• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100

jerseyAdmin napisał:
Na dystansie 100-200 tysięcy kilometrów wpływ dodatku - ujemny bądź dodatni - będzie w zasadzie niedostrzegalny
Twierdzę, że wpływ dodatku widać tylko w portfelu.
Podobnie jest z obowiązkiem jazdy z światłami mijania. Dodatkowe obciążenie alternatora jest niewidoczne dla kierowcy w postaci zwiększonego spalania. Dopiero we wpływach do budżetu państwa bo pomnożone przez dziesiątki milionów samochodów.
 
Nie przesadzaj w drugą stronę. Dodatki przeciwzużyciowe oparte o tlenek cynku czy siarczki wolframu albo molibdenu są z powodzeniem używane przez wojskowych (nie wiem czy polskich też). Ale stężenia są rzędów paru setnych procenta i takie środki muszą być dokładnie dozowane żeby przynosiły efekty, a wojskowi mają dość wymagające i szczegółowo określone normy olejowe więc łatwiej dobrać uniwersalną dawkę jeżeli każdy pojazd ma ten sam olej w środku.

Takie aptekarskie proporcje tych dodatków mogą przy okazji wyjaśniać dlaczego Mo w analizach czasami pokazuje się w ilości parudziesięciu ppm - bo więcej nie ma sensu :)

W wypadku cywilnych środków trudno powiedzieć czy i kiedy coś dają, a jak dają to w którą stronę i w jakim oleju - bo kompleksowych badań brak.
 
Nie napisałem, że nie działają, tylko że nie widać ich efektów poza tymi w portfelu. Nie porównywałbym też czołgu do samochodu osobowego.
 
Podobnie jest z obowiązkiem jazdy z światłami mijania
Tu się nie zgodzę.., jako zawodowy kierowca powiem Ci że wielokrotnie dzięki temu obowiązkowi, udawało mi się dostrzec pojawiający się
" z nikąd" pojazd w trudnych warunkach i dzięki temu odpowiednio zareagować.. To akurat działa.. i to nie tylko w portfelu..
 
Moja analogia dotyczyła tylko wpływu na spalanie, a nie na widoczność pojazdów. Również uważam, że jazda ze światłami mijania jest zasadna. Widzisz różnicę w spalaniu swojego zestawu na światłach i bez świateł?
 
Last edited:
Trudno powiedzieć.., bo jeżdżę tylko na tych światłach... A to tak jak byś zapytał ślepego dżokeja czy czuje się na siłach jechać.., a on na to
"nie widzę przeszkód.." 😉
 
Trudno powiedzieć bo jeszcze trzebaby odliczyć to co znika na parkingu ;)
 
Mam pytanie z innej beczki - są różne opakowania AR9100? Może w ostatnim czasie była jakaś zmiana?
Wcześniej miałem opakowanie z inną zakrętką (z zabezpieczeniem i napisami), zaś sreberko zabezpieczające było gładkie.

Teraz dostałem coś takiego:

20200518_175739.jpg 20200518_175718.jpg 20200518_175706.jpg

Odesłać i kupić z innej dystrybucji, czy mogę użyć bez obaw?
 
Sreberko jest pod tą uzzczelką która wyszła z korka
 
Na cały okres wymiany oleju i pozostawia film smarny przy kolejnej wymianie oleju jeśli wymiana jest bez mocnej płukanki.
 
Pytam gdyz po za laniu ar 9100 jakies 4tys km temu az do dzisiaj silnik chodzil tak miekko. A teraz chodz jak przed zalaniem ar9100. Myslalem ze trzeba znowu zalac.
 
Nie trzeba dolewać, nawet dzięki AR9100 można bezpiecznie wydłużać okres wymiany oleju.
 
Back
Top