• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

@SACZI W jaki sposób sterownik dąży do stabilnej temperatury oleju? Wystarczy krótki podjazd pod górkę i zaraz puszczając gaz jadąc z górki lecisz na mocniej rozgrzanym oleju... Czy chłodniczka oleju w samochodzie posiada odrębny termostat?
Znam użytkowników flotowych Toyot na 10W-40 i tam spalania są wyższe aniżeli na zalecanych 0W-20... W całym zakresie roku, to z czego się to bierze?
 
Last edited by a moderator:
Czy chłodniczka oleju w samochodzie posiada odrębny termostat?
Zależy od samochodu, ale tak, chłodnice oleju również mogą posiadać termostat.
 
@SACZI W jaki sposób sterownik dąży do stabilnej temperatury oleju?
To trochę taki skrót myślowy, ale rzeczywiście jak jest chłodnicza oleju, czy wymiennik ciepła, to temperatura poczatkowo rosnie dość szybko, a od pewnego momentu się stabilizuje i przyrost jest dość wolny.
Przynajmniej ja obserwuje takie zachowanie temp wg wskazań odb.
Poczytaj:
Wystarczy krótki podjazd pod górkę i zaraz puszczając gaz jadąc z górki lecisz na mocniej rozgrzanym oleju...
Pewnie każdy samochód trochę inaczej się zachowuje. Ja przy takich podjazdach obserwuję wzrost rzędu 2-3-5C, czyli nieznaczny. Uznaje, że nie ma to większego wpływu.

Znam użytkowników flotowych Toyot na 10W-40 i tam spalania są wyższe aniżeli na zalecanych 0W-20... W całym zakresie roku, to z czego się to bierze?
"Patologią" się nie zajmujmy.
Jest coś takiego jak kultura techniczna.
Ja nie raz piszę, że można zwiększyć lepkość oleju o 1 klasę względem zaleceń.
Dla Toyoty z 0w20 na 5w30 można sobie zmieniać bez konsekwencji.
Ale jak ktoś zamiast 0w20 leje 10w40, to ja nie mam słów...
Może niech wleje 20w60, bo wiadomo, że większa lepkość, lepsza ochrona, a nie to co na 0w20, czyli "tłustej wodzie po parówkach"...
 
@Triumphator jasne, tak samo jak pompy oleju o zmiennym wydatku z dużym i małym obiegiem... ale mało mamy takich silników 😉
@SACZI to serwisy leją we flotówki w ramach kontraktu często gęsto to co dopuszcza producent i jest najtańsze - to właśnie taka sytuacja... która potwierdza, że lekkobieżne oleje obniżają opory wewnętrzne w silniku, co za tym idzie spalanie i hamowanie silnikiem jest mniej efektywne...
Saczi sam dobrze wiesz, że moduły OBD i softy do nich, w większości przypadków pokazują wyniki nierealne i dalekie od rzeczywistych...
Więc nawet jako test jest to mało miarodajne, a tylko poglądowe - czytaj mało różniące się od odczuć rzeczywistych 😉
Nawet czujniki temp. oleju fabryczne i zaprogramowane dają tylko poglądowy wynik oraz proszę pamiętajcie, że temperatura oliwy w misce nie jest równa na gładzi podczas suwu czy też w innych newralgicznych miejscach...
Mylę się?
 
@wlyszkow, a mylę się?
Jeżeli tak, to edytuje swoje posty.
Szkoda, że nie wpisali w instrukcję"olej silnikowy musi być". 😉
 
