Ponieważ mam zastosować niebawem AR9200V2, pokusiłem się o streszczenie z całości. Jeśli coś będzie nie tak, to poprawcie
.
Pierwowzór 9200v2 powstał dla rajdówki STI N grupowej.
Skład:
Mo 2190 ppm.
W 13900 ppm.
WS2 dwusiarczek wolframu - redukcja tarcia i ochrona silnika, lepszy od dwusiarczku molibdenu.
Estry bezpieczne dla uszczelnień.
Dodatek dla redukcji tarcia pod niskim obciążeniem i w niższych temp.
Ulepszone dodatki LL, fuel economy, pakiet myjący.
Nanocząsteczki.
Zastosowanie:
Dawkowanie 40ml na 1L oleju .
Może być dodawany do oleju silnikowego każdej klasy lepkości i jakości, mineralnego jak i syntetycznego o niskim, średnim lub pełnym poziomie popiołów (SAPS).
Jest lepkości klasy oleju 5W40, praktycznie nie zmienia lepkości oleju.
Po dodaniu trzymać 15 min. na wolnych obrotach, dalej jazda tak jak zwykle.
Kolor mieszaniny robi się jasno kawowy, a po czasie olej ma prawo zmienić kolor w kierunku szarego na bagnecie.
Najlepiej stosować przy każdej wymianie oleju, ale jeśli wymiana oleju będzie bez płukanki silnej to sporo nano zostanie w metalu, chroni to przed suchym startem po wymianie oleju, ale nie jest tego na tyle dużo, aby bez uzupełnienia dawki zapewniło kompletne 3-fazowe działanie. Dlatego przynajmniej połowę dawki AR9200V2 warto stosować przy kolejnych wymianach oleju.
Najlepiej nie mieszać z dwusiarczkiem Mo.
Nie ustępuje AR9100, tylko przewyższa pod każdym względem ,zimą tym bardziej.
Ma działać także w skrzyniach biegów.
Działanie:
Najlepiej działa w czystym silniku, gdyż ma smarować metal a nie nagar.
Wzbogaca rezerwę alkaliczną TBN.
Delikatnie myje układ smarowania.
Daje niższe tarcie w każdym zakresie temperatury jak i obciążenia.
Ułatwia zimny rozruch dzięki nanocząsteczkom na powierzchni metalu.
Potrzebuje ok 1000km do pokazania pełnego efektu działania.
Na metalu odkłada się ile potrzeba, zależy od silnika i stylu jazdy.
Ochronę antykorozyjną daje szybko i na długo i nie tylko tam gdzie odłoży się nano.
Wypełnia także zarysowane powierzchnie.
Zawiera nanocząsteczki, które w węzłach tarcia wynikają w porowatość metalu do głębokości nawet 7um a na jego powierzchni tworzą wygładzony tribofilm smarny. To działanie to jest ostatni etap działania tych nanocząsteczek pod wyższym obciążeniem. Wcześniejsze dwa etapy to stopniowe uginanie się pod lekkim naciskiem a kolejny to tworzenie cienkiej warstwy ochronnej (przed fazą wcierania). Z racji rozmiaru nano jak i budowy chemicznej ta technologia działa w synergii zarówno ze związkami cynku jak i molibdenu zawartymi w olejach silnikowych.
Sprawdzony duet, polecany od wielu lat przez wielu sprzedawców to AR9200V2 + Amsoil SS.