• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

Czy i ew. jaki wpływ może mieć dodatek na kondycję i pracę rozrządu (łańcuchy) i napinaczy?

Zalany olej RAVENOL VMP 5W30 USVO
Miałem tego Ravenola z Archoil 9100, bez zastrzeżeń. Ostatnio troszkę zasiedziałem się na oil club naszych zachodnich sąsiadów i tam, pojawiało się to i owo, że łańcuchy + Archoil 9100 to dobre połączenie i na Twoim miejscu też poszedłbym w AR 9100.
 
Witam,

Umieściłem analizę oleju wraz z dodatkiem AR9200V2 tutaj: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/mobil-esp-x3-0w-40-ar9200v2.3074/#post-98940

Nurtuje mnie pytanie: dlaczego Polaris nie wykrył w oleju wolframu pochodzącego z dodatku AR9200V2? Wolfram z dodatku Molygen Motor Protect LM oznacza jako Nikiel. Natomiast, wolfram z AR jest niewykrywalny. Czy ktoś z forumowiczów mógłby wyjaśnić tę kwestię?

Pozdrawiam
 
Analiza LM była robiona w 2019. Nie wiem, czy to już kwalifikuje się do "dawno", czy nie...Tak, czy inaczej LM mnie nie interesuje w tym momencie tak bardzo, jak to, że w zasadzie nie da się wykryć, czy AR9200V2 jest w oleju, czy nie...Domyślam się, że Potas jest z AR9100 z poprzedniej wymiany, ale czy Magnez też? Dziwne jest też to, co już było przez Ciebie zauważone, że przyrost Mo to tylko 11 ppm. Tak, w ogóle, to nie spodziewałem się Molibdenu, tylko Wolframu lub Niklu, ale to już się powtarzam...Po prostu jestem zaskoczony wynikiem analizy i ciekawi mnie czy to jest kwestia laboratorium Polaris, czy w ogóle kwestia niewykrywalności AR9200V2. Czego zupełnie nie rozumiem.
 
Last edited by a moderator:
Tak, przy którejś z analiz @wlyszkow pisał że Polarisu już nie oznacza wolframu w żaden sposób.
 
Aktualnie jeżdżę na oleju Lotos 5W40. W tym roku przejechałem 7 tys. km. z płukanką długodystansową Oilem a przy wymianie oleju dolałem jeszcze szybką płukankę w stężeniu 5% jeżdżąc przez 30 min a później kolejne 5% na postoju. Wlałem Lotosa 5W40 i po kilkudziesięciu kilometrach silnik zdecydowanie ucichł na biegu jałowym jego praca stała się przyjemniejsza. Poszedłem za ciosem i wraz z nowym olejem wlałem 40ml/1l AR9200V2 i praca na wolnych obrotach jest jeszcze bardziej miękka. Teraz jestem zadowolony z gładkiej pracy V8 wydaje mi się, że tak własnie powinien pracować. Różnicę odczułem już po kilkudziesięciu kilometrach. Póki co przejechałem 300km i jest bez zmian. Przejadę zalecane 1000 km i dam znać czy coś się jeszcze zmieni.
Nie wiem czy sobie wmówiłem ale jestem prawie pewien, że silnik szybciej wchodzi na obroty i szybciej z nich schodzi. Płukanka pewnie też ma w tym udział ale AR9200 polecam. Rozruchy w zimne poranki zdecydowanie lepsze i napinacze wałków rozrządu dalej zagrzechoczą ale trwa to sekundę a nie dwie i dźwięk jest cichszy.
Przy następnej wymianie oleju zastosuję AR9100, ponieważ jeżdżę delikatnie więc spełni swoje zadanie a przez częste rozruchy i jazdę miejską lepiej pomoże utrzymać parametry oleju niż AR9200, które jest lepsze przy wyższych prędkościach obrotowych ale o tym wcześniej nie doczytałem.
 
Dodałem resztkę ar9200 która mi została (40-50ml) do świeżego Castrola 0w30 C3. Olej po zalaniu bardzo jasny, wręcz ciężki do sprawdzenia na bagnecie. Zdziwilo mnie ze po tak małej dawce dodatku, olej przybrał brunatny kolor i mocniej się trzyma na bagnecie, tak jak po normalnej, zalecanej dawce.
 
Aktualnie jeżdżę na oleju Lotos 5W40. W tym roku przejechałem 7 tys. km. z płukanką długodystansową Oilem a przy wymianie oleju dolałem jeszcze szybką płukankę w stężeniu 5% jeżdżąc przez 30 min a później kolejne 5% na postoju. Wlałem Lotosa 5W40 i po kilkudziesięciu kilometrach silnik zdecydowanie ucichł na biegu jałowym jego praca stała się przyjemniejsza. Poszedłem za ciosem i wraz z nowym olejem wlałem 40ml/1l AR9200V2 i praca na wolnych obrotach jest jeszcze bardziej miękka. Teraz jestem zadowolony z gładkiej pracy V8 wydaje mi się, że tak własnie powinien pracować. Różnicę odczułem już po kilkudziesięciu kilometrach. Póki co przejechałem 300km i jest bez zmian. Przejadę zalecane 1000 km i dam znać czy coś się jeszcze zmieni.
Nie wiem czy sobie wmówiłem ale jestem prawie pewien, że silnik szybciej wchodzi na obroty i szybciej z nich schodzi. Płukanka pewnie też ma w tym udział ale AR9200 polecam. Rozruchy w zimne poranki zdecydowanie lepsze i napinacze wałków rozrządu dalej zagrzechoczą ale trwa to sekundę a nie dwie i dźwięk jest cichszy.
Przy następnej wymianie oleju zastosuję AR9100, ponieważ jeżdżę delikatnie więc spełni swoje zadanie a przez częste rozruchy i jazdę miejską lepiej pomoże utrzymać parametry oleju niż AR9200, które jest lepsze przy wyższych prędkościach obrotowych ale o tym wcześniej nie doczytałem.
O jakim aucie mowa ? :)
 
