@Lo-buz
Takie odsiarczanie to czasem trwa 20h.
Napiecie, a jakie natężenie, ike Amper ten prostownik daje ?
Teraz weź zarowkie h4 zmostkuj plusy obu żarników i rozładuj aku do napięcia 10,5V . Troche wyrówna cele.
A potem zostaw i ładuj .
Dlaczego tak? Jeśli dkrajne cele są mocniej zasiarczone niz srodkowe to one daja większy opór wewnetrzny niż środkowe . Orzez srodmowe latwiej okynie prąd i prostownik nie daje oelnej mocy bo usredniony opór z 6 cel pobiera za mało amper by ruszyć te skrajne cele.
Rozładuj do 10.5 V odczekaj z 15-30 minut i włącz prostownik na 20h.
Pamiętaj by kontrolować temperaturę akumukatora przynajmniej dłonią, lub najlepiej miernikiem laserowym. Powyżej 45⁰C należy przerwać i odczekać
Pod koniec tak od 15 gidziny sprawdzałbymz temoeraturę, poziom elektrolitu i napięcie, nawet 17V nic sie nie stanie. Nie raz miałem 17,6 V
Proces odsiarczania jest długotrwały bo kryształki siarczanu ołowiu są trudne do rozpuszczenia.
Jeśli plyty wytrzymaja to go odsiarczysz.
Te skrajne cele mają dużo kryształków. One sie budują na płytach w postaci takich szpilek dążąc od płyty ujemnej do dodatniej . W ten sposób akumukator , mowi się , ze nie trzyma , bo przez nie, te połączenia płynie prąd zwarcia, dlatego na tych celach ci nie gazowało .
Zobaczysz po 20H .
Fakt , ze napięcie skoczyło na 12,5V juz jest oznaką , ze nie ma zwarcia na płytach i oroces można odwrócić.
Po ładowaniu 20h odczekaj kika godzin zanim zmisrzysz gęstość.
Albo zrób sobie porównanie , zmierz odrazu gęstość , zapisz na kartce każdą celę , zakręć korki i połóż na jednym boku na chwilę , potem na drugim boku, tak by elektrolit z miedzy plyt się troche pomieszał , bo tam zawsze jest większa gęstość niż na górze zkąd ciągnie aerometr. Odczekaj kilka godzin i wtedy zmierz gęstość.
Po kilku godzinach spoczynku można znowu go podłączyć na 6 h i wtedy znowu zmierz , będzie więcej.
Ładowarką elektroniczną Piotr Chudy powtarzał proces Recon wysycania kilka razy i taki oto wykres otrzymał, co pokazuje za każdym razem wprowadzał więcej ładunku elektrycznego..rosnace na wykresie napiecie ( niebieska linia) oznacza , że zmniejszył sie opór wewnętrzny akumulatora, a co znaczy, rozpuściło się więcej kryształków z płyt i wzrastała gęstość elektrolitu .
Czerwona linia to amperaż.
Dobrej zabawy
Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka