• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E61, 530d, 2006

kucy07

Użytkownik
Samochód
bmw
Witam
Proszę o pomoc w doborze oleju. Zależy mi na tym żeby olej miał jak największą zawartość PAO.
Myślałem o przejściu na Eurol Syntence FS 0W-30 i Archoil 9100.
Dwie poprzednie zmiany wlewałem Eurol Syntence 5W-30.
Dolewek nie muszę robić tzn. ubytków brak. Wymiana co 10 tyś.
Płukanki nigdy nie stosowałem i raczej nie będę.
Pozdrawiam.
 
Last edited:
Zdecydowałem że zostaję przy zalecanej przez producenta lepkości oleju 5W-30.
Mam już wybrane kilka produktów.
Jak się zdecyduje to poinformuje szanowne grono o wyborze.
 
Witam
Decyzja podjęta wybrałem
Texaco Havoline® ProDS M
SAE 5W-30 z normą LL-04 i C3.
Jednym słowem bez PAO.
Opinie na forum oil-club ru i de są bardzo pozytywne.
Może na wiosnę zrobię analizę i zobaczymy co dalej.
 
Texaco jest bardzo fajnym olejem, mamy tutaj analizę jednego Pro DS (co prawda nie M), więc wg mnie dobry wybór. Pchanie w w PAO tylko dla samego PAO jest bezsensowne :)
 
Jedyny który jeszcze brałem
pod uwagę Vollsynthe z 5W-30 i C3
to jest Ravenol VMP.
Ale na ten moment bez aprobaty LL-04 Bmw.
Bmw zaostrzyło swoje normy i wszyscy producenci na nowo muszą starać się o nowe aprobaty.
 
Nie w tym rzecz co mój silnik przyjmie
ale że nawet norma LL-01 do „starych” silników musi być na nowo udzielana producentom olejów.
Ale to są tylko informacje z oil-club de
Najważniejsze że mam już wybrany olej.
 

Attachments

  • B9D4365F-A779-4101-994A-83B25381D1CE.png
    B9D4365F-A779-4101-994A-83B25381D1CE.png
    428,5 KB · Odwiedzin: 170
Last edited:
Ja u siebie mam PRO DS M. Póki co zrobione ok 6-7kkm.
Może przy wymianie pokuszę się o analizę. :)
 
Ja mam również dobre doświadczenia z Texaco Pro DS M, jedyna rzecz która rzuciła mi się w oczy to olej szybko stał się całkowicie czarny ale to już kwestia dodatków.
 
No właśnie a propos dodatków.
Przypomniałem sobie ze mam kupioną wcześniej butelkę AR9100.
Miałem zamiar dodać ale jeszcze się zastanawiam.
Jakieś za lub przeciw ?!
No chyba że to pytanie do innego działu ?
 
Spowalnia proces starzenia się oleju.
Nie wiem czy gdzieś pisałeś czy nie więc spytam czy większość przebiegu robisz w mieście czy w trasie?
W cyklu miejskim proces starzenia zachodzi znacznie szybciej.
W niektorych silnikach, w zasadzie już przy 8kkm olej kwalifikuje się do wymiany. 😉
 
W styczniu będę wymieniał.
Styczeń/luty powinienem mieć wyniki z analizy to się podzielę. ;)
 
Witam wszystkich
Zostałem na kilka lat z Texaco Pro DS ale nie robiłem analizy. Wymiana co 10 tyś.
Wcześniej nie musiałem robić dolewek a teraz robię 1,5 litra na te 10 tyś.
Nie lubię robić częstych zmian ale się zastanawiać czy zmienić na inną markę lub lepkość.
 
Back
Top