• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

Panowie, jak to z tym mixem AR9200v2 i AR9100 jest? Polecany jest taki konfig czy nie bardzo? Widzę, że niewielu tutaj miesza te produkty. Jeszcze jak był AR9200v1 to takie mixy były na porządku dziennym, nawet sam miałem taki zalany do hondowskiej skrzyni.

Jeśli tak to jakich proporcji użyć na 1L?

Do silnika wchodzi 4.4L
jak to z mixami bywa, albo będzie lepiej albo będzie gorzej + dodatkowa zmienna jaki olej obecnie, a jaki poprzednio, wszystko wchodzi w interakcje i oddziałuje wzajemnie na siebie. Skoro AR9200v2 to szczytowe osiągnięcie Archoila to dodawanie do tego AR9100 raczej nie polepszy jego właściwości, ale to subiektywna opinia - zdanie laika. Bo jak by 9200 +9100 dawało super rezultaty to już by było sprzedawana jako AR9300 :)
Post automatically merged:

@poziom1989, tam są pierwiastki chemiczne.
Pytanie powinno brzmieć - z jakich związków chemicznych pochodzą w jaki sposób i w jakich warunkach działają z olejem, a potem jak współdziałają w danym silniku.
Panowie zaraz zaczniecie rozkminiać temat na poziomie molekularnym i subatomowym a nie o to chodzi.
Motyw przewodni tego filmu/analizy to sprawdzenie czy w tym preparacie w dużym uogólnieniu są aktywne związki zgodne z danymi/deklaracją producenta i to się akurat w dużej mierze zgadza. Do tej pory w ogóle nie było testu analizy tego produkty tylko subiektywne wypowiedzi użytkowników, którzy zastosowali i odczuli... To co odczuć chcieli ;)
Post automatically merged:

Glebiej w to nie wchodze.
A ja wchodzę :) tak jak udało się zorganizować test/analizę (nagrany filmik) to być może niedługo pojawi sie praktyczny test obciążeniowy na https://www.oil-club.ru
Post automatically merged:

To jest poprzednia wersja v2 bez LL ale nawet dla niej ta analiza składu jest mocno błędna bo nie było tam ani wapnia ani boru ani fosforu...
Tak to ta wersja co dostałem na wymianę - AR9200v2 "gęsta"
 
Last edited:
jak to z mixami bywa, albo będzie lepiej albo będzie gorzej + dodatkowa zmienna jaki olej obecnie, a jaki poprzednio, wszystko wchodzi w interakcje i oddziałuje wzajemnie na siebie. Skoro AR9200v2 to szczytowe osiągnięcie Archoila to dodawanie do tego AR9100 raczej nie polepszy jego właściwości, ale to subiektywna opinia - zdanie laika. Bo jak by 9200 +9100 dawało super rezultaty to już by było sprzedawana jako AR9300 :)
Post automatically merged:


Panowie zaraz zaczniecie rozkminiać temat na poziomie molekularnym i subatomowym a nie o to chodzi.
Motyw przewodni tego filmu/analizy to sprawdzenie czy w tym preparacie w dużym uogólnieniu są aktywne związki zgodne z danymi/deklaracją producenta i to się akurat w dużej mierze zgadza. Do tej pory w ogóle nie było testu analizy tego produkty tylko subiektywne wypowiedzi użytkowników, którzy zastosowali i odczuli... To co odczuć chcieli ;)
Post automatically merged:


A ja wchodzę :) tak jak udało się zorganizować test/analizę (nagrany filmik) to być może niedługo pojawi sie praktyczny test obciążeniowy na https://www.oil-club.ru
Post automatically merged:


Tak to ta wersja co dostałem na wymianę - AR9200v2 "gęsta"
Geneza mieszania AR9100 z AR9200 była taka :
1. Cena - taki mix wychodził taniej niż AR9200 solo i jeśli kupiło się rozlewanych butelek to podobnie albo nawet taniej niż AR9100 w oryginalnym opakowaniu.
2. "Produkt finalny" był taki, że był on mocniejszy pod względem ochrony silnika od AR9100 a jednocześnie zapewniał bardzo dobre właściwości czyszczące - nie tak dobre jak AR9100 solo ale zdecydowanie lepsze od AR9200 solo
3. Dawka mixu wynosiła jak dobrze pamiętam 25 ml Ar9100 i 10 ml AR9200 czyli łącznie 35 ml/l co było korzystne ze względu na niewielki wpływ na inne parametry oleju jak np. lepkość itp.
AR9300 to był całkiem inny produkt.
 
