• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B9 3.0 TDI Quattro

Anon

Użytkownik
Samochód
Audi A4 B9 3.0 Diesel Quattro CSWB
Marka samochodu
Audi A4 B9 Quattro
Budżet/ile litrów
6.1
Styl jazdy
Silnik
3.0 TDI CSWB
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 509.00
Jaki olej masz obecnie
Nie wiem
Szanowni,

Stoję przed wymianą po za ASO oleju silnikowego w Audi A4 B9 z 2017 roku przebieg 65.000km.
ASO zaleca 0W20 509 (przypuszczam w związku z normami) natomiast na stronach doboru oleju kilku producentów Millers, Ravenol, Valvoline, Liqui Moly znalazłem do tego silnika zalecenia jak w ASO 0W20, lecz jednocześnie 0W30 oraz 5W30.
Nie mam zamiaru robić interwałów 30.000km jak zalecają w ASO chce co 10-12 tyś km zmieniać olej.
W książce pojazdu jest specyfikacja 507 lub 509.

Czy możecie doradzić jakim olejem zalewać ten motor aby posłużył przez lata?

Z góry dziękuje.
 

Attachments

  • 58BF0B16-AEA7-4DDD-B83C-97EA96ED9C0F.jpeg
    58BF0B16-AEA7-4DDD-B83C-97EA96ED9C0F.jpeg
    2,2 MB · Odwiedzin: 625
Last edited:
Czy ktoś może używał NESTE Pro+ W LL III 0W30 lub Neste Pro+ W LL IV 0w20?

@tomek evo czy możesz skrobnąć kilka zdań o Neste?
Zastanawiam się nad którymś z nich na jesienną wymianę zamiast Ravenola VSW/VSE
 
Neste Pro+ W LL III 0W30 to wg. mnie niezły olej w lepkości 0W30 i normie 504/507 ale na podstawie parametrów i karty sds cieżko powiedzieć czy lepszy od texaco bo ja obstawiam, że to mniej więcje ta sama półka jakościowa.
Zrobiłem teraz szybką analizę kart i niestety pod koniec zeszłego roku Texaco zmieniło przepis oleju z normą 508/509 z IV na III grupę i ze znanych mi chyba tylko Eurol został na starym przepisie. Neste to tez nowy przepis a analiza numerów CAS pokazuje, ze jest to prawdopodobnie produkt bardzo podobny do Texaco i wielu innych 508/509 czyli klasyczny nowy przepis na III grupie z domieszką IV. Neste to solidna marka i do ich produktów można mieć zaufanie.
 
@tomek evo skoro już zeszli na III grupę to czy coś jest jeszcze na rynku w IV grupie z 508/509?
Eurol Syntence LV 0W-20 lub Ravenol VSE 0W20?

Pamiętam, że jesteś zwolennikiem olei Eurol.
Czy taki Eurol SYNTENCE FS 0W30 mocno odstaje od RAVENOL VSW 0W-30? cenowo tylko 50zł na 5l.
Czy oba są na grupie IV?

@Pedros jak mogę to sprawdzić bez podpięcia się do komputera?
 
Tylko podpięcie pozostaje niestety - niektórzy czekają na zatarcie i wówczas się dowiadują ;)

2,8 bara bezwzględnego musi być przy 2,2 jest bardzo źle.
 
@tomek evo skoro już zeszli na III grupę to czy coś jest jeszcze na rynku w IV grupie z 508/509?
Eurol Syntence LV 0W-20 lub Ravenol VSE 0W20?

Pamiętam, że jesteś zwolennikiem olei Eurol.
Czy taki Eurol SYNTENCE FS 0W30 mocno odstaje od RAVENOL VSW 0W-30? cenowo tylko 50zł na 5l.
Czy oba są na grupie IV?

