• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW 320d Efficient Dynamics (N47T)

Kozenko

Użytkownik
Samochód
BMW F31, 320d (N47) 2013, BMW F20 118d (B47) 2017
Cześć Panowie,

Przyszła i na mnie kolej.
Żeby doprecyzować to kilka faktów poniżej. ;)
  • Samochód: BMW 320d Efficient Dynamics<i></i>
  • Silnik: Diesel 2.0 - N47T / Jest DPF / Fabrycznie 163km / Aktualnie po programie 230km/470NM<i></i>
  • Roczny przebieg: +/- 25 000 km<i></i>
  • Przebieg na dzień dzisiejszy: 247 000 km<i></i>
  • Przebieg od ostatniej wymiany oleju: 10 000 km<i></i>
  • Aktualnie w silniku: Eurol Syntence FS 0W-30 + AR9100<i></i>
  • Rekomendacje producenta:
    W przypadku wyboru oleju silnikowego
    należy zwrócić uwagę, aby olej ten wykazywał
    jedną z podanych klas lepkości:</SIZE>
    • SAE 0W-40,
    • SAE 0W-30,
    • SAE 5W-40
    • SAE 5W-30
    w przeciwnym razie może dojść do usterek
    w działaniu lub do uszkodzenia silnika.

    Dopuszczone rodzaje olejów:
    • BMW Longlife-04
    • ACEA C3
    <i>
    </i>
  • Użytkowanie samochodu: <SIZE size="125">60% Trasa / 40% Miasto<i></i>

Styl jazdy umiarkowany. Raz spokojnie a raz dynamicznie lub bardzo dynamicznie.
Temat olejowy zgłębiam od około pół roku. Cały czas uczę się tutaj na forum i uzupełniam wiedzę z innych źródeł. ;)
Pomóżcie proszę jaki olej dobrać i dlacego. A może zostać przy tym samym?
Przed aktualnym zestawem (Eurol Syntence FS 0W-30 + AR9100) poprzedni właściciel jeździł najprawdopodobniej na Motulu 5W30. To będzie moja druga wymiana w tym samochodzie.
Aktualnie słychać już wyraźnie gorszą kulturę pracy szczególnie w dolnym zakresie obrotów (mocniejsze klekotanie).
Z góry dzięki za pomoc.
 
Mam aktualnie około 8kkm zrobione na AM-Lu.
Nadchodzi powoli kolejna wymiana.

Ostatecznie nie wysłałem Syntence 0W30 do analizy.
Stoi sobie spokojnie w pojemniku od 13 sierpnia.
Czy to się jeszcze nadaję do analizy?
Poproszę o poradę @wlyszkow w tej kwestii. ;)
A Was panowie poproszę o nowe propozycje, pomysły na kolejną wymianę. Zostawiać? Zmieniać na coś nowego?
Wiem, że bez analizy to można zmieniać i nie wiele z tego wiadomo ale może jakieś propozycje padną.
Dzięki!
 
Opisz Twoje wrażenia pomiędzy Eurolem FS a Shellem. Jest tu dużo fanów którzy czytają ten wątek;) Mi się szykuje kolejna wymiana, myślę żeby spróbować 0w . Na którym z olejów silnik subiektywnie pracował lepiej, czy były niewielkie różnice w spalaniu, na którym się szybciej rozgrzewał, czy jakieś dolewki były na jednym i drugim, na jakim oleju trzymał jak temp. (jeżeli jest wskaźnik)??? Dziękuję.
 
Kolego zostań przy klasie lepkości 0W30. Jest odpowiednia do tej jednostki. Polecam Shell Helix Ultra AV-L 0W30 na bazie GTL. W tej cenie nie ma nic lepszego.
 
Witajcie po dłuższym czasie. ;)

Aktualnie w silniku nadal Shell AM-L 5W30.
Najpóźniej za 2 tygodnie wymiana.
Chcę spróbować coś innego, więc tym razem wlewam Texaco Havoline Pro DS M 5W30 + AR9100.

Po tej wymianie, może uda mi się wysłać przepracowanego AM-L'a.
Przy wymianie będzie miał +/- 9000 km przebiegu.
 
Back
Top