• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E90 N53 - test długodystansowy Oilem DR Petrol

Witam,

Garść informacji,

Od 7 lat około lecą dodatki AR do paliwa, na samym początku 6200-eu, krótki epizod z Oilem Hybrogen, 6900-p odkąd weszło, 6400-p max kilka razy (poprzedniego kompletu wtrysków piezo niestety nie uratowało), prawie cała butelka DNA i po trasie kilkuset km parametry na 95 Orlen + DNA w proporcji 1:1000 wygląda super


W sumie na nowych wtryskach non stop leci AR od 5 lat, pomijam drobną awarię, która zbiegła się w czasie ze zwiększoną dawką DNA i mogła być nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności (aczkolwiek raptem 60tys km przejechane na nowych wtryskach)


Wszystkie adaptacje poprawnie utworzone na każdym cylindrze, drobne uwagi do wtryskiwacza nr 1 w trybie średniego obciążenia na ciepłym silniku (ten wtrysk właśnie wymieniony był po ostatniej awarii gdzie skończyłem na lawecie w serwisie) - lekkie lanie, dlaczego? Nie mam pojęcia..

Wtryskiwacz nr 3 lekko leje w trybie uwarstwionym, ale jest to ze sporym zapasem -0.51mg/stk wygląda bardzo dobrze.

Wszystkie wtryski zakodowane od 0 po ostatniej wymianie, dodatkowo usunięte adaptacje długoterminowe dla większości komponentów m.in. sondy, wtryski, vanos, sprawności CO, przepustnica.


Pytanie co z powrotem? Do domu mam raptem 200km, szkoda lać całej butelki DR skoro 200km to będzie spalone z 13-14l paliwa, reszta będzie użyta w mieście na krótkich odcinkach, może wlać pół butelki? Co Ty na to @wlyszkow
 

Attachments

  • IMG_20230108_152949.jpg
    IMG_20230108_152949.jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 157
  • IMG_20230108_152941_1.jpg
    IMG_20230108_152941_1.jpg
    3,1 MB · Odwiedzin: 166
  • IMG_20230108_152941.jpg
    IMG_20230108_152941.jpg
    3 MB · Odwiedzin: 145
  • IMG_20230108_152916.jpg
    IMG_20230108_152916.jpg
    2,8 MB · Odwiedzin: 150
  • IMG_20230108_152908.jpg
    IMG_20230108_152908.jpg
    2,9 MB · Odwiedzin: 132
  • IMG_20230108_152858.jpg
    IMG_20230108_152858.jpg
    3 MB · Odwiedzin: 205
Halo policja? Proszę przyjechać na oilcluba.👮‍♂️ Fajnie to wygląda, ale historia wtryskiwaczy jednak trochę psuje całokształt
 
Wracam z aktualizacją po dość sporym czasie, kilkuset l przesłanego paliwa. Z obserwacji potwierdzam z pełną świadomością i w 100 procentach, że spalanie na Oilsyn DNA jest wyższe niż na 6900-p max. I to sporo. Dla przykładu, w lato, które jest bardziej łaskawe dla spalania, bo mamy jednak większą temp zewnętrzną, silnik częściej pracuje w widełkach roboczych - spalanie jest o 1 do nawet 2 l wyższe niż w zimę, gdzie jeżdżę na wiecznie niedogrzanym silniku i robię mniej tras - różnica jest taka, że na DNA jeździłem w lato, a na 6900-p w zimę. Także z mojej strony potwierdzam to, co już kilku ludzi zauważyło u moich klientów. Spalanie na Oilsyn wyraźnie wyższe.
 
No i od razu widać kiedy został zatankowany DNA 🙃🫠🙃🫠 zwiększa spalanie i nikt mi nie powie, że nie. W autach klientów te same spostrzeżenia. Oby przynajmniej robił to, o czym jest napisane na etykiecie.

