• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E61, 530d, 2006

kucy07

Użytkownik
Samochód
bmw
Witam
Proszę o pomoc w doborze oleju. Zależy mi na tym żeby olej miał jak największą zawartość PAO.
Myślałem o przejściu na Eurol Syntence FS 0W-30 i Archoil 9100.
Dwie poprzednie zmiany wlewałem Eurol Syntence 5W-30.
Dolewek nie muszę robić tzn. ubytków brak. Wymiana co 10 tyś.
Płukanki nigdy nie stosowałem i raczej nie będę.
Pozdrawiam.
 
Last edited:
W moim przypadku musi być C3 bo jest dpf.
Każdy LL-04 ma C3 ale nie każdy C3 ma LL-04.
Wiec jeśli Aral nie ma już C3 to odpada.
A w tych kartach charakterystyki z 2019 r na stronie Aral nie piszą nic o tych normach.
 
Szczerze powiem analizy chemiczne olejów pozostawiam fachowcom.
Nie zależy mi na tym Aralu.
Jeśli jedyny parametr jakim jest C3 ze względu na dpf nie występuje na papierze to dla mnie taki olej w moim przypadku się nie nadaje.
Jeśli ktoś mi proponuje olej i mam mu zaufać bezgranicznie bo on zna się lepiej to co będzie jak się okaże ze po wlaniu będzie tragedia dla silnika.
Swój rozum trzeba mieć
 
Twój pojazd nie obejmuje gwarancji. Ludzie nawet na własne ryzyko, stosują oleje ACEA A3/B4 w podobnych jednostkach napędowych. Bez żadnych problemów przez dłuższy czas. Z pewnością z tego powodu, że zużycie oleju jest na bardzo niskim poziomie. I napisałem już: dla Ciebie istotny jest popiół siarczanowy, który przy tym oleju wynosi 0,7%
 
Wg mnie nie jesteś. Pomijając wyjątkowe sytuacje powinno się lać oleje których wymaga instrukcja. Zmiany na własne ryzyko, bo nikt z netu przecież odpowiedzialności nie weźmie jeżeli coś się stanie.
 
MB-Approval 229.31/ 229.51
Meets - Fiat 9.55535-S2
To oznacza że musi spełniać C3. Te normy producenckie tylko dokładają swoje do C3.

Pozdrawiam,
 
Zgadza się na olejach z norma LL-04 są również normy
MB-Approval 229.31/ 229.51.
Więc można teoretycznie i praktycznie lać.
Kwestia wyboru.
Zastanawia mnie dlaczego Bmw unika takich dobrych olejów.
Mercedes, grupa Vag a nawet Fiat pod tym się podpisują.
 
Last edited:
Wlasnie mialem Ci go rowniez polecic, ale zapomnialem. Bierz pod uwage, ze niektore formulacje beda identyczne jak przy Aral-u.
 
Bo zauważyłem ze 5w-30 to oleje HC.
A zależy mi na oleju który ma możliwie dużo PAO.
Ten Eurol który obecnie używam jest 5-W30 i ma 25 % PAO.
Jakie są minusy 0W-40 ?
 
Zależy jaki masz styl jazdy ale jeśli zależy ci na PAO to klasa lepkości 0W30 będzie dobrym kompromisem. Znajdzie się kilka porządnych oliw z wysoką zawartością PAO.

Petronas Syntium 7000 DM 0W30
Ravenol VSW 0W30
Eurol Syntence FS 0W30
 
Back
Top