Ile tu smaczków i zapewnień zostało rozwianych to mała głowa 😁
Wtajemniczeni będą wiedzieć o co chodzi 😆
 
A czy jest sens zalewać ten dodatek AR9200,jeśli będzie robiona płukanka pierwszy raz? Podobno zalewa sie to na czysty silnik,obawiam się,ze jedna płukanka moze nie wystarczyć...
@Mati92 to zależy od przypadku, każdy może być inny. Jaka płukanka pierwszy raz, postojowa/do jazdy ? Likwidujesz pobory, widzisz syf w silniku inny problem ? Tylko byś nie żałował bo 9200V2 to koszt jak 2 postojowe. Zrobisz postojową raz, stwierdzisz za mało a w silniku już 9200. Zalejesz kolejną postojową i 9200 większość wyleci na śmieci. Ja zastosowałem 3 postojowe, 2 do jazdy w skróconych interwałach i dopiero 9200. Ale to ja, nie musisz się tym kierować, jedynie kasą by niepotrzebnie nie poszła na marne. W swoim przypadku, na 99% mogę być pewny, że w silniku czysto i dalej postojowe lekkie, do jazdy już nie.

Zapraszam wszystkich na test/analizę Archoil AR9200V2
To tak gostek sam, czy zleciłeś, napisałeś do niego ?
15 min. to 9200 ma latać na wolnych obrotach, dalej zaczyna działać, a po 1000km są już efekty/ utrwala się.
Analiza jest jaka jest, tak jak wszystkiego w niej nie zobaczymy, tak mało kto pełną za więcej kasy może rozszyfrować. Nie ma do czego jej porównać, ale wystarczy że widać "bogato", przynajmniej kasy nie szkoda. Może nie wiesz, ale personel forum ma/ miał wgląd w karty od tych AR i Oilem, jeśli by coś nie tak stwierdzili, to reakcja by raczej była.
Tak to ta wersja co dostałem na wymianę - AR9200v2 "gęsta"
A jednak miałeś 3 sztuki.
Zwróćcie uwagę na niski indeks lepkości (MIÓD!) tzn tylko na zimno jest wzrost lepkości widoczny, ale nie jakiś dramatyczny.
Na ciepło różnica mniejsza niż między partiami tego samego oleju...
No nie wiem, mi w to graj ?
Czyli co ze Specola Golda 5W40 na zimno zrobi się 5W50, bogatsze niż nie jedna oliwa ?
Taki dobry wstęp przed samymi olejami 5W50 będzie. Jak widać z dawkowaniem lepiej poza 40ml/1L nie ma co przesadzać. Znowu się potwierdza, wyższość własnego mixu, nad gotowce z wątpliwościami. Tak jak zwykłe PB i dodany osobiście dodatek, kontra super niby paliwa.

Ja już 9200V2 LL testuję :)
 
Last edited by a moderator:
Tylko nikt nie zwrócił uwagi, że parametry "wymieszania" z olejami to średnie matematyczne. To nie są analizy tych olei z AR9200 tylko wyliczenia matematyczne.....

Ja aktualnie używam AR9200v2LL w swoim silniku, AR9400 Dmax w zbiorniku paliwa, i 9100 w 3 innych silnikach.... Kiedyś miałem też AR9300 w Subaru... Tylko 9400 jeszcze nie było...
 
Mam AR9200v2 LL w silniku i jakie porównanie do AR9100?? sam się zastanawiam nad AR9400.. znów wymiana oleju czeka wrrrr
 
Może ktoś się skusi na zrobienie UOA (+KV 40) w miarę świeżego oleju z AR9200? Może będzie to bardziej miarodajne niż analiza z filmu i matematyczne wyliczenia.
 
