• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

Mój kolega potrzebuje pomocy w dobrze środków smarnych do C63 amg W204. Stosuje do silnika olej millersa nanodrive 5W40 jak na zdjęciu i zastosował też Xado 1 stage w tubki po 27ml. Czy może po wymianie oleju zastosować 9200v2? Powiedziałem mu że nie powinno być problemu zwłaszcza z płukanką Oilem przed wymianą ale wolę się upewnić.
 

Attachments

  • received_1169812600155403.jpeg
    received_1169812600155403.jpeg
    128,4 KB · Odwiedzin: 193
Czy butelka AR9200V2 LL różni się od AR9200V2? Nigdzie nie mogę wyszukać tego oznaczenia LL
 
Nie ma innego oznaczenia. Po prostu ulepszona nowsza wersja 9200v2 w puszkach
 
@wlyszkow cześć,
Samochód Forester Diesel. Chciałbym dodać jakiś dodatek do oleju - co polecasz ? 9100 czy coś innego ?
 
Zarówno 9100 jak i 9200v2 pomagają ale jeśli to silnik z tych serii genetycznie obciążonych jeszcze to na cud bym nie liczył.
 
Nowy shortblock który ma 20k km
A według Ciebie co lepiej zalać? Czy nie ma różnicy ?
 
Wypłukać po montażu i najpierw 9100 przy tym przebiegu a potem 9200v2. Wtryskiwacze nowe albo czyste i po kalibracji okresowej w ASO?
 
No właśnie nie wiem w jakim stanie są wtryski, skontaktuje się z ASO.
 
Dolalem wczoraj 9200, zaskoczyła mnie gęstość preparatu. Ciężko lecial z butelki. Na dworze -3, ale preparat wzięty z domu i dolany po 30km jazdy, dobrze wstrzasniety. Potem przejechałem 90km i widziałem, że zostało trochę w kanaliku-rynience, tak jakby cały nie splynal (Insignia 2.0 cdti, specyficzny wlew tam jest).
 
Możesz dolać trochę oleju to powinno spłynąć to co zostało.
 
Dokładnie tak zrobilem. Jeszcze jedna rzecz - na zimnym, na bagnecie olej miał kolor trochę taki jak 9200, potem na cieplym już bardziej klarowny, jasny. Mam nadzieję że wszystko wymieszać się dobrze (trzymane 15min na wolnych obrotach po dodaniu)
 
Do F30 328i na bezpośrednim wtrysku i 0w40 Ravenol SSL lepiej podpasuje 9100 czy 9200v2? Wcześniej lałem cerateca.
 
I jeden i drugi będzie ok i można stosować ale biorąc pod uwagę wtrysk bezpośredni to pod tym względem chyba lepsze jest jednak AR9100, które w cywilnym użytkowaniu jest w zupełności wystarczające.
 
Ponieważ mam zastosować niebawem AR9200V2, pokusiłem się o streszczenie z całości. Jeśli coś będzie nie tak, to poprawcie ;) .

Pierwowzór 9200v2 powstał dla rajdówki STI N grupowej.

Skład:

Mo 2190 ppm.
W 13900 ppm.
WS2 dwusiarczek wolframu - redukcja tarcia i ochrona silnika, lepszy od dwusiarczku molibdenu.
Estry bezpieczne dla uszczelnień.
Dodatek dla redukcji tarcia pod niskim obciążeniem i w niższych temp.
Ulepszone dodatki LL, fuel economy, pakiet myjący.
Nanocząsteczki.


