Speedmaniac41
Użytkownik
- Samochód
- Alfa Romeo Giulietta QV 1.75TBi TCT
- Marka samochodu
- Alfa Romeo Giulietta 1.75
- Budżet/ile litrów
- 250zł / 5l oleju + dodatki płuczące / modyfikatory tarcia
- Styl jazdy
- Silnik
- 1.75 TBi
- Data produkcji
- 2015
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- Nieznany
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 5W40 C3
- Jaki olej masz obecnie
- Selenia Sport 5W40 C3
Dzień dobry,
Zazwyczaj sam staram się pomagać w doborze oleju, teraz sam chętnie podyskutuję na ten temat do mojego nowego nabytku.
Samochód to Giulietta QV 240KM, skrzynia dwusprzęgłowa TCT. Przebieg 122tyś km.
Autko będzie używane do codziennej jazdy po około 20km do pracy, nie wykluczam wyjazdu na tor, lub długą krętą górską drogę
Dotychczasowe wymiany oleju:
27 tyś km wlana Selenia Sport
52 tyś km wlana Selenia Sport
77 tyś km wlany jakiś Castrol
88 tyś km wlane PMO Extreme
98 tyś km wlane PMO Extreme
110 tyś km wlana Selenia Sport
Jak widać, interwały są dalekie od wymarzonych, dlatego początek eksploatacji to będzie intensywne płukanie. Tutaj prośba o doradzenie odpowiedniej chemii, ponieważ dotychczas używałem tylko postojowych płukanek.
Podczas płukania nie chcę stosować jakiegoś super drogiego oleju, ponieważ i tak będzie wylewany po ~6tyś km. Normami Fiata też się nie przejmujemy, bo gwarancji dawno auto już nie ma. Większość QV po gwarancji i tak lata na 5W50, ja chciałbym jednak trzymać się lepkości SAE40. Moje propozycje na czas płukania (2 lub 3 wymiany) to:
- Castrol Magnatec 5W40 C3
- Motul X-Clean 5W40 C3
- Bliżej nieokreślony Full-saps 5W40.
Po płukaniu pomyślimy nad czymś docelowym
Zazwyczaj sam staram się pomagać w doborze oleju, teraz sam chętnie podyskutuję na ten temat do mojego nowego nabytku.
Samochód to Giulietta QV 240KM, skrzynia dwusprzęgłowa TCT. Przebieg 122tyś km.
Autko będzie używane do codziennej jazdy po około 20km do pracy, nie wykluczam wyjazdu na tor, lub długą krętą górską drogę
Dotychczasowe wymiany oleju:
27 tyś km wlana Selenia Sport
52 tyś km wlana Selenia Sport
77 tyś km wlany jakiś Castrol
88 tyś km wlane PMO Extreme
98 tyś km wlane PMO Extreme
110 tyś km wlana Selenia Sport
Jak widać, interwały są dalekie od wymarzonych, dlatego początek eksploatacji to będzie intensywne płukanie. Tutaj prośba o doradzenie odpowiedniej chemii, ponieważ dotychczas używałem tylko postojowych płukanek.
Podczas płukania nie chcę stosować jakiegoś super drogiego oleju, ponieważ i tak będzie wylewany po ~6tyś km. Normami Fiata też się nie przejmujemy, bo gwarancji dawno auto już nie ma. Większość QV po gwarancji i tak lata na 5W50, ja chciałbym jednak trzymać się lepkości SAE40. Moje propozycje na czas płukania (2 lub 3 wymiany) to:
- Castrol Magnatec 5W40 C3
- Motul X-Clean 5W40 C3
- Bliżej nieokreślony Full-saps 5W40.
Po płukaniu pomyślimy nad czymś docelowym