• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

Panewki są powlekane metalami miękkimi typu miedź, ołów, jeśli coś ma tam pomóc w smarowaniu/ochronie to właśnie początkowo miękkie nano z 9200v2 sprawdzi się lepiej niż 9100 i inne twarde związki boru, które lepiej sprawdzają na twardszych elementach
 
Uciekło mi 0 jak pisałem. Miało być 0W40.
Co do reszty opieram się na opisach ze strony Archoil i tego forum.
  • Pomaga regenerować zużyte powierzchnie i chroni przed zużyciem
  • Tworzy powłokę o ultra niskim tarciu COF rzędu 0,03
W przypadku 9100 nie ma nic o regeneracji. LM również podaje, że coś się odkłada na częściach. Nie pisałem, że wlewając poprawi fabrykę.
 
AR9100 tworzy film ochronny na metalach, mocny i wytrzymały ale nie jest gruby dlatego nie jest opisany jako regeneracja, pozostaje jednak w metalu długo, widać to w analizach nawet po kilku wymianach oleju z płukankami ale pełny efekt działania AR9100 jest wtedy kiedy jest uzupełniany po wymianie oleju.
 
Zostaje po wymianie oleju to co weszło w metal, nie ma suchego startu po wymianie oleju ale dla pełnego efektu i ochrony trzeba 9200v2 uzupełniać po każdej wymianie oleju
 
Zaraz zmiana oleju, standardowo płukanie + total ineo 5w30. 2.0 HDi 139 tys przelotu. Teraz głównie krótkie odcinki. Co będzie lepsze 9100 czy 9200

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
 
"Pomiary oporów wewnętrznych silnika spalinowego" - producenci dobrze o tym wiedzą, dlatego aplikują oleje o jak najniższej lepkości a silniki się kurczą zamiast 4 cylindrów mamy 3 itd.
 

Attachments

  • 06_Karczewski, Szczech.pdf
    391,2 KB · Odwiedzin: 127
Czy Archoil 9200v2 lub 9100 wpływa w jakiś sposób korzystnie na KZFR ?
 
Od jakiegoś czasu zaobserwowałem , że po porannym odpaleniu przez chwilę cyka mi któryś hydropopychacz ( silnik 2.0dci 173Km). Auto od nowości miało 3 wymiany oleju co 30tyś , potem ja robiłem już co 10tyś dwie wymiany. (Elf 5w30 FE)
Do obecnego oleju dolałem

Oilsyn ReleaseTech Power Cleaner LL​

Zrobiłem na razie 4tyś km (same trasy po ok.700km) . Niedługo będę wymieniał olej i zastanawiam się nad dodaniem do nowego oleju AR 9100. Moje pytanie : Czy różnego rodzaju środki chemiczne (czyszczące/ polepszające smarowność/ płuczące) dodawane do oliwy mogą w jakiś sposób pomóc w sprawie " cykającego" hydropopychacza? ( w sensie że może coś tam się wyczyści i hydropopychacz zacznie działać poprwanie, czy tylko wymiana elementu? - ogólnie auto pali ok , tylko wqr...a to cykanie przez 3-4sek.)
 
U mnie na stukający popychacz pomógł ceramizer. Tubka w pomarańczowym opakowaniu. Wymieniłem olej pojeździłem tydzień i nic to nie dało. Jak dodałem ceramizer to po pół godziny pracy na wolnych obrotach przestało cykać i tak jest do dzisiaj. Póki co auto zrobiło 7000 km od tamtej pory i efekt się utrzymuje. Warto spróbować za 70 zł 😉.
 
@buldog1111
Mam ten sam problem, tylko w 1.6 blue hdi.
Ja będę płukal olejem płuczący xado verylube flushing oil przez 45min do 1H.
Jesli to nie pomoże na cykanie,zdejmuje pokrywę zaworów i wymieniam wszystkie popychacze na nowe.
 
Na razie latam z tą płukanką długodystansową oilsyn LL i coś jak gdyby idzie na lepsze. ( nie chcę zapeszać). Co do wymiany oleju to się zastanawiam czy dać na kolejny cały intereał jeszcze raz tą długodystansową od oilsyn. ( bo teraz dolałem ją do starego oleju na ok
4tyś przed wymianą) Czy może lepiej do świeżego oleju dać ar9100. ( przed wymianą dam jeszcze ar2820)
Na innych forach poczytałem i niektórym pomogła chemia na cykanie popychacza po uruchomieniu. Dlatego wolę Was jeszcze dopytać zanim rozbebeszę auto.
Wolę poeksperymentować z płukankami - może pomoże.
Jak lepiej zrobić? Do nowego oleju jeszcze raz oilsyn LL czy Ar9100 ?
 
Po Oilsyn Power Cleaner dobrze będzie dodać AR9100 do nowego oleju, utrzymuje hydraulikę w czystości a także obniża zużycie
 
Pomóżcie w wyborze :D

Olej Eurol Fluence 5W40 C3, silnik 2.0 TDI-PD z DPF, przebieg 260k km. Dotychczas od wielu lat olej zawsze z dodatkiem AR9100. Lać dalej AR9100 czy spróbować AR9200? ;)
 
Gotowego mixa obu spróbuj - nie będzie miał dylematu...
 
Back
Top