• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100

A ja mam pytanie z innej beczki. Czy zalanie mniejszej ilości wymaganej przez producenta ma sens? Mam butelkę 200ml i myślę, żeby nalać w 2 auta.
 
Ja się skusiłem na ar9100, nigdy nie stosowałem dodatków ale w końcu piekło zamarzło ;-)

Czy są jakieś przeciwwskazania/sens, żeby dolać ar9100 do oleju, który ma już prawie 3000km, czy lepiej poczekać na nową wymianę?

Olej wymieniam co 6-7tys.km, warunki ciężkie bo odcinki krótkie i jazda w korkach. Czy stosując dawkę 35ml/1l mogę przeciągnąć interwał do 10tys. km?
 
Dolać możesz, ale nie widzę sensu przy takim interwale, lepiej poczekać do końca i wlać do nowego skoro połowę dystansu masz za sobą. I nie przeciągał bym interwału licząc na dodatki. Już lepiej wlać olej przeznaczony do jazdy miejskiej (jest trochę olejów City, StartStop etc.) i wtedy wydłużał interwał.
 
Z AR9100 10tkm to żaden problem. Ludzie wylewaja oleje z AR9100 na ogół za wcześnie kiedy TBN używanego oleju nadal grubo ponad 5 czyli jak niejeden nowy olej.
Na start stop jak najbardziej nanoborany są także OK
 
Civic UFO 1.8 + LPG, interwał co 10k-11k warto wlac archoila? Czesto autostrada 140-160 km/h lub duże korki.
 
Civic UFO 1.8 + LPG, interwał co 10k-11k warto wlac archoila? Czesto autostrada 140-160 km/h lub duże korki.


zawsze warto wlać jeśli budżet jest luźniejszy. Jaki olej wlewasz?
Post automatically merged:

dobra teraz widzę, że masz swój temat olejowy. Jakbyś wybrał np takiego Shella Helix (fajna oliwa) to dolałbym AR9100, budżet będzie dopięty :) natomiast pytanie brzmi jak czysto jest w silniku. Wg mnie wszelkie dodatki poprawiające pracę silnika, minimalizujące tarcie etc powinno się wprowadzać do czystego technicznie silnika.
 
zawsze warto wlać jeśli budżet jest luźniejszy. Jaki olej wlewasz?

Obecnie mam wlanego motula 5w30 eco-nergy a teraz (za 1500km wymiana) planuje wlać shella ultra helix 5w30 a3/b3 ale poczekam na analizę i podejmę decyzje bo jeszcze po głowie chodzi Specol gold bo budżet mam 120zl/4l. I tak myśle o tym dodatku bo ostatnio Honda wzięła litra na 10000

10k km temu zaaplikowana płukanka teca i silnik czysty. Wcześniej przez 20k lalem amsoila ale stwierdziłem ze trochę za drogi na taki silnik


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
@wlyszkow Pozostało mi 150ml ar 9100 chce go dolać przy następnej wymianie na 5,2l Oleju jest sens?
 
Witam wszystkich. Nie ukrywam, że po krótkich poszukiwaniach nie znalazłem żadnych wiarygodnych testów dodatków ar9100 i ar9200v2 i zastanawiam się ile w tym marketingu. Mam jednak ciekawe spostrzeżenie przy przejściu z motula 300v5w40 na cfs5w40nt (ten stary nt zanim millers podzielił na cfs i nt+). Silnik 4g63 turbo, temperatura mierzona w misce spadła o jakieś 10 stopni celsjusza. Obecny cfs nt (nie nt+) nie powoduje u mnie zauważalnej różnicy w temp oleju w stosunku do motula 300v, ee longlife millersa lub fuchs titan race pro, wszystkie 5w40). Pytanie, czy dodatki ar9100 lub ar9200v2 mają podobne działanie do starego nano millersa? Czy wiadomo coś o zakresie temperatur oleju w których dodatki archoila spełniają swoje funkcje?
 
Na pewno 9100 obniża znacząco nagrzewanie oleju, co zauważyłem u siebie - po 20-30km olej dalej nie miał 100st. Co do reszty informacji to kolega @wlyszkow pewnie odpowie ;-)
 
Jest taki papier dotyczący AR9100 który pokazuje jak obniża temp i poprawia osiągi na torze dodany do Motula 300V


Nano z AR9100 wytrzymuje ponad 1800*C a AR9200v2 przenosi jeszcze wyższe obciążenia niż AR9100.

Oleje Millersa także AR9100 jak i AR9200v2 poprawiają bo to duża dawka nanocząstek, kiedyś nawet były razem sprzedawane w zestawach.
 
Nie literówka. Do dekompozycji nanocząstek AR9100 potrzeba min 1800*C
 
Czyli tłumacząc z "polskiego na nasze" jak by wrzucić samochód z ar9100 w silniku do pieca hutniczego (do wytopu stali ok 1700*C) to dekompozycja nanocząskek się nie dokona :cool:
 
Nie testowałem ale tak wynika i nawet smar AR8100 bywa stosowany w tej branży, zresztą wielu innych nano także taka temp nie dekomponuje, testuję teraz nanoceramikę 10nm, która wytrzymuje dużo ponad 2500*C, więcej nawet niż kiedyś AR9300.
 
Fajne masz zajęcie. Ale czy silnik odczuje różnicę w wytrzymałości nano 1800 vs 2500*C? Czy to tylko taki "przerost formy nad treścią" dla folderów reklamowych?
 
@wlyszkow dzięki. Czy przy zalecanej dawce efekt będzie proporcjonalnie mniejszy? W teście dolano 100ml na 1l oleju., zalecana dawka jest trzykrotnie mniejsza.
 
Back
Top