• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B9 3.0 TDI Quattro

Anon

Użytkownik
Samochód
Audi A4 B9 3.0 Diesel Quattro CSWB
Marka samochodu
Audi A4 B9 Quattro
Budżet/ile litrów
6.1
Styl jazdy
Silnik
3.0 TDI CSWB
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 509.00
Jaki olej masz obecnie
Nie wiem
Szanowni,

Stoję przed wymianą po za ASO oleju silnikowego w Audi A4 B9 z 2017 roku przebieg 65.000km.
ASO zaleca 0W20 509 (przypuszczam w związku z normami) natomiast na stronach doboru oleju kilku producentów Millers, Ravenol, Valvoline, Liqui Moly znalazłem do tego silnika zalecenia jak w ASO 0W20, lecz jednocześnie 0W30 oraz 5W30.
Nie mam zamiaru robić interwałów 30.000km jak zalecają w ASO chce co 10-12 tyś km zmieniać olej.
W książce pojazdu jest specyfikacja 507 lub 509.

Czy możecie doradzić jakim olejem zalewać ten motor aby posłużył przez lata?

Z góry dziękuje.
 

Attachments

  • 58BF0B16-AEA7-4DDD-B83C-97EA96ED9C0F.jpeg
    58BF0B16-AEA7-4DDD-B83C-97EA96ED9C0F.jpeg
    2,2 MB · Odwiedzin: 625
Last edited:
@jerseyAdmin i to jest konkretna odpowiedź, wielkie dzięki.
Czy mogę jeszcze prosić o pomoc w wyborze, VMP czy TITAN GT1 Pro, który ma lepsze bazy, estry i lepiej chroni łańcuch?
Myśle jeszcze nad takim zastosowaniem aby użyć tańszy Mobil ESP 5W30 i dolać AR9100, choć nigdy nie stosowałem żadnych modyfikatorów i nie wiem czy to nie efekt placebo.
Zawzyczaj świeży olej 2 razy w roku.
 
Raczej nie będzie różnicy między oboma olejami, weź tańszy :)

Co do dodatków to osobiście wielkim fanem nie jestem, parę osób tu czy w DE uważa, że AR9100 polepsza ochronę łańcucha, ale czy to prawda czy placebo to inna sprawa.
 
GT1.

Pro Race to olej wyczynowy, jest robiony tak, żeby dodatki aktywowały się podczas wysilonej, skrajnie, pracy silnika. Temperatury, cały czas maksymalne obciążenie i tak dalej. W takich warunkach będzie lepszy, ale w jeździe cywilnej chociażbyś stawał na rzęsach to nie dasz rady wykorzystać potencjały takiego oleju. Lanie olejów wyczynowych do cywilnego wozu jest bez sensu.
Niestety tu muszę się wtrocić i sprostować to co zapewne zostało napisane w dobrej wierze. Kolega Jersey miał zapewne na myśli olej Race Por 5W30 a Kolega pytał o Race Por C3 5W30. Tego Race Pro C3 5W30 to bym nie nazwał olejem wyczynowym bo nic w nim nie jest wyczynowe. Pakiet dodatków w obu olejach jest dokładnie ten sam. Nic nie wskazuje na to o czym piszesz. Karta techniczna też nie powala. Jedyna istotana różnica miedzy tymi olejami to prawdopodobnie zastosowana baza olejowa - w race pro c3 5W30 możemy mieć do czynienia ze sporym udziałem IV grupy ale raczej na pewno nie jest to olej oparty w całosci na PAO a raczej mieszanina HC i PAO 50/50. Uprzedzając pytania testowałem ten olej u siebie i robiłem jego badanie. Niestety ten olej mocno mnie rozczarował.
 