Wleciała właśnie porcja 60ml na pełny bak po zimie na E10, zobaczymy :)

:)
 

Attachments

  • Screenshot_20240419_173047_Fuelio.jpg
    Screenshot_20240419_173047_Fuelio.jpg
    334,5 KB · Odwiedzin: 53
  • Screenshot_20240419_173025_Fuelio.jpg
    Screenshot_20240419_173025_Fuelio.jpg
    370,2 KB · Odwiedzin: 49
Ja ci powiem że nie :p Możesz zerknąć na mój test długodystansowy, spalanie na 95 z Oilsyn spadło, chociaż niewiele.

Widać dużo zależy od samochodu, może użytkownika i sposobu jazdy.
 
Też potwierdzam ,że u mnie DNA Oilsyn zwiększa spalanie. Na AR6900 p-max mniej spala podobnie jak na czystej PB95 w stosunku do Oilsyn 😉
 
Wracam :)

Po kilkumiesięcznej jeździe na 6900-p max powrót na DNA i znów niemiłe zaskoczenie, w postaci telepiącej budy po porannym rozruchu (ostatnim razem skończyło się na wymianie wtryskiwacza za jedyne 2000 zł:) ) - stało się to mniej więcej po 70-80km od zatankowania i dodania DNA.

Samochodowi z piezo wtryskiem ewidentnie nie sluzy długa abstynencja od DNA, więc jak ktoś na tym jeździ i jest dobrze to niech już jeździ. Ja z racji, że miałem spory zapas 6900-p max musiałem zużyć, także powrót po 500l przepalonego paliwa znowu zaskoczył niemiło. Dlaczego tak jest @wlyszkow jakies pomysly? Syf wykluczam, bo przeciez ciagle 6900-p max leci w tle.

Dodatkowo padła sonda NOX (znowu, wymieniona 33 tys km temu) - pojawia się błąd 30DE - korelacja lambda. przypadek? Nie wiem.. na pewno czesciej pojedyncze przerwy w zaplonie (nierejestrowane przez ECU jako błąd, a jako zwiększenie liczników przerw zaplonow na poszczególnych cylindrach)

Generalnie, żeby było merytorycznie i nakreślić Wam trochę sytuację, w moim bmw jest 5 sond lambda.

2 kontrolne, 2 regulacyjne i jedna nox, która mierzy średnią jaką podaje ECU i sprawdza z wartością rzeczywistą- finalnie również mierzy współczynnik Lambda. No i nie odpowiada jej pomiar, czyli widzi inną mieszankę niż zgłasza im regulacja i kontrola.

Najprawdopodobniej zatrucie chemiczne.
 
Sonda to Bosch LSU 4.9

nie ma sprawnych samochodów, są tylko niezdiagnozowane :)... i mówię to jako osoba, która na codzień się tym zajmuje.
 
Zatrucie chemiczne? Spalanie 100ml oleju silnikowego to więcej niż spalanie całej butelki 6900p, kupa cynku, wapnia, metali zużyciowych, krzemu itp itd.
Jakaś adaptacja przy zmianach dodatków jest możliwa bo DNA wyciąga wodę a to daje więcej tlenu w mieszance.
 
Mogę puścić adaptację od 0, natomiast na pewno 30DE wyskoczył w bliskim sąsiedztwie zalania DNA. Pytanie czy DNA czy 6900-p max na to wpłynął, czy po prostu przypadek:)
 
Dodam, że po nalaniu 98 do pełna I zrobieniu 100km problem nierównej pracy przez pierwsze 30 sek od włączonego silnika zniknął.
 
Coś ewidentnie zaburzyło proces spalania na dwóch cylindrach
 

Attachments

  • Compress_20240510_102531_1385.jpg
    Compress_20240510_102531_1385.jpg
    548,5 KB · Odwiedzin: 32
Wtryski też zdrowe wszystkie. Dziwne :) no nic, monitoruję dalej temat. Dwa wtryski się rozciekły na chwilę, stąd to telepanie z rana. Po zalaniu solo 98 uspokoiło się. Będę dawał znaka co i jak
 
Back
Top