@Pedros jak mogę to sprawdzić bez podpięcia się do komputera?
Eurol i Ravenol sa dalej na IV grupie. Czy FS odstaje od VSW? VSW ma trochę wiecej PAO w składzie i jeszcze bardziej wyśrubowane parametry przynajmniej te na papierze. Nie wiem czy warto dopłacać co najmniej 70-80 zł do Ravenola (wg. mnie taka jest realna różnica cenowa - trudno o VSW w cenie poniżej 300,00 zł za 5l ) bo w praktyce te 10-20% więcej PAO w oleju bazowym nie powinno robić istotnej różnicy.
 
0W20 z 507/508 masz jeszcze Mobil1 ESP X2 0W20, jakby był z nami jeszcze Poziom, to wytłumaczył by Ci dlaczego ten olej jest olejową topką.
 
@Anon poza wykastrowanym wyłącznie pod 504/507 ESP 5W30, cała seria Mobil1 nadal wygląda na ich autorską formulację GTL+PAO+POE.
 
A te silniki na rozgrzanym nie maja zadanego cienienia 2 bary?
No właśnie maja bezwzględnego czyli tłumacząc na ludzkie maja 1.1-1.2 względnego … adios po 1000 motogodzin 😎 bo nie ma takich materiałów na świecie co by zniosły bezolejową zniewagę ✋
To za mało.
VAG o tym wie. Kolejne silniki wychodziły już ze skorygowanym ciśnień tym samym audi przyznaje się do błędu.
 
@Anon samo sprawdzenie -to zwykły VCDS wystarczy lub tester diagnostyczny średniej klasy.

Do kompletu „programu naprawczego” warto przeprogramować również skrzynię aby wymusić wyższy ofset obrotów. Do tego czasu zalecają jazdę w trybie S.
 
Koledzy, a co myślicie o Amsoil 0W20 Signature Series ?
Wprawdzie nie spełnia norm VW 509 ale czy nie będzie odpowiedni do tego silnika?
Podobno seria Amsoila European Motor Oil nie warta tych pieniędzy.
 
Myślę, że za bardzo kombinujesz. Masz na Runku bardzo dobre oleje z 508/509 choćby przebadanego gruntownie Eurols Syntence LV 0W20 z aprobatą. Sprawdź czy czegoś mu brakuje bo ja za bardzo nie widzę słabych punktów. Z innymi 508/509 na tym samym przepisie będzie podobnie. Wiele osób stosuje ten olej w autach japońskich. Ty masz go dedykowanego do swojego silnika a szukasz czegoś innego. Amsoil Signature Series 0W20 to świetny olej ale czy lepszy to patrząc na analizy kwestia dla mnie dyskusyjna. Ważniejsze pytanie jest czy odpowiedni dla vag tdi i tu też jest kwestia dyskusyjna bo popioły w Amsoilu są na poziomie niedopuszczalnym dla twojego silnika a przy euro 6 to bym był naprawdę ostrożny. Dostajesz wiec produkt niekoniecznie lepszy, nie za bardzo dostosowany do Twojego auta i w dodatku sporo droższy. Osobiście nie za bardzo widzę w tym logikę. Nie zrozum mnie źle. Amsoil to uznany producent a seria SS jest po prostu święta i sam te oleje polecam. Ale tam gdzie ich zastosowanie nie jest problematyczne. Często Amsoil to wg. mnie najlepszy możliwy wybór albo przynajmniej jeden z najlepszych natomiast nie zawsze taki olej pasuje do tego co mamy a po drugie nie róbmy z Amsoila (nawet serii SS) nie wiadomo czego bo to nie jest jakaś technologia kosmiczna i jakość wielu wybranych produktów konkurencyjnych nie musi być niższa.
 
Koledzy, a co myślicie o Amsoil 0W20 Signature Series ?
Wprawdzie nie spełnia norm VW 509 ale czy nie będzie odpowiedni do tego silnika?
Podobno seria Amsoila European Motor Oil nie warta tych pieniędzy.
Do tai nawet lepiej jest go zastosować jak 508/509.
Do diesla nie ma sensu, bo nawet sam producent pisze, że to oleje do silników benzynowych.
 
Back
Top