• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Alfa Romeo Giulietta QV 1.75 240KM TCT

Speedmaniac41

Użytkownik
Samochód
Alfa Romeo Giulietta QV 1.75TBi TCT
Marka samochodu
Alfa Romeo Giulietta 1.75
Budżet/ile litrów
250zł / 5l oleju + dodatki płuczące / modyfikatory tarcia
Styl jazdy
Silnik
1.75 TBi
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nieznany
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W40 C3
Jaki olej masz obecnie
Selenia Sport 5W40 C3
Dzień dobry,

Zazwyczaj sam staram się pomagać w doborze oleju, teraz sam chętnie podyskutuję na ten temat do mojego nowego nabytku.

Samochód to Giulietta QV 240KM, skrzynia dwusprzęgłowa TCT. Przebieg 122tyś km.

Autko będzie używane do codziennej jazdy po około 20km do pracy, nie wykluczam wyjazdu na tor, lub długą krętą górską drogę ;)

Dotychczasowe wymiany oleju:
27 tyś km wlana Selenia Sport
52 tyś km wlana Selenia Sport
77 tyś km wlany jakiś Castrol
88 tyś km wlane PMO Extreme
98 tyś km wlane PMO Extreme
110 tyś km wlana Selenia Sport

Jak widać, interwały są dalekie od wymarzonych, dlatego początek eksploatacji to będzie intensywne płukanie. Tutaj prośba o doradzenie odpowiedniej chemii, ponieważ dotychczas używałem tylko postojowych płukanek.

Podczas płukania nie chcę stosować jakiegoś super drogiego oleju, ponieważ i tak będzie wylewany po ~6tyś km. Normami Fiata też się nie przejmujemy, bo gwarancji dawno auto już nie ma. Większość QV po gwarancji i tak lata na 5W50, ja chciałbym jednak trzymać się lepkości SAE40. Moje propozycje na czas płukania (2 lub 3 wymiany) to:
- Castrol Magnatec 5W40 C3
- Motul X-Clean 5W40 C3
- Bliżej nieokreślony Full-saps 5W40.

Po płukaniu pomyślimy nad czymś docelowym ;)
 
Jeżeli chcesz zrobić to dobrze a nie uspokoić sumienie to do obecnego oleju płukanka postojowa Oilem możesz pojeździć nią do 1 h nie wykręcając obrotów powyżej 2,5 . Następnie zlać . Zalać dobrym olejem i dodać Oilem LL tzw długodystansowy . Trzymać w silniku do 10 tys i wtedy zmienić olej
 
Ta Selenia/Petronas jest dosyć gruba, ponad 15cst w 100st, ja bym został przy tym oleju jeśli chcesz się bawić Alfą. AR9100 pomoże w ochronie i obniży temperaturę oleju.

Alternatywą mogą być oleje pod normy renault RN17 RSA, Castrol i Yacco takowe robią w lepkości 0w40, koło 16cst w 100st. Nie wiem czy konieczne musi być low/mid saps w tym silniku ale jeśli nie ma przeciwwskazań to RN17 RSA też da radę.
 
Właśnie mam dylemat w związku z tymi wysokimi lepkościami. W tym silniku są dwa wariatory zmiennych faz rozrządu, nie chcę skrócić ich żywotności stosowaniem czegoś zbyt lepkiego. Oczywiście w ramach normy SAE40 nie powinno się tak stać, ale dlatego nie chcę przechodzić na 5W50.

Zobaczę jak będzie wyglądało zużycie oleju, jak będzie niewielkie to może przejdę na Full-saps
 
Po zastanowieniu się i przesłuchaniu Waszych opinii na pierwszy rzut pójdzie:
- Olej: Motul X-Clean 5W40
- Filtr oleju: MANN
- Filtry powietrza i kabinowy: Filtron
- Płukanka: Oilem RT Engine Flusch 250ml

Cena za taki zestaw 328zł
 
A nie brałeś pod uwagę Eurola Fluence 5W40? Z pewnością nie jest to gorszy olej od Motula :
 
Jest jeszcze Shell HX8 5W40 ECT i Texaco Ultra S, jako baza do płukania powinny starczyć, a docelowo, wraz z AR9100 nawet wystarczyć z naddatkiem.
 
