• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

Za drogo wychodzi. Na stronie Archoil 175 zł na 5L oleju.
 
Pomóżcie w wyborze :D

Olej Eurol Fluence 5W40 C3, silnik 2.0 TDI-PD z DPF, przebieg 260k km. Dotychczas od wielu lat olej zawsze z dodatkiem AR9100. Lać dalej AR9100 czy spróbować AR9200? ;)
To dawaj teraz na 9200. 🙃
 
Za drogo wychodzi. Na stronie Archoil 175 zł na 5L oleju.
No to w sumie sam sobie udzieliłeś odpowiedzi. 9200 też wyjdzie drożej niż 9100, a 9100 wychodzi w tj samej cenie co 9400😉
A może poszukaj innego tańszego dodatku:rolleyes:
A odrzucając żarty na bok, skoro coś Ci się sprawdziło, to po co to zmieniać???
 
@Hlava, 260k km.

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Żeby był sens to do nowego oleju w ilości 7.8l trzeba by chyba dać co najmniej 1 i 1/2 butelki 200ml AR9100 ? Jedna raczej za mało?
 
@Forest ja też będę zalewał do swojej Toyoty i mam podobny przebieg. Tylko najpierw przejeżdzę na 9100. Z tego co pisał @wlyszkow 9200 bardziej jest sens aplikować do aut z większym przebiegiem. I ma też pakiet tbn jak w ar9100 jeśli nic nie pokręciłem😉
 
Na ochronę wszystkich miejsc smarowanych oczywiście ma pozytywny wpływ zarówno 9100 jak i 9200v2
 
Bo niby piszą że na Koła zmiennych faz rozrządu ma wpływ poziom oleju bliski max na bagnecie ,wymiana częsta oleju i jego dobra jakość. Dlatego tak się zastanawiam czy też archoil 9200/9100 też może pomóc i w jaki sposób 👍
 
Na pewno poprawi smarowanie i ochronę jak i czystość
 
W KZFR nie ma elementów obrotowych więc zmniejszenie tarcia w niczym nie pomoże. Chyba tak samo jak i wysoki poziom oleju. Może jedynie "pomóc" jeśli zmniejszy opór działania rozrządu.
 
KZFR nie jest w kąpieli olejowej więc chyba nic nie da. Przecież chyba nie da się zmniejszyć oporu działania rozrządu 😉
 
Zmniejszając tarcie na krzywkach teoretycznie powinien opór się zmniejszyć. Tylko czy o wartość mierzalne, mające wpływ na wytrzymałość blokady to już pozostaje bez odpowiedzi.
Mam tu na myśli zwykłe koło zmiennych faz CVVT nie żadne vanosy czy inne wynalazki.
 
Postawiłem tym razem na AR9200V2. Jeszcze pytanko. Płukać silnik po AR9100 czy nie? ;)
 
@Forest nie ma sensu, 9100 sam w sobie ma właściwości płuczące.
 
Mam silnik, do którego regularnie przy wymianach oleju wlewany był ar9100 lub ar9200, a kilka dni temu chwyciło w nim panewki korbowodowe i stanął dęba. Nie mogę doczekać się rozbiórki dołu bo jestem bardzo ciekawy czy dodatek ar9200 był w stanie zapobiec bądź w jakiś sposób ograniczyć demolkę czopów wału korbowego 🤔
 
Auto z mojego profilu, 2.0 diesel ingenium z 140 tys. km na blacie. Bez ostrzeżenia wywalił komunikat o niskim stanie oleju, parę razy stuknął panewkami korb i zgasł zanim zdążyłem zjechać na pobocze i go wyłączyć. Olej na bagnecie był prawie pełen stan tak jak wlany przy serwisie. W przyszłym tygodniu rozbiórka, ciekawe co zastaniemy skoro go tak nagle chwyciło.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top