... bo pewnie silnik -> silnikowi nierówny, a i słuch różny u nas bywa - u mnie po zalaniu LM CeraTec praca silnika do niepoznania - szok, już po 20 km auto inaczej "mruczy" - dźwięk diesla bliżej benzyniaka niż klekotu ropniaka, w zimę bardziej słyszę zimówki niż silnik - także ja polecam / o bardzo szybkim spadku temperatury oleju po "przegonieniu" auta już nie wspominam...
Nawet przy następnej wymianie gdy już poleciał u mnie sam olej "solo" - dźwięk silnika pozostał nadal cichy i "aksamitny" jak na diesla.
Także coś tam jednak działa ten Ceratec w 2.0 TDi
Mój szwagier dodał 160 ml do 2.0 TFSI tego z 211 KM. Mówił że silnik wyraźnie się wyciszył i lżej pracował. Z negatywów zauważył że dłużej się rozgrzewał - ma wskaźnik temp oleju. Za to latem nawet przy mocnym deptaniu na autostradzie nie przekraczał 110 stopni. Olej do którego dodał to LM Synthoil
@wlyszkow właśnie skończyłem czytać cały temat i gdzieś na początku pisałeś, że ar9100 można użyć do wspomagania. Delikatnie słychać pompę. Płyn wymieniłem na MANNOL 8980 PSF MB 236.3 i czy dodanie ar9100 jest w stanie ją wyciszyć? Jeżeli tak to ile należy go dodać skoro w układ wchodzi 1l oleju?
Dziękuję za odpowiedź, tak zrobię. W innym temacie napisałeś, że do samochodów z LPG więcej zalet ma AR9100 niż AR9200. Silnik mam wypłukany płukanką długodystansową Oilem przez 8 tys. km a następnie szybka płukanka Oilem ( 5% i 30 min jazdy oraz kolejne 5% i 30 min na postoju) Zalewam olej Lotos 5W40 Synthetic plus a na liczniku jest 340 tys. Jeżdżę bardzo spokojnie głównie po mieście ale chciałbym wlać dodatek AR i czy 9100 będzie w moim przypadku lepszym wyborem niż 9200? Własnie wlałem świeży olej i przejechałem 800 km i więc jest na to dobry moment.
Na portalu aukcyjnym znalazłem opakowania 500ml cenowo wychodzi to bardzo korzystnie i takie też zakupię z racji tego, że w misce mam 7,5 litra oleju plus 50ml do wspomagania. W przypadku AR9200 wcześniej było wspomniane, że przy drugiej i kolejnej wymianie oleju, jeżeli nie stosuje się płukanki to można dawkę zmniejszyć o połowę. Czy w przypadku AR9100 również można tak zrobić?
Dlaczego w przypadku aut z LPG AR9100 jest bardziej odpowiedni niż AR9200? Przed zakupem chciałbym wiedzieć, dlaczego akurat ten produkt jest dla mnie najbardziej odpowiedni
U mnie silnik jest bardzo czysty, były robione głowice więc wszystko było myte oraz stosowałem długoterminową a potem szybką płukankę oilem. Przeczytałem cały temat od deski do deski i znam różnicę między tymi dodatkami. bardziej chodziło mi o to, który będzie lepszy przy instalacji LPG bo o tym nie było mowy. Przebieg 340tys przemawia za AR9200, częste rozruchy i krótkie dystanse z tego co wyczytałem też przemawiają za AR9200 nie wiem tylko czy LPG ma znaczenie.
Z racji pierwszego posta na forum, powitam wszystkich.
I zapytam, który z dodatków 9100 czy 9200 będzie optymalny do silnika z podpisu, z przebiegiem 245 kkm?
Silnik nie wykazuje praktycznie oznak zużycia.
Czy i ew. jaki wpływ może mieć dodatek na kondycję i pracę rozrządu (łańcuchy) i napinaczy?
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.