• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

No to się narobiło @majki_88 Ingenium to coś z Jaguara/Land Rovera? Ile lat ma auto i przebiegu?
 
Last edited:
Auto z mojego profilu, 2.0 diesel ingenium z 140 tys. km na blacie. Bez ostrzeżenia wywalił komunikat o niskim stanie oleju, parę razy stuknął panewkami korb i zgasł zanim zdążyłem zjechać na pobocze i go wyłączyć. Olej na bagnecie był prawie pełen stan tak jak wlany przy serwisie. W przyszłym tygodniu rozbiórka, ciekawe co zastaniemy skoro go tak nagle chwyciło.
Nie lał przypadkiem mocno paliwem do oleju? Te silniki potrafią szybko osiągnąć >10% ON w oleju. Lampka mogła oznaczać nie brak samego oleju tylko brak minimalnego jego ciśnienia z powodu zbyt niskiej lepkości po rozrzedzeniu paliwem niestety.
 
Jest to jakiś pomysł, ale akurat jakiś 1000 km przed zatarciem wymieniałem olej, więc nie zdążyłoby go aż tak podlać ON. Zresztą nigdy nie miałem problemu z przybywaniem oleju na bagnecie w tym samochodzie. Tak jak mówiłem, bardzo mnie ciekawi czy AR9200 ze względu na swoje właściwości ochronne był tu w stanie uratować czopy wału albo chociaż zminimalizować uszkodzenia.
 
Last edited by a moderator:
ON w oleju chyba nie powinien być powodem, sam ON jest przecież tłusty.
Ja w BMW zanim doszedłem o co chodzi to upuszczałem oleju i setki kilometrów autostradą robiłem jak mi pompa CR lała ON do oleju. Nic się nie stało, kompletnie.
 
Nie chodzi o 'tłustość' tylko o obniżenie lepkości a tym samym ciśnienia poniżej minimum bo wtedy olej smarowy nie jest dostarczany w odpowiedniej ilości wszędzie gdzie jest potrzebny.
ON ma lepkość ok 20x niższą od oleju 0W30 jaki jest zalecany do tych silników.
 
Tak jak mówiłem, bardzo mnie ciekawi czy AR9200 ze względu na swoje właściwości ochronne był tu w stanie uratować czopy wału albo chociaż zminimalizować uszkodzenia.
Uratować, wątpię. Zminimalizować uszkodzenia, może, ale tego nikt nie będzie w stanie stwierdzić, bo nigdy nie będziesz miał dwóch takich samych uszkodzeń w silniku, za dużo zmiennych. AR co najwyżej mógł moim zdaniem chwilę odciągnąć w czasie moment agonii, nic więcej. Jeżeli zatarł się na panewkach, to doszło już do kontaktu metal-metal i żaden magiczny środek żadnych czarów nie zdziała w takiej sytuacji.
 
Na ten moment mogę stwierdzić tylko tyle, że nie ma dziury w bloku więc przynajmniej żaden korbowód się nie urwał i to może ale nie musi być zasługa 9200v2. Reszta wyjdzie przy rozbiórce.
 
Bo niby piszą że na Koła zmiennych faz rozrządu ma wpływ poziom oleju bliski max na bagnecie ,wymiana częsta oleju i jego dobra jakość.
Tak samo może odnieść się można do silników bez KZFR. Jak chodzi o poziom oleju, to ma być między minimum, a max i KZFR bedzie żyło tak samo długo.
 
@wlyszkow czy jak w silniku plywa AR9200V2 w ilosci 300ml na 7,5l to są jakies przeciwwskazania zeby dolac pelna dawke Oil Syn Power Cleaner Longlife ?

 
Nie ma, Power Cleaner można traktować jak dolewkę oleju
 
Jeśli jest taka konieczność to tak ale szczerze to szkoda 9200v2 trochę bo Power Cleaner utrudni jemu pracę
 
Nie zapominajcie, że AR9200 też trochę myje, może nie tak fajnie jak 9100, ale jednak.
 
Panowie, szybkie pytanie. Silnik 2.0 TSI 190km, przebieg ok 25000 km. Lepszym wyborem będzie 9200v2 czy 9100?
 
Kiedyś była zasada 9100 do oleju mid/low saps , a 9200 do full saps.
Od kiedy pojawił się mix 9100/9200 i 9100/C5nano to już nic nie jest jasne co do "lepszego" wyboru.
 
Kurcze, już mam zakupiony 9200v2. Czy to nie będzie działać? Czemu 9100 przy niskim przebiegu?
 
Last edited by a moderator:
Kurcze, już mam zakupiony 9200v2. Czy to nie będzie działać? Czemu 9100 przy niskim przebiegu?
Będzie działać tylko na najlepsze efekty trzeba będzie poczekać do ok 1000km. Na pierwsze użycie na ogół stosujemy AR9100 także ze względu na lepsze właściwości myjące chociaż w tym przypadku chyba nie jest to aż tak istotne
 
Back
Top