Geneza mieszania AR9100 z AR9200 była taka :
1. Cena - taki mix wychodził taniej niż AR9200 solo i jeśli kupiło się rozlewanych butelek to podobnie albo nawet taniej niż AR9100 w oryginalnym opakowaniu.
2. "Produkt finalny" był taki, że był on mocniejszy pod względem ochrony silnika od AR9100 a jednocześnie zapewniał bardzo dobre właściwości czyszczące - nie tak dobre jak AR9100 solo ale zdecydowanie lepsze od AR9200 solo
3. Dawka mixu wynosiła jak dobrze pamiętam 25 ml Ar9100 i 10 ml AR9200 czyli łącznie 35 ml/l co było korzystne ze względu na niewielki wpływ na inne parametry oleju jak np. lepkość itp.
AR9300 to był całkiem inny produkt.
Trzeba jeszcze pamiętać, że w sprzedaży (i co się dostanie to loteria) jest AR9200v2-1 (gęsty) i AR9200v2.2 (rzadki) - ten rzadki AR9200v2.2 (zwany "LL") ma dodatkowe właściwości czyszczące (wysoki TBN 30+), i mniejsze opory (mniejsze zużycie paliwa o 0,0001%;) ale ponoć ten gęstszy ma lepsze właściwości smarujące - takie pojawiają się opinie - rzetelnych testów na potwierdzenie tego brak.
Post automatically merged:

Mam AR9200v2 LL w silniku i jakie porównanie do AR9100?? sam się zastanawiam nad AR9400.. znów wymiana oleju czeka wrrrr
ja narazie po zalaniu nowego Meguina i AR9200v2-1 (gęsty) i przejechaniu 100km żadnej różnicy nie odczuwam... Tylko lepsze samopoczucie że dobry olej i dodatkowe dobre nanosmarowidło :)
Post automatically merged:

Ile tu smaczków i zapewnień zostało rozwianych to mała głowa 😁
Wtajemniczeni będą wiedzieć o co chodzi 😆
Bo to technologia nano i nano efekty, każdy czuje to co chce ale w skali nano ;)
Post automatically merged:

praktyczny test obciążeniowy

Ktory?
dam znać jak temat chwyci
 
Last edited:
A jednak miałeś 3 sztuki.
Tak i pod kątem obsługi klienta - reklamacji - szybkości reakcji i ogólnie załatwienia tematu brawo dla Archoil Polska ("wlyszkow") temat załatwiony pozytywnie, aczkolwiek jest zamieszanie bo w obiegu jest v2 "stara" i "nowa"
 
A jaki byś zaproponował, aby był profesjonalny ? Przekaże kolegom z oil.ru aby uwzględnili twoje sugestie - mądrych porad nigdy za wiele.
 
Ja mam obecnie mix 5W40 Specol Gold + AR9200V2, wedle wlyszkow LL. Silnik czysty powinien być w środku jak w szpitalu. Te 100ml mogę odebrać i wysłać jak chcecie, ale ten mix dopiero po silniku lata 3 dni. Za wcześnie, może dopiero po 1000km jak coś się już poodkłada w silniku.
@mercmania wlyszkow wie jak poznać stare od nowego :)
Co do różnic w pracy silnika, to w te 15min. na wolnych obrotach praca się zmieniała i najlepiej to w zaciszu robić, dalej ucho przywykło.
Jest taka analiza ale po 8900kkm.
 
Na 4.23L oleju wlałem 170ml 9200.
Pierwsze odczuwalne efekty.
Przy hamowaniu silnikiem zauważalna zmiana, auto sporo wolniej zwalnia. Idzie się przyzwyczaić, ale początkowo hamulce miały co robić.
Silnik jest bardziej elastyczny, wszystko jakoś gładko idzie.
Na postoju do pracy silnika już przywykłem i nie widzę różnic, ale przy większych prędkościach jest mniej słyszalny.
Jadąc na tempomacie z wzniesienia i pod wzniesienie, inaczej prezentują się wskazania chwilowego spalania.
 
a propo mixsu to u mnie w 3.0TDI stag1 siedzi teraz 9100 i 9200v2LL w proporcji 25/1L i 40/1L z ravenol vmp wczesniej byl amsoil ael + 9100 i różnica jest w temperaturze oleju rzadko kiedy przekracza 90 stopni zobaczymy jak sie cieplej zrobi. Praca silnika masakra tylko slychac rolki od pasków i cykanie wtrysków CR.
 
Może przesadziłeś z proporcjami idealnego miksu 9100 & 9200V2 LL. Wlyszkow pisał, przesada może nie być dobra.
 
Last edited by a moderator:
W którymś wątku pisał ze mix maks do 10% pojemności układu olejowego, u mnie pojemnosc 8,2L a mix 520ml
 
Back
Top