• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

bobwoj

Użytkownik
Samochód
BMW E84 18xD, BMW F25 2.0xD
Witam wszystkich bardzo serdecznie,

proszę o poradę jaki będzie najlepszy wybór oleju dla BMW z silnikiem N47D20C 143PS, DPF, przebieg 150tyś. Jazda 70% miasto, 30% autostrada (jazda dynamiczna). Zależy mi na maksymalnej ochronie silnika bez szkody dla DPF, z niskim NOACK.

Obecnie Valvoline Synpower Xl-III c3 5w30, wymiana co 10tyś.

Czy obecny olej jest najlepszym wyborem, czy może coś innego?


Pozdrawiam
Robert
 
bobwoj napisał:
Czytałem opinie, że przez wysoki Noack nie dostał aprobaty BMW.

Nie wiem skąd te opinie, ten olej był tworzony dla normy VW 504.00 / 507.00 i przy okazji C3. A to że sprawdza się w innych silnikach to tylko plus.
Valvoline bym odłożył na bok, nie ta klasa olejów łącznie z dodatkami. Ravenol VSW jest ciekawszy jak już.
 
Dzięki, czyli Valvo na bok, pozostaję EUROL SYNTHENCE FS 0W30 vs RAVENOL VSW 0W30 CleanSynto.
Obydwa nie mają aprobaty BMW LL04. Jako kompletny laik, czy mogę bez obaw wlewać oleje bez aprobaty producenta, bez szkody dla silnika?
Który z nich to lepszy wybór?
 
Tak możesz lać. Rzuć może monetą bo co chwile inny zestaw do wyboru masz i widzę nie możesz się zdecydować :lol: VSW ma lepszą bazę przez co lepsze parametry.
 
Mój wybór się zmienia wraz z wiedzą, jaką od Was zdobywam :). Za co jestem wdzięczny.
Czy do Ravenol VSW mogę dodać Archoil 9100?
 
Możesz ale przy oleju tej klasy nie wiem czy jest sens, jak chcesz dodatek brałbym Totala Ineo LL 5W30 lub Shell Helix Ultra ECT 0W30 i wtedy do nich dodał AR9100 i masz mocny zestaw za rozsądną kasę. Ravenol VSW i AR9100 to już wyjdzie ponad 300zł za 5 litrów no ale kto bogatemu zabroni, na pewno taki zestaw nie zaszkodzi ;)
 
bobwoj napisał:
Dzięki, czyli Valvo na bok, pozostaję EUROL SYNTHENCE FS 0W30 vs RAVENOL VSW 0W30 CleanSynto.
Obydwa nie mają aprobaty BMW LL04. Jako kompletny laik, czy mogę bez obaw wlewać oleje bez aprobaty producenta, bez szkody dla silnika?
Który z nich to lepszy wybór?
[/quo

Jak chcesz z normą BMW LL 04 to masz jeszcze RAVENOL ALS 0w30
Ja za radą kolegów do BMW E90 320D N47 177KM zalałem EUROL FS i jestem zadowolony Już zrobilem na nim 7 tys.i jest OK Oleju nie ubywa a silnik wg. mnie pracuje bardzo "fajnie" Rozwiązał się również dylemat co lepsze dla tego silnika (w związku z problematycznym łańcuchem rozrządu) w30 czy w40 ,gdyż EUROL w 100st. ma lepkość prawie w40 więc 2w1 :D
Wcześniej miałem TOTAL INEO LL 5w30 z ART i również było OK Tu masz analizę TOTAL w GOLF 2.0 TDI
https://bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/4458519/Total_Quartz_Ineo_5w30_-_'13_V
 
Ten ALS ma gorsze parametry niż VMP pomimo, że jest 0w. Eurol jest na gorszej bazie od VMP ponieważ ma wyższą temp. płynięcia i gorszy CSS. Tak to zrozumiałem z poprzednich postów. Ponadto Eurol ma gorszy Noack, co ma dla mnie znaczenie. Nie lubię dolewek.

