• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E61, 530d, 2006

kucy07

Użytkownik
Samochód
bmw
Witam
Proszę o pomoc w doborze oleju. Zależy mi na tym żeby olej miał jak największą zawartość PAO.
Myślałem o przejściu na Eurol Syntence FS 0W-30 i Archoil 9100.
Dwie poprzednie zmiany wlewałem Eurol Syntence 5W-30.
Dolewek nie muszę robić tzn. ubytków brak. Wymiana co 10 tyś.
Płukanki nigdy nie stosowałem i raczej nie będę.
Pozdrawiam.
 
Last edited:
Witam wszystkich
Zostałem na kilka lat z Texaco Pro DS ale nie robiłem analizy. Wymiana co 10 tyś.
Wcześniej nie musiałem robić dolewek a teraz robię 1,5 litra na te 10 tyś.
Nie lubię robić częstych zmian ale się zastanawiać czy zmienić na inną markę lub lepkość.
Od kiedy zaczął się pobór oleju? Bo wcześniej pisałeś, że nie dolewałeś? Jaki masz przebieg obecnie i ile interwałów na Texaco zrobiłeś?
 
Wróć do poprzedniej oliwy czyli tego Eurola 5W30 i obserwuj ubytek. Jeśli będzie bez zmian, to do sprawdzenia odma i turbina przy takim roczniku auta 😉.
 
To już czwarta wymiana na Texaco i tak jakoś od początku dolewam te 1/1,5 litra.
Przebieg 342 tyś. Odma jest nowa oryginał.
W tej chwili przejechałem od wymiany 3,5tyś.
więc mam czas żeby coś zmienić.
 
Mogło w sumie też być bo nie sprawdzałem regularnie na bagnecie tak jak na tym Texaco
Ale kontrolka oleju nigdy mi się nie zapaliła
 
Sama zmiana oleju nie powinna tak podnieść spalania. Można spróbować innego oleju Eurol Syntence 5W30 ma rekordowo niski noack i bardzo dobre wyniki odporności na ścinanie więc może być dobrym punktem odniesienia.
 
Możesz wypróbować Shella Helix Ultra 5W30 lub 5W40 ( to praktycznie ten sam olej jeśli chodzi o lepkości ) . Podrzucę Ci tutaj taki test z analizą oleju. Facet też ma silnik M57 co prawda 2,5 l pojemność, ale po przejściu z Valvoline na Shella zaobserwował że silnik przestał pobierać oliwę. Także może warto spróbować jeśli nie chcesz dolewać.

 
Back
Top