Cześć, witam się na forum przy okazji pisania pierwszego posta.
Pacjent jak w opisie, silnik N20B20 - około 45k km przebiegu.
Od samego początku stosowane na przemian AR9200v2 i LM Ceratec, oleje Mobil 1 FS 0w40 i Millers C3 5w30, jednorazowo Fuchs Titan GT1 XTL 5w30, zmieniane co 8 tysięcy.
Czy przemiennie stosowanie tych dodatków nie szkodzi w ich działaniu? Oczywiście, przy najbliższej okazji planuje zalać 9200v2. Czy ten dodatek w ogóle jest odpowiedni do tego motoru?
 
No trochę od dupy strony to wszystko.

Powinno to wyglądać tak, że lejesz jeden albo drugi i zapominasz o temacie na najbliższe dziesiątki tysięcy kilometrów skoro one odkładają warstwę. Nie wiem jak Archoil to robi ale Ceratek ma w opisie pełne odłożenie się po 7000km i ma trwać do 50000km, więc doprawianie go kolejną dawką lub inną formułą z AR to raczej niepożądane działanie.

Zdecyduj się na jeden ze środków i stosuj według instrukcji. Ja osobiście w ogóle bym nic takiego nie lał do silnika z tak małym przebiegiem. Jak już to ten AR9100, który obniża tarcie i dba o czystość w silniku.
 
Takie auto kupiłem, sam jeszcze nic nie zmieniałem, nie dodawałem, dopiero zamówiłem do paliwa AR6900P Maxa ;) Dopiero jak poczytałem ten wątek, że taki schemat działania teoretycznie jest bez sensu,
dlatego rozważam co dalej, a opisałem działania poprzedniego właściciela.
9100, jeśli nie pomyliłem, ma lepsze właściwości myjące, ale 9200 ma przecież więcej zalet...
 
Dolałem po 500km do świeżego oleju puszkę AR9200 zobaczymy co to będzie.

Takie auto kupiłem, sam jeszcze nic nie zmieniałem, nie dodawałem, dopiero zamówiłem do paliwa AR6900P Maxa ;) Dopiero jak poczytałem ten wątek, że taki schemat działania teoretycznie jest bez sensu,
dlatego rozważam co dalej, a opisałem działania poprzedniego właściciela.
9100, jeśli nie pomyliłem, ma lepsze właściwości myjące, ale 9200 ma przecież więcej zalet...
Ktoś strasznie nadgorliwy, albo jedno albo drugie. W zasadzie Ceratec tańszy i niby ma wytrzymywać 50kkm ale zalanie co drugą wymianę byłoby i tak wystarczające. Co tu myć 9100 jak to prawie nowy silnik i to benzynowy więc AR może raczej pomóc utrzymać czystość.
Ja bym został przy 0W40 LL04 i Ceratecu + szybka płukanka przy wymianie.
 
Co tu myć 9100 jak to prawie nowy silnik i to benzynowy więc AR może raczej pomóc utrzymać czystość.
Ja bym został przy 0W40 LL04 i Ceratecu + szybka płukanka przy wymianie.

Wydaje mi się, że Archoil będzie lepszy, a różnica cenowa spora nie jest, rzekłbym ta sama. Kolega powyżej napisał o 9100, dlatego o nim wspomniałem. Jestem nastawiony na 9200v2, nawet na stałe, ale potrzebuje porad od mądrzejszych od siebie, dlatego tu napisałem.
Czy szybka płukanka, i jej pozostałości na dnie miski, nie wpłyną na jakość wlanego oleju i dodatku?
 
Dolewając 200ml markowej płukanki stężenie jest na tyle małe, że pozostałości są raczej pomijalne i nie narobią bałaganu w nowym oleju. Ale jeśli chcesz być pewien to można użyć AR2820 który ma inną bazę i odparuje podczas pracy silnika.

@wlyszkow kilkanaście postów wyżej pisał o stosowaniu AR9200 w silnikach o większym przebiegu pewnie też w celu regeneracji, do nowych lepszy 9100 ale za to nic się nie odkłada na częściach silnika. N20 nie jest znany z wytrzymałości dlatego nawet najmniejsza warstwa "czegoś" na panewkach może być tu kluczowa. Ceratec albo AR9200 na pewno nie zaszkodzi ale olej zostawiłbym W40 dla zapasu lepkości.
 
...ł o stosowaniu AR9200 w silnikach o większym przebiegu pewnie też w celu regeneracji, do nowych lepszy 9100 ale za to nic się nie odkłada na częściach silnika.
Czego Ty nie napiszesz ...
To jak wleję 3x dawkę dowolnego specyfika, to zregeneruje mi silnik do stanu fabrycznego ... ?

... olej zostawiłbym W40 dla zapasu lepkości.
Nie tak oznaczamy lepkości olejów wg SAE J300.
Zapoznaj się:
 
Back
Top