• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

bobwoj

Użytkownik
Samochód
BMW E84 18xD, BMW F25 2.0xD
Witam wszystkich bardzo serdecznie,

proszę o poradę jaki będzie najlepszy wybór oleju dla BMW z silnikiem N47D20C 143PS, DPF, przebieg 150tyś. Jazda 70% miasto, 30% autostrada (jazda dynamiczna). Zależy mi na maksymalnej ochronie silnika bez szkody dla DPF, z niskim NOACK.

Obecnie Valvoline Synpower Xl-III c3 5w30, wymiana co 10tyś.

Czy obecny olej jest najlepszym wyborem, czy może coś innego?


Pozdrawiam
Robert
 
To też ale również producent zabezpiecza się w sytuacji kiedy ten sam produkt wytwarzany jest przez różne zakłady produkcyjne - czasami w różnych krajach i niekoniecznie wszystkie składowe muszą być te same i sama receptura oleju też może być nieco zmodyfikowana.
 
Teraz znów mamy zdania podzielone. Kolega @Kokos twierdzi, że lepkość przy 100C jest istotnym parametrem, zwłaszcza przy autach z DPF gdzie może przedostać się niespalona ropa do oleju. Wyższa lepkość zapewnia większy margines bezpieczeństwa. Z kolei @plywak uznaję wyższość TBN i Noack, które mogą świadczyć o większym udziale PAO, czy zastosowaniu lepszych dodatków uszlachetniających. Czy można jednoznacznie i obiektywnie stwierdzić, który olej jest lepszy do codziennej, cywilnej jazdy?
 
Przy codziennej normalnej jeździe z DPF kluczowe jest rozcieńczanie paliwem i odpowiedni interwał z tym związany.Jak się tego pilnuje i jakie wyniki można osiągnąć pokazuje ta analiza: http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=32&t=256
 
Czyli wymiana, co 7500 i nie ma większego znaczenia, czy Total, czy PMO, czy Shell. Pakowanie się w droższe oleje typu Ravenol VMP też nie da wymiernych korzyści. Przynajmniej tak to rozumiem.
 
No nie do końca.
Na przykład dłuższy interwał, wolniejsze starzenie się oleju to dla mnie są niewątpliwie wymierne korzyści.
 
Dopóki jednak nie zrobimy analizy to nie wiemy jaki interwał przyjąć. Jeżeli byśmy wymieniali olej co 15-20 tyś wówczas można myśleć od lepszym z większą ilością PAO. Jeżeli jednak zmieniamy co 8-10 tyś. to taki Total z ART w zupełności wystarczy. A w cenie Ravenol VMP mamy 2x Total. Czyli bezpieczniej jest wymienić co 10tyś. Total'a, niż co 20tyś. Ravenol'a.
 
W moim przekonaniu przeciąganie interwału do 20tyś km, obojetnie czy to byłby olej jakiś tańszy, czy z tych topowych z dużą zawartością PAO, jest dla mnie przesadzeniem, interwał tak czy siak powinien wynieść w granicach 8-12k km nie warto bawić w interwal typu LL
 
No właśnie, czy przy interwale 8-12tyś. przy normalnej jeździe, nie sportowej, warto dopłacać do Ravenol VMP, skoro za połowę ceny jest TOTAL?
 
Odpowiem na swoim przykładzie, robię interwał 9-10k km i wymiana, zainwestowałem w Eurol Synergy 0W40, a mogłem też kupić GM Dexos 2 za cenę 2x mniejszą, czy było warto wg mnie tak, lepsza ochrona, analizy w/w oleju to potwierdzają, warto zainwestować raz czy dwa razy w roku w olej lepszej jakości nawet jakby miałbyć on na interwał 7-10k km
 
Czy warto musisz sobie sam odpowiedzieć, wiele zależy od stanu silnika. Zalej jeden, zalej drugi, zrób analizę obu i będziesz wiedział czy lepszy coś daje, czy nie.
 
Każdy z Was ma trochę racji w swoich wypowiedziach.
Ja nadal uważam, że warto jak najbardziej inwestować w dobre oleje.
Biorąc pod uwagę wieloletnią eksploatację pojazdu to pieniądze, które wydajemy na olej są po prostu śmieszne.
Natomiast śmieszne być przestają jak temat olejowy zaniedbamy... i koniec.

Dla przykładu.
U mnie Eurol Syntence FS 0W30 + AR9100 na wymianę w BMW 320d kosztował mnie mniej niż jedno tankowanie...
 
Czy w pierwszej kolejności spróbuję TOTAL, a za drugim razem Ravenol.
Do Total będę chciał dodać AR9100, czy do Ravenol VMP jest sens dodawać AR9100?
 
Warto popatrzeć w analizy zużyciowe i zobaczyć jakie różnice w poziomie dodatków wynikają po dodaniu np. AR9100. To nie są te same poziomy jak w olejach.
 
Jak chcecie sobie podyskutować o kryteriach doboru olejów i analizach to nie w temacie przeznaczonym do doboru oleju do konkretnego silnika. Autor tematu zadeklarował już jaki olej zaleje i przetestuje dlatego ciąg dalszy tego co tu było będę stosownie nagradzał.

Możecie podyskutować sobie tutaj, poprzenosiłem posty: http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=12&t=286
 
cytrynowiec napisał:
Warto popatrzeć w analizy zużyciowe i zobaczyć jakie różnice w poziomie dodatków wynikają po dodaniu np. AR9100. To nie są te same poziomy jak w olejach.

Nasuwa się pytanie, czy te dodatki są niezbędne w codziennej cywilnej eksploatacji na olejach klasy TOTAL?
 
Back
Top