D
 
Last edited:
Najlepiej niech sprzedawca sprawdzi przy Tobie akumulator testerem i opornica - ja jak kupowałem akumulatory to sprzedawca sprawdzil sam z siebie bez pytania.
 
Zależy od sklepu. Niedaleko mnie jest sklep spokojnie z 25latna rynku - znają sie na rzeczy. Jak jechałem po aku najpierw zrobili test mojego a nowy przy mnie sprawdzili również. Nie wciskali najdroższego. Pytali jak jeżdżę - miasto czy trasa.
 
Wybierz cos z aMega, Banner, albo z polskich producentow i bedziesz zadowolony.
Nie daj sie na varta/centra/exide, bosch - szkoda pieniedzy, jakością nie przewyzszaja, albo nawet nie dorownuja polskim produktom.
 
Nie zgodzę się. Centra futura w HDi wytrzymała 8 lat. Kupiłem ponownie. Jazda głównie po mieście. Ładowana 2-3 razy w roku.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
 
Nigdy się nie rozwodziłem nad aku, zawsze się pytają jaka półka i zawsze z tej "górnej" dostaję centrę. :) Jestem zadowolony, a pokonuję dieslem krótkie odcinki i daje radę.
 
Obecnie akumulatory to loteria.
 
Wybierz cos z aMega, Banner, albo z polskich producentow i bedziesz zadowolony.
Nie daj sie na varta/centra/exide, bosch - szkoda pieniedzy, jakością nie przewyzszaja, albo nawet nie dorownuja polskim produktom.
Mam Varte EFB 60Ah z 2018r i smiga....

Wybierając aku warto dopłacić i kupić EFB , to tez kwasiak tylko z pancernymi plytami i dłużej posłuży

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top