• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E61, 530d, 2006

kucy07

Użytkownik
Samochód
bmw
Witam
Proszę o pomoc w doborze oleju. Zależy mi na tym żeby olej miał jak największą zawartość PAO.
Myślałem o przejściu na Eurol Syntence FS 0W-30 i Archoil 9100.
Dwie poprzednie zmiany wlewałem Eurol Syntence 5W-30.
Dolewek nie muszę robić tzn. ubytków brak. Wymiana co 10 tyś.
Płukanki nigdy nie stosowałem i raczej nie będę.
Pozdrawiam.
 
Last edited:
Ja też, to podbija cenę odrobinę, ale ma się pewność oryginału. Ewentualnie w markecie jeżeli ma nas interesujący olej.
 
Więc bierz dalej EUROL SYNTENCE 5w30 skoro jesteś do tej pory zadowolony ( od tego roku jest na nowym pakiecie INFINEUM https://eurol.com/product_img/PI/PL_E100062_PI.pdf) .Z moich obserwacji ( analizy) z dieslem BMW wynika ,że ważniejsze jest odpowiednie dobranie i przestrzeganie interwału wymiany oleju (zależnego od warunków używania auta) niż to czy olej PAO czy HC. Zarówo Total , Eurol czy Shell wypadają podobnie przy zachowaniu odpowiedniego terminu wymian (przy podobnym przebiegu w podobnych warunkach).Najprościej ; zrób analizę oleju i wtedy może wiele się wyjaśnić. W moim przypadku dodatki do oleju nic pozytywnego nie wniosły ( oprócz wytrzepania kieszeni z kasy;), lepiej częściej zrobić wymianę)
 
MADO60 nie załamuj mnie 😀
Mój cały misterny plan w piz.u

A tak na poważnie wymieniam olej co 10 tyś
więc cokolwiek wleje to średnio co 8 miesięcy wylewam. Wiec faktycznie z jednej strony po co się spinać ale z drugiej jeśli jest szansa coś polepszyć w jakości to warto.
Mam nad czym teraz myśleć 😉
 
No bobrze reasumując. Co chciałem uzyskać zmieniając olej ?
1) więcej bazy PAO
2) zwiększyć lepkość kinetyczna w 100 C
żeby był gęstszy na lato ( wiem jest coś takiego
jak 5W-40 ale nie chcę takiego używać )
Eurol 5W-30 ma 11,6 a Eurol FS 0W-30 12,4 ( czyli prawie xW-40 )

I tyle tylko czy aż tyle?

Czy Noack dla Eurol FS 10% ( info. z forum Bmw )
to dużo ?
I jeszcze jedno pytanie odnośnie pochłaniania paliwa przez olej. Jest się czego obawiać?

Wiem mogę wysyłać swoje oleje do analizy i samemu dochodzić prawdy.
Przyznam się bez bicia ze chciałem skorzystać z już sprawdzonego przez kogoś oleju.
Tak jak MADO60 testował FS w podobnych do moich warunkach korzystania z samochodu.

Wszystkim dziękuje za pomoc i porady
i Pozdro.
 
Last edited:
A po co chcesz mieć więcej bazy PAO i zwiększać lepkość na lato?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Bo są odporniejsze na działania wysokich temperatur
Bo mają niska temperaturę krzepnięcia
Bo dłużej utrzymują swoje optymalne właściwości i
za razem utrzymują silnik w czystości
Bo teoretycznie powinny mieć niższa odparowalność
Bo maja lepsza odporność na utlenianie

Wiadomo ze są słabymi rozpuszczalnikami i dlatego musza mieć do pomocy olej mineralny aby rozpuścić w nich uszlachetniacze.
 
Nie muszą mieć oleju mineralnego, ten problem został rozwiązany.

Musisz zrozumieć, że dane z karty charakterystyki są uśrednione. Jedna partia może mieć lepkość w górnej granicy 30, inna w dolnej. Oleje są całoroczne, nie widzę potrzeby stosowania na lato wyższej lepkości, jeśli instrukcja wyraźnie tego nie zaznacza.

Myślę, że ten Castrol będzie dobrym wyborem.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
@kucy07 wszystkie pakiety dodatków są już z nośnikiem (grupa I lub III) , nie ma znaczenia czy dla mieszaniny PAO lub VHVI.

Zgoda, PAO jest słabym rozpuszczalnikiem tzn. niska polarnosc czyli wysoki punkt anilinowy. Dlatego dodaje się wysoko polarne komponenty, dzięki temu zwiększa się przyczepność, ale są również inne technologie.
 
Last edited by a moderator:
Odchylenia od parametrów lepkości z kart dobrych producentów nie są mniejsze? Nie widziałem nigdy deklaracji ponad 12 a potem wynikow badania nowego oleju poniżej 10.
 
Nie muszą mieć oleju mineralnego, ten problem został rozwiązany.

Musisz zrozumieć, że dane z karty charakterystyki są uśrednione. Jedna partia może mieć lepkość w górnej granicy 30, inna w dolnej. Oleje są całoroczne, nie widzę potrzeby stosowania na lato wyższej lepkości, jeśli instrukcja wyraźnie tego nie zaznacza.

Myślę, że ten Castrol będzie dobrym wyborem.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Źle sformułowałem wypowiedź na temat gęstości oleju.
Nie chodziło mi o lato tylko o szybkie przemieszczanie się np. po autostradzie czyli dłuższe trasy z większymi prędkościami.
 
tylko o szybkie przemieszczanie się np. po autostradzie czyli dłuższe trasy z większymi prędkościami.
Jeśli stosujesz lepkość podaną przez producenta w instrukcji obsługi, to nie masz czym się martwić.
 
@kucy07, to nie kombinuj z lepkościami.
Stosuj dalej tego Eurola.
Możesz zrobić analizę oleju przepracowanego i dopiero na tej podstawie decydować o zmianach.
 
Zgadzam się. Ewentualnie ten Castrol, bo wygląda również ciekawie.
 
Kolego @kucy07, wybierz najtańszy z poniższych i będzie lepiej niż dobrze.

Petronas Syntium 7000 DM 0W30
Ravenol VSW 0W30
Eurol Syntence FS 0W30
Castrol EDGE 0W30
 
Jak sobie zsumowałem to co chciałbym wiedzieć to wyszło 850 zł.
Za to mam Eurola FS na 4 sezony czyli 4 lata
Pewnie przesadziłem i trzeba zrobić podstawowe badanie
 
Last edited:
Back
Top