• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

Biorę 9200:) dzięki Wam za pomoc. Wiele osób mówiło ze po Ceratec nie ma żadnych efektów. Mam nadzieje ze Ar9200 będzie ok:)
 
Wiele osób mówiło ze po Ceratec nie ma żadnych efektów

... bo pewnie silnik -> silnikowi nierówny, a i słuch różny u nas bywa - u mnie po zalaniu LM CeraTec praca silnika do niepoznania - szok, już po 20 km auto inaczej "mruczy" - dźwięk diesla bliżej benzyniaka niż klekotu ropniaka, w zimę bardziej słyszę zimówki niż silnik - także ja polecam / o bardzo szybkim spadku temperatury oleju po "przegonieniu" auta już nie wspominam...
Nawet przy następnej wymianie gdy już poleciał u mnie sam olej "solo" - dźwięk silnika pozostał nadal cichy i "aksamitny" jak na diesla.
Także coś tam jednak działa ten Ceratec w 2.0 TDi
 
Stosowałeś Archoil? Masz porównanie do niego?

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka
 
u mnie ceratec wyciszył 1.6 mpi ale po nastepnej wymianie wleje mix archoila
 
A dodawał ktoś Archoil 9200v2 czy ceratek do 1.8t
 
Mój szwagier dodał 160 ml do 2.0 TFSI tego z 211 KM. Mówił że silnik wyraźnie się wyciszył i lżej pracował. Z negatywów zauważył że dłużej się rozgrzewał - ma wskaźnik temp oleju. Za to latem nawet przy mocnym deptaniu na autostradzie nie przekraczał 110 stopni. Olej do którego dodał to LM Synthoil
 
Witam, czy do 2.0 TFSI z GPF'em mogę spokojnie lać 9200v2? Olej raczej zaleję Motul 8100 X-Clean+
 
Można, aczkolwiek lepiej wg mnie 9100 albo 9100/nanoC5
 
@wlyszkow zostało mi 100 ml AR9200v2, ile do tego dolać AR9100? Oleju wejdzie mi ok. 3.7 litra.
 
@wlyszkow właśnie skończyłem czytać cały temat i gdzieś na początku pisałeś, że ar9100 można użyć do wspomagania. Delikatnie słychać pompę. Płyn wymieniłem na MANNOL 8980 PSF MB 236.3 i czy dodanie ar9100 jest w stanie ją wyciszyć? Jeżeli tak to ile należy go dodać skoro w układ wchodzi 1l oleju?
 
Dziękuję za odpowiedź, tak zrobię. W innym temacie napisałeś, że do samochodów z LPG więcej zalet ma AR9100 niż AR9200. Silnik mam wypłukany płukanką długodystansową Oilem przez 8 tys. km a następnie szybka płukanka Oilem ( 5% i 30 min jazdy oraz kolejne 5% i 30 min na postoju) Zalewam olej Lotos 5W40 Synthetic plus a na liczniku jest 340 tys. Jeżdżę bardzo spokojnie głównie po mieście ale chciałbym wlać dodatek AR i czy 9100 będzie w moim przypadku lepszym wyborem niż 9200? Własnie wlałem świeży olej i przejechałem 800 km i więc jest na to dobry moment.
 
Na portalu aukcyjnym znalazłem opakowania 500ml cenowo wychodzi to bardzo korzystnie i takie też zakupię z racji tego, że w misce mam 7,5 litra oleju plus 50ml do wspomagania. W przypadku AR9200 wcześniej było wspomniane, że przy drugiej i kolejnej wymianie oleju, jeżeli nie stosuje się płukanki to można dawkę zmniejszyć o połowę. Czy w przypadku AR9100 również można tak zrobić?
Dlaczego w przypadku aut z LPG AR9100 jest bardziej odpowiedni niż AR9200? Przed zakupem chciałbym wiedzieć, dlaczego akurat ten produkt jest dla mnie najbardziej odpowiedni :)
 
U mnie silnik jest bardzo czysty, były robione głowice więc wszystko było myte oraz stosowałem długoterminową a potem szybką płukankę oilem. Przeczytałem cały temat od deski do deski i znam różnicę między tymi dodatkami. bardziej chodziło mi o to, który będzie lepszy przy instalacji LPG bo o tym nie było mowy. Przebieg 340tys przemawia za AR9200, częste rozruchy i krótkie dystanse z tego co wyczytałem też przemawiają za AR9200 nie wiem tylko czy LPG ma znaczenie.
 
Jeśli silnik jest czysty, nie ma poboru oleju z powodu zapieczonych pierścieni wtedy można dla wyższej ochrony użyć 9200v2
 
Z racji pierwszego posta na forum, powitam wszystkich.

I zapytam, który z dodatków 9100 czy 9200 będzie optymalny do silnika z podpisu, z przebiegiem 245 kkm?
Silnik nie wykazuje praktycznie oznak zużycia.
Czy i ew. jaki wpływ może mieć dodatek na kondycję i pracę rozrządu (łańcuchy) i napinaczy?

Zalany olej RAVENOL VMP 5W30 USVO.
Przed, zastosowana płukanka tec2000.
 
Last edited:
Back
Top