Last edited:
Ciekawe, co musi mieć karta techniczna, żeby "powalała" 😂
 
Niestety tu muszę się wtrocić i sprostować to co zapewne zostało napisane w dobrej wierze. Kolega Jersey miał zapewne na myśli olej Race Por 5W30 a Kolega pytał o Race Por C3 5W30. Tego Race Pro C3 5W30 to bym nie nazwał olejem wyczynowym bo nic w nim nie jest wyczynowe. Pakiet dodatków w obu olejach jest dokładnie ten sam. Nic nie wskazuje na to o czym piszesz. Karta techniczna też nie powala. Jedyna istotana różnica miedzy tymi olejami to prawdopodobnie zastosowana baza olejowa - w race pro c3 5W30 możemy mieć do czynienia ze sporym udziałem IV grupy ale raczej na pewno nie jest to olej oparty w całosci na PAO a raczej mieszanina HC i PAO 50/50. Uprzedzając pytania testowałem ten olej u siebie i robiłem jego badanie. Niestety ten olej mocno mnie rozczarował.
Możesz odpowiedzieć na pytanie @jan.janko, bo po przemyśleniu koleś ma rację?
Od siebie dokładam pytanie - w jaki sposób testowałeś te oleje i czy możesz udostępnić wyniki tych testów?
 
Last edited by a moderator:
Panowie,
FUCHS TITAN GT1 PRO C3 5W30 jest w cenie Mobil ESP 5W30.
Natomiast FUCHS TITAN RACE PRO C3 5W30 prawie w cenie Ravenol VMP 5W30 którego najczęściej używam.

Czy w związku z tym FUCHS TITAN RACE PRO C3 jest lepszy bazowo i zawiera lepsze dodatki niż FUCHS TITAN GT1 PRO C3?

Głównie chodzi mi o ochronę łańcucha rozrządu i napinaczy oraz chce sprawdzić motor na czymś innym niż VMP.

PS. Trafiłem na pewną tabelę z olejami na forum Civic i baza w VMP widnieje tam jako PAO+minerał.
Natomiast FUCHS TITAN Race Pro - PAO+estry.
Mobil 1 ESP 5W30 - minerał gr. III
 
Last edited:
Panowie,
FUCHS TITAN GT1 PRO C3 5W30 jest w cenie Mobil ESP 5W30.
Natomiast FUCHS TITAN RACE PRO C3 5W30 prawie w cenie Ravenol VMP 5W30 którego najczęściej używam.

Czy w związku z tym FUCHS TITAN RACE PRO C3 jest lepszy bazowo i zawiera lepsze dodatki niż FUCHS TITAN GT1 PRO C3?

Głównie chodzi mi o ochronę łańcucha rozrządu i napinaczy oraz chce sprawdzić motor na czymś innym niż VMP.

PS. Trafiłem na pewną tabelę z olejami na forum Civic i baza w VMP widnieje tam jako PAO+minerał.
Natomiast FUCHS TITAN Race Pro - PAO+estry.
Mobil 1 ESP 5W30 - minerał gr. III
Daj sobie spokój z tym olejem. Pakiet dodatków jest (był jak badałem) ten sam jak w zwykłym GT1 Pro c3. Nie robiłem widma i rozszerzonych badań bo stwierdziłem, ze nie ma sensu wywalać kasy. Jako nowy olej spisywał się ok ale podczas dużych mrozów nigdy ani wcześniej ani później mi sie tak silnik nie tłukł po odpalaniu. Zaczął też dość szybko łapać wysokie temperatury i akustycznie się pogorszyło (od początku nie było kolorowo). Ten olej jest z serii Race Pro ale z jakiegoś powodu różnica miedzy nim a miedzy Race Pro S 5W30 jest jak miedzy krzesłem a krzesłem elektrycznym. Oczywiście przesadzam ale analogia jest bo między literką C a S jest niestety przepaść. Race Pro S to całkiem inny produkt o innej bazie, składzie i parametrach a także przeznaczeniu.
Jeśli chodzi o Ravenola VMP 5W30 to z tego co wiem to jest tam ok 60% IV grupy (PAO) w całości mieszaniny. Naprawdę bardzo mocny olej ale niestety też bardzo drogi. Myślę, że jak najbardziej możesz zastosować Mobil 1 ESP 5W30 bo to bardzo dobry produkt (baza to GTL+PAO+odrobina estrów). Eurol Syntence 5W30 jest też wzglednie niedrogim produktem wartym uwagi, którego osobiście przez lata bardzo nie doceniałem ale jak zobaczyłem wyniki testu shear stability oraz noack to mi kopara opadła. Olej stabilny jak skała. Zwykły Fuchs Titan z norma 504/507 to również dobry produkt wg. klasycznej (nowszej) receptury dla 504/507 z 20% udziałem baz IV grupy. Jeśli będziesz trzymał odpowiedni interwał wymiany to będzie to wystarczający jakościowo produkt. Co do dodatku to bardziej poszedł bym w stronę Archoila AR9200V2, który od pewnego czasu ma pakiet czyszczący (ważne w przypadku silnika diesla), lepiej chroni a ostatnio nawet kosztuje mniej niż AR9100.
Post automatically merged:

Myślę, że każdy czytajac ten wątek może sobie wyrobić własną opinię na temat tego kto prowadzi dyskusje na temat a kto nie.
 