Zastosowanie:

Dawkowanie 40ml na 1L oleju .
Może być dodawany do oleju silnikowego każdej klasy lepkości i jakości, mineralnego jak i syntetycznego o niskim, średnim lub pełnym poziomie popiołów (SAPS).
Jest lepkości klasy oleju 5W40, praktycznie nie zmienia lepkości oleju.
Po dodaniu trzymać 15 min. na wolnych obrotach, dalej jazda tak jak zwykle.
Kolor mieszaniny robi się jasno kawowy, a po czasie olej ma prawo zmienić kolor w kierunku szarego na bagnecie.
Najlepiej stosować przy każdej wymianie oleju, ale jeśli wymiana oleju będzie bez płukanki silnej to sporo nano zostanie w metalu, chroni to przed suchym startem po wymianie oleju, ale nie jest tego na tyle dużo, aby bez uzupełnienia dawki zapewniło kompletne 3-fazowe działanie. Dlatego przynajmniej połowę dawki AR9200V2 warto stosować przy kolejnych wymianach oleju.
Najlepiej nie mieszać z dwusiarczkiem Mo.
Nie ustępuje AR9100, tylko przewyższa pod każdym względem ,zimą tym bardziej.
Ma działać także w skrzyniach biegów.


Działanie:

Najlepiej działa w czystym silniku, gdyż ma smarować metal a nie nagar.
Wzbogaca rezerwę alkaliczną TBN.
Delikatnie myje układ smarowania.
Daje niższe tarcie w każdym zakresie temperatury jak i obciążenia.
Ułatwia zimny rozruch dzięki nanocząsteczkom na powierzchni metalu.
Potrzebuje ok 1000km do pokazania pełnego efektu działania.
Na metalu odkłada się ile potrzeba, zależy od silnika i stylu jazdy.
Ochronę antykorozyjną daje szybko i na długo i nie tylko tam gdzie odłoży się nano.
Wypełnia także zarysowane powierzchnie.
Zawiera nanocząsteczki, które w węzłach tarcia wynikają w porowatość metalu do głębokości nawet 7um a na jego powierzchni tworzą wygładzony tribofilm smarny. To działanie to jest ostatni etap działania tych nanocząsteczek pod wyższym obciążeniem. Wcześniejsze dwa etapy to stopniowe uginanie się pod lekkim naciskiem a kolejny to tworzenie cienkiej warstwy ochronnej (przed fazą wcierania). Z racji rozmiaru nano jak i budowy chemicznej ta technologia działa w synergii zarówno ze związkami cynku jak i molibdenu zawartymi w olejach silnikowych.


Sprawdzony duet, polecany od wielu lat przez wielu sprzedawców to AR9200V2 + Amsoil SS.
 
Last edited by a moderator:
A czy można śmiało dodać do Valvoline maxlife? Czy te dodatki w oleju nie polubią się z AR9200V2? :D
 
Może ta odpowiedź wystarczy, jak nie to dopytaj autora.
 
No i mam taką ciekawostkę - pytanie do was, może ktoś wie o co chodzi , miał taki przypadek ???
Ze względu na to, iż mam spory silnik i wchodzi mi do niego dużo oleju 8,5L zamówiłem dwie puszki Archoil 9200 V2 i tutaj pojawia sie zagadkowa sprawa...
Zamówiłem u jednego sprzedawcy, otrzymałem te dwie puszki - takie same opakowania, ale przy sprawdzaniu i potrząsaniu jeden ewidentnie chlupie a drugi jest gęsty ??? Zaskoczyło mnie to wiec otworzyłem oba (najpierw porządnie wytrząchałem aby wymieszać) no i to co na słych było słychać i na oko widać, że jeden jest gęsty jak olej a drugi jest jak pół na pół rozmieciony, oba oryginalnie zamknięte/zapakowane... Po rozpakowaniu i ulaniu, oba maja taki sam kolor i zapach, ale jeden ten gęstszy jest "kleisty" a drugi no wprost "wodnisty" O co tu może chodzić ??? Ten sam produkt od tego samego dostawcy i dwie bardzo różne gęstości ??? W jednym jest czegoś więcej a w innym mniej ??? Spotkał się ktoś z tym ???
Jak ktoś używał to powinien być taki gęsty jak oliwa czy zdecydowanie rzadszy ???
 
Back
Top