Panowie...
Halllloooo...
Bardzo się cieszę ,że dyskusja rozgorzała i za to Wam dziękuję.
Panowie smuci mnie bardzo zaś poziom i kierunek w jakim ona zmierza. Naprawdę nie jest eleganckie wyrywanie słów, nawet zdań z całości wypowiedzi. Świadczy bardziej o cytującym niźli o wygłaszającym- ok, dobrze, że się tylko za słowa łapiemy...
Panowie, ja rozumiem, że forum jest w pewien sposób, do pewnego stopnia anonimowe ale proszę o SZACUNEK, bo miarą dojrzałości człowieka jest właśnie umiejętność panowania nad swoimi emocjami...
Ale do rzeczy.
Jak widzę bardzo niewielu z Kolegów podjęło trudu i przeczytało ze zrozumieniem moje wpisy. Szkoda, bo zabrali się prawie za lincz mojej osoby-też dźwignę. Ale i dziękuję za obronę, która przerodziła się bez mała w jatkę...
W wypowiedziach moich było wszystko zawarte na jakiej podstawie pozwalam sobie brać udział w dyskusji, jakie mam doświadczenie motoryzacyjne w danym temacie vs obserwacje odnośnie zażywania preparatów AR. Panowie, czy Wy sądzicie, że ja nie rozumiem np: pojęcia hamowania silnikiem? Jakie muszą być spełnione podstawowe jego warunki aby można było mówić o tym "zjawisku".
Swoje wozidła znam doskonale, bo od ponad 20tu lat jeżdżę autami tej samej marki. OBD Volvo ma i owszem, ale jak zapewne większość nie wie Volvo jest powiedzmy delikatnie bardzo specyficzne w odczycie parametrów innymi ustrojstwami niźli VIDA. Nie warto do łosia startować z czymś innym. No taka Panie materia te Volvo.
Zmienność parametrów jest równie duża co i rozległa jak tematyka olejenia w naszych maszynach.
Nie będę brnął dalej, bo moje subiektywne a jakże odczucia i obserwacje wynikające z mojego skromnego a opisanego doświadczenia widzę są totalnie nic nie warte, a odpowiedzi nadal nie uzyskałem na postawione chyba wystarczająco celnie pytania.
Panowie ja naprawdę dobrze wbrew pozorom rozumie , że zupełnie inaczej będzie się zachowywał pojazd z e-CVT, DSG. hydrauliczną ASB, sinikiem wolnossącym jeszcze na Atkinsonie niźli silnik atmosferyczny benzynowy, jeszcze inaczej diesel, jeszcze inaczej td itp. Aby móc się wypowiadać trzeba dokładnie poznać niejako parametry pojazdu, a już tym bardziej dobrać tej samej klasy zawodnika do porównania.
OK, chyba wystarczy.
Mam jedno, kolejne pytanie, pytanie odnośnie właśnie AR9200. Po lekturze instrukcji, dostępnych marketingowych kart no i Tego Zacnego Forum zakładam , że dobrze rozumie istotę działania tego preparatu...
Jak się ma kwestia honowania cylindra, tego co po nim-honowaniu zostaje, bardzo ważnej funkcji jaką pełni w żywocie silnika do właśnie tego naszego magicznego preparatu? Jego super zdolności "zalepiających" nierówności na powierzchniach współpracujących ze sobą? Honowanie w silniku przecież pełni bardzo istotną rolę.
Jako ciekawostkę podam z własnego życia. Już wiem, że tu ma to nijaką wartość ale jednak... W 2.4D5 od volvo po przebiegu ponad 430kkm i to tylko na samym zwykłym jeszcze wtedy bez dodatków oleju 5W40 ślady honowania na gładziach cylindrów miały się dooooskonale....
Ciekaw jestem, liczę na merytoryczną dyskusję w tym aspekcie.
Pozdrawiam.
 
CENZOR: wyczyściłem posty @Zielony34 i @Kris_No89 ze szczepionek, seksu i innych niewątpliwie ciekawych, ale nie związanych z tematem rzeczy.
 
Panowie jest pacjent Mercedes C63 AMG wolnossące V8, przebieg 50tys km, olej AMG 0w40, wymieniać będe co 5k , przejechałem już 1000km na tym oleju czy jest sens teraz wlewać 9200 ? Zależy mi głównie na zabezpieczeniu silnika, niższej temp. oleju.
 
Najwięcej da miks obu jeśli jest potrzeba a serce zacne
 
No własnie chciałbym maksymalnie zabezpieczyć motor bo juz takich nie robią :) , Wlyszkow czyli miks 9100 i 9200 ?
 
No ale czy zwycięzca nie miał seryjnego silnika?

No i odpowiedz na pytanie co z zatykaniem honowania gładzi cylindrów. Czyli z glazingiem?
 
To same seryjne bloki ale tylko bloki. Ani 9100 ani 9200 nie odkłada glazury
 
Jak budżet bez limitu to poczekaj z tydzień to coś droższego zaoferuję z półki wyższej niż dawne AR9300... ;-)
Witam ponownie przypominam się z tematem z postu 661,jakieś wieści na froncie ;)

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 
Dowiemy się coś więcej, co to za cudo???
 
W przyszłym tygodniu... ;-)
To ja też się z góry zapisuję na listę chętnych użytkowników..., w pierwszej kolejności ;)
Póki co testuję 9200+OFM, jest dobrze.., dzięki Wlyszkow..
 
Back
Top