Last edited:
@tomek evo a co powiesz na takie zestawienie - Mobil 1 ESP 5W30 + AR9200V2?
Rozumiem, że AR9200V2 również pozytywnie wpływa na prace łańcucha rozrządu.
Kiedyś polecałeś mi Eurol FS 0W30, jak on wypada w zestawieniu z Eurol Syntence 5W30, może któryś z nich do AR9200V2 zamiast Mobila ESP 5W30?
 
Taki zestaw jak najbardziej ok. Eurol FS 0W30 moim zdaniem świetny olej, który zbiera bardzo dobre opinie i sam go stosowałem kilkukrotnie. Patrząc przez pryzmat większości parametrów to FS 0W30 jest lepszym olejem od syntenca 5W30 i ma dużo wiekszy udział baz IV grupy natomiast pod względem stabilności (mam tu na myśli spadek lepkosci, noack) Syntence 5W30 rozwalił system
 
Last edited by a moderator:
@tomek evo na stabilności mi średnio zależy ponieważ zmieniam olej co 6 miesięcy, jesień i wiosna, interwał godzinowy - 200 mtg, zazwyczaj jest to między 5-8 tyś km, jazda cywilna po mieście, czasem krótka trasa 200-350km, więc raczej olej nie powinien się wymęczyć.
Ostatnio nawet zastanawiam się nad wydłużeniem interwałów do 250 mtg.

Główny cel - ochrona łańcucha rozrządu ponieważ ew. wymiana trochę kosztuje ok 5-8 tyś PLN.
 
na stabilności mi średnio zależy ponieważ zmieniam olej co 6 miesięcy, jesień i wiosna, interwał godzinowy - 200 mtg, zazwyczaj jest to między 5-8 tyś km
Rzuć monetą, to bez znaczenia. Albo weź, co korzystniej cenowo wychodzi. Nie ma to wielkiego sensu, kiedy rozbijasz na atomy taką kwestię. Serio, to bez różnicy.
 
Szykuje się małymi krokami wymiana oleju, tym razem sprawdzę niskie lepkości i tak, Ravenol VSE 0W20 czy Mobil 1 ESP X2 0W20 + „witaminki” : AR9100 lub AR9100 z nanoC5.
Co byście wlali do tego 3 litrowego diesla?
Cel: ochrona łańcucha rozrządu i napinaczy.
@wlyszkow?
 
@Anon:
 
NESTE 5W30 PRO+ VW LL III vs Mobil 1 ESP 5W-30 vs Millers XF PREMIUM C3 VW 5w30 - cena podobna,
Mobil i Millers znany, natomiast Neste mało tutaj popularny.
Czy według Was ma któryś przewagę nad innym?
 
Last edited:
Wszystkie 3 dobre oleje ale każdy nieco inny. Wg. mnie najbardziej klasyczną recepturę ma Neste , mobil pakiet ma z grubsza ten sam ale nieco inne bazy a Millers prezentuje chyba najbardziej niekonwencjnalne i indywidualne podejście ale w sumie też zbyt nie odbiega od 2 ww. Jest też pełno b. dobrych olejów z 504/507 w lepkosci 0W30 zaczynając od OEM/Shell przez Mobila ESP 0W30 czy Motul Specyfic 504/507 0W30 po Eurola FS 0W30 (kompletna analiza na forum) czy niestety bardzo drogiego Ravenola VSW 0W30. Jest też Millers z 504/507 w tej lepkości. Cenowo poza Ravenolem te oleje są w cenach porównywalnych lub nawet niższych (OEM/Shell) od tych 3, które wymieniłeś.
 
@tomek evo dziękuję za info.
Mogę lać Ravenola VSW 0W30, kilka złotych nie robi różnicy. Pytanie czy jest sens na te 200 motogodzin w większości jazdy po mieście tj. 5000-8000km bo może OEM/Shell 0W30 tez wytrzyma.
 
Back
Top