Wyższy TBN, Niższy NOACK, Niższa temp. płynięcia, wyższa temperatura może świadczyć (aczkolwiek nie musi) o lepszym pakiecie dodatków i bazach. To jest po prostu wybieranie tylko na podstawie parametrów papierowych podanych przez producenta. Jak by było wiadomo co to za olej można by było zajrzeć w analizy i powiedzieć coś więcej bo tak to jak widać sucha dyskusja o różnicach rzędu 1 do 4%
kokos napisał:
Przecież ravenol REP to olej Racingowy, a ja mówiłem znajdź normalny. Chyba że ten podany przez autora to też Racingowy ale inne parametry na to nie wskazują.
I pewnie ścigają się nam mim Ople CDTi dlatego ma dexos2
Z resztą temat REP już był tu poruszany i jak dla mnie do normalnego użytku przerost formy nad treścią i te kilka procent w wartościach parametrów przy zwykłym codziennym użytkowaniu nie zrobi wielkiej różnicy.
A po za tym mówiąc o tym miałem na myśli że popularne oleje typu valvo czy motul maja 3,5 więc uważam, że jak już olej ma 3,7 to jest dużo.
Już na pierwszej stronie poleciłem oleje mające okolice 3.6 wiec ja uważam to za standard przy dobrych olejach. Z resztą niektórzy producenci jak np. LM podają, że HTHS jest nie mniejszy niż wymaga norma tj. >=3.5 o ich oleje potrafią mieć przy tym zapisie więcej.
Po za tym może to tylko 5% różnicy ale jakie to ma znacznie.
No właśnie jakie?
Pomiędzy NOACK 10% a 15% jest też tylko 5 % a różnica jednak jest spora. Czasami części setne jakiegoś parametru są istotne.
Ty tak serio? Czy już sobie żartujemy? NOACK jest wartością procentową ale końcową od już jakiegoś wyniku pomiaru dlatego jeśli z jednego oleju wyparuje nam 10%, a z drugiego 15% to między odparowanym olejem jaka będzie różnica? Dla lepszego zobrazowania powiedzmy, ze teoretycznie w wyniku odparowania jednego oleju ubyło 1 litr, a drugiego 1,5 litra. Rożnica miedzy wartościami końcowymi odparowanego oleju to 5%?
Tak BTW ten pierwszy to olej PMO czyli HC ciekaw jestem jak długo utrzyma swoje parametry
Chyba jednak bym wolał coś z produktów, które wymieniłem w drugim poście