• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

To mnie zdeterminowaliście by zrobić korki w moim EFB i po 4 latach sprawdzić poziom i stan elektrolitu.
Korki już są w bagażniku

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
Nie ma sensu zaglądać.
 
Nie zrobiłem w domutycj korków na urlopie bo mi się nie chciało, a teraz aku laduje już 20h i nadal (Noco G3500 , 3,5A) nie skończył ładować. Napięcie przy 0⁰ było 11.93V . 12,2 V w pokoju
Auto kręci na styk, tylko S/S pokazuje przekreślony akumulator.

W sobotę pojechalem po Kaufkandach ze 40 km, co zauważyłem , że w dzień słoneczny z automatu włączył mijania !
A to dlatego , ze wtedy napięcie z altka jest 14,4V, a nie 12,8V , widocznie zmierzył napięcie krytyczne akumukatora i moduł ładowania wysłał komende do ECU.

Aku w niedzielę o 14.00 podłączony, kilka godzin naoiecie ładowania byko 12,8V , a poniedzialek o godzinie 10.37 napięcie ładowania 14,30V - jeszcze nie doszedl .

Cóż montuję tak jak jest i następny weekend powtórka. Fakt , że moc 3,5 A na 60Ah jest za mala , tu by się przydało conajmniej 7A na głeboko rozladowany akumulator....a może się zasiarcza już?

Ten videorejestrator w trybie parkingowym vysysa prąd i teraz tak myślę kabelki mają ten prztyczek co powinien rozłączyć kamere jeśli napięcie spadnie poniżej 12,5V . Prztyczek jest mały i raczej nie ma komputerka z przekaźnikiem, a bimetal ??? Orztyczek ma 3 poziomy rozłączenia napięcia , najniższy 12,5V
Ciekawe jak w różnych temperaturach rozłącza, przy jakim napięciu .
Nic, bede musiał wyłaczyć tryb parkingowy na jakiś czas.
013c4eba53e403bce0c71e2f5151c569.jpg
9be441b56271ff503ac8a47a13893c26.jpg
236416403f69f024055e1db2072f02b0.jpg


Chyba znalazlem powoda , było nastawione na 12,00V , ciasno ciemno ....to tak ustawiłem .
Teraz dałem na 12,4V i trzeba obserwować.
cc196769abac2c5c9bb9d83550a43be5.jpg
 
Last edited:
Dowiedziałem się z tego tematu o istnieniu akumulatorów EFB, poczytałem i widzę Jenox i ZAPP mogę kupić do 400zł i teraz co? Mogę z całą pewnością odrzucić wszystkie inne wykonane w tradycyjnej technologii bo te bedą zwyczajnie lepsze całokształtem?
 
Bardzo dobre pytanie, wszak do tej pory nie słyszałem, żeby ktoś zachwycał się akumulatorami zapp.
 
O ZAP Sznajderach słyszałem i czytałem opinie raczej skrajne. Osobiście nie miałem, ale nosiłem się z zamiarem zakupu, jednak w sklepach stacjonarnych, do których uderzałem, nie mieli w ofercie. A jak już mieli, to raczej drogo, w internecie można było kupić znacznie taniej. Gdybym trafił ZAPa na miejscu w przyzwoitej cenie, to bym go kupił.
 
Najgorsze opinie mają Jenoxy z polskich
 
Seria Classic, Goldy nie są takie złe zdaje się.
 
Od roku użytkuję Jenox Gold, na razie zero problemów.
 
Jak ktoś chce, to może posiłkować się informacjami Mr Akumulatora na YT. Generalnie poleca on wszystkie 3 polskie firmy. Jeśli już brać, to raczej te wyższe serie - gold, premium, ... Polskie firmy akumulatorowe wcale nie są złe, produkowały akumulatory "jeszcze za komuny" , a ZAP to nawet i "za sanacji". Brandują też wiele innych marek.
 
