• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

Czyli Autopart
 
Tak
 
Jeśli ktoś ma akumulator firmy Amega, to sprawdźcie sobie, czy przypadkiem nie ma wycieku elektrolitu. Podobno tyczy sie to głównie Ameg 5.
 
@matteo06 potwierdzam, Amega 5 zakupiona w 12.2021 r., wczesną wiosną zauważyłem spory wyciek elektrolitu. Oddałem na gwarancję.
 
Zwykły aku kwasiak ma płyty z kratki cięto ciągnionej bez ramki , ladunek ma dłuższą drogę do słupka , są wypełnione masą czynną i zalane elektrolitem .
EFB to płyty dodatnie odlewane z ramką gdzie linie promieniście schodzą się u góry w okolicy słupka tymsamym cały ładunek elektryczny jest szybciej dostarczany.
Masa czynna wypełnia kratki płyty i jest zbrojona włókniną poliestrową, matą co zabezpiecza przed erozją, wstrząsami i wydłuża żywotność aku.
EFB, jak podaje Varta, 50% szybciej się ładuje, 50% mocniejszy rozruch, więcej cykli ladowania i wytrzymuje długotrwałą pracę w stanie nie pełnego naladowania.


Więcej:


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
A co sądzicie o akumulatorach sprzedawanych i markowanych przez Hart. Z tego co jest na necie napisane to robi dla nich Varta akumulatory.
Szukam jakiegoś maleństwa do Clio3 1.2 16V dla żony i cenowo można taki już zakupić za 179pln.
W clio3 teoretycznie powinien być aku o wysokości 175mm, żeby domknąć wieczko od skrzynki na aku, ale w aucie i tak jest aktualnie 190mm i na jednym zatrzasku też się to wieczko jakoś trzyma...
 
@Bodex
Przytomnie zauważę i zapytam odnośnie większej trwałości i możliwości EFB... Czy to są fakty czy marketing producentów?
 
Jest to bełkot marketingu. Sam Bodex wklejając ten tekst nie do końca wie, co tam wlasciwie jest napisane...
 
Ale z drugiej strony nie jest tak, że faktycznie muszą być wydajniejsze i odporniejsze na zuzycie bo będą męczone start-stopem?
MrAkumulator wypowiadał się bardzo pochlebnie o konstrukcji i jakości EFB i że powinny być standardem.
 
@Bodex

Przytomnie zauważę i zapytam odnośnie większej trwałości i możliwości EFB... Czy to są fakty czy marketing producentów?
Faktycznie. Moj aku był rozladowaywany od 3 lat przez kamerę duo, której tryb parkingowy działa w pętli do napiecia 11.9V , kwasiak byłby już na złomie.
Ładuje go co 2 mce z wysyceniem i dalej jak nowy. Aku ma 4,5 roku eksploatacji w pojedzie SS 131 tys km .


QUOTE="sprajt2, post: 138367, member: 2037"]Jest to bełkot marketingu. Sam Bodex wklejając ten tekst nie do końca wie, co tam wlasciwie jest napisane...[/QUOTE]

Nie mierz innych swoją miarą...
Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Moim zdaniem laminowane płyty robią tą różnicę - Mr. A. robił sekcję z tego co pamiętam: Autopart, Centra, Zap? i coś jeszcze.
do poszukania. Kratki mogą być ciągnione w EFB też.
 
Kupiłem panowie akumulator 45 ah prąd rozruchu 330 zmierzony 390ah.
Postanowiłem go doładować ładowarką i teraz po zakończonej operacij konwej 650 pokazuje prąd rozruchu 290.
Jaka jest tego przyczyna?
 
Sprawdzałem to samo
Tylko napięcie teraz jest 12.8 a niepamiętam jakie było wcześniej
 
Za tydzien go sprawdź, wszystko wroci do normy.
 
Wysokie napiecie zmieni sie w wysoki prad rozruchowy. Oni tak majo 😀
 
Kupiłem panowie akumulator 45 ah prąd rozruchu 330 zmierzony 390ah.
Postanowiłem go doładować ładowarką i teraz po zakończonej operacij konwej 650 pokazuje prąd rozruchu 290.
Jaka jest tego przyczyna?
Zaraz po ładowaniu gęstość między płytami jest większa niż w otoczeniu , możesz zrobic test: zamknij szczelnie aku i połóż go na jednym boku, potem drugim , możesz pokołysać , wtedy też bąbelki które są między płytami w większości się wydostaną.
Owe bąbelki ograniczają powierzchnię czynną płyty i dlatego zdolnosć rozruchowa jest mniejsza.
Dlatego inni ci piszą, żebyś poczekał dobę lub dwie.
Z YT inspektor elektron kiedyś ładował starą 50 ke i nie udalo mu się uzyskać gęstości 1,28, bylo 1,24-1,25. Odłożył akumulator na regał . Po miesiącu miał jakiś odcinek kręcić i ponownie wzią na stół. Pomiar wykazał , że aku mial 1,28 ...
TO dowodzi, że po ładowaniu gęstość miedzy płytami jest dużo wyższa i się wyrównała . W aucie zawsze są wstrząsy, więc działa to szybciej .

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Akumulator VOLTMASTER 12V 74Ah 680A kupiony 4 lata temu do Laguny 2.0 dCi za 285zl w lokalnym sklepie motoryzacyjnym z 2 letnia gwarancją lata do dziś nigdy nie doładowywany,stosunek cena -jakosc dla mnie bomba
 
Back
Top