RAVENOL ALS SAE 0W-30:
Gęstość przy 20 oC kg/m³ 841,0
Lepkość przy 40 oC mm2/s 59,9
przy 100 oC mm2/s 11,2
Wskaźnik lepkości VI 183
Lepkość dynamiczna (HTHS) przy 150 oC mPа*s 3,53
Lepkość strukturalna CCS przy -35 oC mPa*s 5472
Pompowalność niskotemperaturowa (MRV) przy -40 oC mPа*s 18.675
Temperatura zapłonu (COC oC. 215
Temperatura płynięcia oC -45
TBN mg KOH/g. 7,9
Test Noack (odparowalność) % 9,0


RAVENOL VMP SAE 5W-30:
Gęstość przy 20 oC kg/m³ 852
Lepkość przy 40 oC mm2/s 68,2
przy 100 oC mm2/s 11,5
Wskaźnik lepkości VI 164
Lepkość dynamiczna (HTHS) przy 150 oC mPа*s 3,6
Lepkość strukturalna CCS przy -30 oC mPa*s 4230
Pompowalność niskotemperaturowa MRV przy -35 oC mPa*s 13,200
Temperatura płynięcia oC -60
Temperatura zapłonu (COC) oC 238
TBN (całkowita liczba zasadowa) mg KOH/g 6,6
Test Noack (odparowalność) % 7,2

Eurol Syntence FS 0W-30
Masa właściwa w 20°C 0.841 kg/l
Lepkość, kinematyczny w 40°C 65.3 cSt
Lepkość, kinematyczny w 100°C 12.4 cSt
Wskaźnik lepkości 192
Lepkość, dynamiczna (CCS) 6116 cP
Liczba zasadowa 8.3 mg KOH/g
Temperatura zapłonu 197 °C
Temperatura płynięcia -48 °C
 
Masz obok dział analiz olejowych, zerknij tam to po pierwsze, po drugie jak się zastanawiasz nad Ar9100, to znowu masz dział analiz gdzie są już takowe zużyciowe z Ar9100 i także w jego wątku było już pisane o nim sporo, po trzecie w testach CCS dla 0w jest w -35C a 5w jest w -30C, a po kolejne ten Eurol jest blisko w40 w 100C i dolewek z dystansu 50 kkm łącznie, które na nim zrobiłem było najmniej wręcz śladowo w porównaniu z Shellem czy Specolem.
Na marginesie jaki budżet masz na to?
 
Nie lubię oszczędzać na aucie w myśl zasady, stać cię na konia to i na owies. Z drugiej strony nie chcę jak to wyraził kolega przerostu formy nad treścią zwłaszcza, że wymiany będę robił co 10-12 tyś. Powiedzmy, że te 250zł będzie optymalne.

Czyli, wg twojego doświadczenia ten Eurol będzie lepszym wyborem do mojego silnika niż RAVENOL VMP?
 
Padło pytanie o Noack u Valvo, Znalazłem na forum BMW post: " valvo synpower MST C3 5w30, współczynnik noack ma 9,3"
Żródło: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=88&t=195183&start=2970

Czy Valvo synpower MST C3 5w30 jest lepszy/gorszy od Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30?

Napisałem do Archoil Polska i tam mnie przekonywali, że Arch9200 jest bardziej zaawansowany i lepiej chroni silnik od 9100, który z kolej skuteczniej utrzymuję silnik w czystości.
 
O ten olej chodzi? https://www.oil-club.ru/forum/topic/23611-valvoline-synpower-xtreme-xl-iii-c3-5w-30-svezhee/
Nic szczególnego stara edycja, pakiet dodatków standard - imho z AR9100 jak znalazł. Znam analizę z diesla na setupie z bardzo dobrym olejem z 9200. Na dystansie 15 kkm, z dużym udziałem paliwa. Wynik naprawdę dobry.
 
cytrynowiec napisał:
pakiet dodatków standard

Tutaj musimy byc ostrozni z podobnymi wypowiedziami nie znajac receptury, poniewaz sa tez modyfikatory tarcia nie widocznie w ICP np. GMO czyli OFM - Organic friction modifier.
 
Generalnie tak...można od tego zrobić wyjątek jak masz olej z dużym udziałem baz IV/V grupy i jeszcze najnowszy pakiet...ale przeważnie będzie drogo i mało jest takich olejów.
 
Analiza Eurola jest z Ar9100, z 9200 nie ma. Zastanawiam się dlaczego? Skoro 9200v2 jest lepszy od 9100, dlaczego nie jest stosowany tak często jak 9100?
 
Back
Top