Dowiedziałem się z tego tematu o istnieniu akumulatorów EFB, poczytałem i widzę Jenox i ZAPP mogę kupić do 400zł i teraz co? Mogę z całą pewnością odrzucić wszystkie inne wykonane w tradycyjnej technologii bo te bedą zwyczajnie lepsze całokształtem?
Jesli nie masz start and stop, jakiegos ponadprzecietnego wyposażenia komfortu to mozna brac jakiegos dobrego kwasiaka.
 
Wiadomo, dobry markowy aku kupić jak każdy robi i tyle w temacie, ale doczytałem, że ten EFB to jest taka klasa wyżej w ich bazowej solidności. Odrazu pogiebiegłem na MrAkumulator i zachwalał EFB i mówił, że nareszcie coś co powinno być standardem, a nie taka loteria.

Wychodzi na to, że to taka półka wyżej, pewnie przez to, żeby szybko nie zostały zabite przez start-stop, ale równie dobrze nadają się do gruza jak mojego i pozyją w nim dłużej, dlatego ruszam temat. Dziś nawet byłem w lokalnym sklepiku ZAPa z ciekawości, ale ceny +100zł do tego co jest na necie... Dać 400zł za EFB gdzie ponad 300zł się płaci za "zwykłego" to spoko, ale 500zł za aku do Passata? Nihooya
 
No i chyba zrobiłem dobry deal.

400zł za Bannera - w wersji Power Bull - seria PRO

Zamiast jakieś typowe aku za ponad 300zł to tu za 416zł bo kodem na black week miałem Bannera Power czyli już spoko sprzęt, a potem jeszcze przypomniało mi się, że mam znizkę w innym sklepie i finalnie za 400zł zamiast 450zł wyszła mnie wersja PRO tego Power Bulla z dostawą już.

Parametry lekko większe w PRO bo zamiast standardowego dla passata 74AH 680A to mam w nim 77AH 700A.
Coś tam na stronce oni się chwalą, że one mają jakość odpowiadającą tym na pierwszy montaż BMW i VW, więc może akumulator przezyje gruza, zwłaszcza, że mam altek po regeneracji i pięknie podaje 14,6v


Jak ktoś szuka aku teraz to jest szansa zrobić udane zakupy - darmowa dostawa + kodami za black week albo za pierwsze zakupy -10% można z 450zł zejsc na 400zł i robi się bardzo solidny aku w przyzwoitej cenie z free dostawą.
 
Last edited:
Wszystko fajnie, ale akumulator lepiej kupować stacjonarnie. Nigdy nie wiadomo jak będzie traktowany podczas całego procesu dostawy, a to towar, z którym trzeba obchodzić się bardzo delikatnie 😐
 
To prawda, ale zauwazyłem, że podczas kupowania aku wysyłkowo dużo sklepów odrazu dodaje notki, że to towar specjalnej troski i jest podwyższona cena wysyłki, a sama przesyłka aku jest regulowana inaczej itp. Jak sobie szukałem to połowa sklepów wcale nie chce wysyłać i umożliwa tylko odbiór osobisty.

Może i dlatego kurier jest specjalny pod takie rzeczy bo odrazu wszystkie DPD, Inposty i DHL się przekreślają jak wrzucisz aku do koszyka i zostaje tylko jakis CAT LOGISTIC.

No nic, jak kurier nie będzie nim rzucał dogóry dnem to dojedzie. Najwazniejsze to, żeby to nie był jakiś leżak dwuletni 😂
 
i jest podwyższona cena wysyłki
Jest podwyższona, bo sprzedawcy są zobowiązani prawnie odebrać stary akumulator, albo pobrać kaucję, którą sobie ewidentnie wrzucają w cenę przesyłki.
 
Zappa miałem 3 lata temu, przeżył dwa lata i dwa miesiące, regularnie doładowywany, oberwała się cela :) teraz jenox gold leci trzeci rok i nie daje jeszcze oznak zużycia
 
Miałem EFB firmy Tuborg. 3,5roku bez ładowania. Auto ciągle pod chmurką. Kupiłem go za śmieszne pieniądze.
 
Back
Top