A nie brałeś pod uwagę Eurola Fluence 5W40? Z pewnością nie jest to gorszy olej od Motula
Nie neguję tego, że nie jest gorszy. Po prostu mój dostawca z interesujących mnie olejów miał Motula w dobrej cenie.

Następnym razem może być Eurol, jeżeli u jednej osoby w dobrej cenie dostanę wszystkie filtry i olej ;)
 
To je ze swojej strony zaporoponuję Agip Eni I-Sint 5w40 MS C3. Eni robi niezłe oleje ale u nas się nie przyjęły i nie są zbyt popularne a szkoda.
 
Przy okazji, to Eni ma bardzo słabą dystrybucję. Niektóre oleje dostępne są tylko w opakowaniach 4l, np. Eurosports/Ultra 5W50, czy Racing 10W60.
 
Nie neguję tego, że nie jest gorszy. Po prostu mój dostawca z interesujących mnie olejów miał Motula w dobrej cenie.

Następnym razem może być Eurol, jeżeli u jednej osoby w dobrej cenie dostanę wszystkie filtry i olej ;)
U większości sprzedawców dostaniesz bez problemu. Motul to dobry olej ale jednak trochę jadą na opinii a naprawdę wielu Klientów skarży się, że to nie to samo co kiedyś. Sam zużyłem kilkadziesiąt baniek Motula ale od pewnego czasu to jest producent masówki, choć nadal mają wiele ciekawych i wysokiej jakości produktów.
 
"Przy okazji, to Eni ma bardzo słabą dystrybucję. Niektóre oleje dostępne są tylko w opakowaniach 4l, np. Eurosports/Ultra 5W50, czy Racing 10W60."

Bywało nawet gorzej, jakoś czas temu chciałem kupić I-Sint 5w40 tyllo w wersji A3, i owszem był ale tylko w C3....
 
O, to stare dzieje, Agip był moim pierwszym "poważnym" zakupem olejowym. Trafił najpierw do silnika a potem do skrzyni. Znałem mechaniora, który się specjalizował we "włoszczyźnie", polecał i sam lał do swoich aut Agipa i Motula, Zalałem go ze dwa razy i Agip zniknął z naszego rynku, raz udało mi się kupić do innego auta, potem znowu problem z dystrybucją. Sentyment częściowo ale zawsze byłem z niego zadowolony. Markę lepiej kojarzą motocykliści, bo kto robił najlepsze bądź jedne z najlepszych olejów do jednośladów: Agip i Motul. Jeszcze do niedawna MOTO GP na Agip/Eni śmigało teraz to chyba się zmieniło. Siedzieli mocno w motosrsporcie ale konkurencja ich wygryzła, jakość już może nie ta.
 
Ja kojarzę ich głównie z naklejek na samochodach rajdowych z lat 60, 70 i 80. Szczerze mówiąc myślałem że ta marka zniknęła, a jednak w zeszłym roku trafiłem na nich na stacji paliw.

Chętnie bym spróbował, jednak problemy z dystrybucją zniechęcają.

Teraz do Włoszczyzny specjaliści polecają głównie Penrite. Czy jest to poparte jakimiś badaniami, lub choćby analizą? Wątpię. To raczej zachwyt tym co nie jest z Europy
 
Ta marka zniknęła z naszego rynku, ale wystarczy pojechać na południe i mają swoje stacje w Austrii, gdzie Agip/Eni jest poplularny jako producent olejów, chyba są na Słowacji i w Czechach też. U nas im nie wyszło, próbowali wejść na nasz rynek w latach 90 ale "ẃłoska" motoryzacja źle się ludziom kojarzyła ( duże i małe fiaty ) więc sprzedali swoje stacje Shellowi. Wszyscy chcieli wtedy jeździć na Castrolu, Mobilu i Shellu, Texaco itd.

Jest niby dystrybutor ale działa tak jakby go nie było.

W olejach bywają "mody," była moda na Motula, teraz Penrite, potem będzie jeszcze coś innego.

To są całkiem fajne oleje, używałem w 3 autach i zawsze byłem zadowolony. Tak czy owak pozostaną niszowe o ile w ogóle nie znikną,
 
U mnie na wsi (ELE) w sklepie pod brandem ProfiAuto też są oleje eni do nabycia ale ceny chore i bardzo chore.
 
Back
Top