• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW seria 1 F20 2.0 N47 chip

lantar8

Użytkownik
Samochód
Astra K 1.6 CDTI 110 KM
Cześć, zwracam się z prośbą o pomoc w doborze oleju do mojego nowego nabytku. Auto zalane 4000km temu Castrolem Edge 5W40, ale wydaje mi się że wypadałoby zmienić ten olej jak najszybciej na 5W30.

- BMW 118d 2014r. po chipie na 185KM/420Nm, 163 000 przebiegu, świeżo po wymianie rozrządu, ekologia oczywiście na miejscu
- z tego co wiem samochód do 100k przebiegu serwisowany co 30k, potem co 15k
- wymagania producenta: 0W30, 5W30, 0W40, 5W40 / LL-04 (dla mnie warunek konieczny) / ACEA C3
- chciałbym się zmieścić w 200zł (podobno wchodzi 5.2l więc muszę kupić 6l) chyba, że warto parę zł dołożyć
- auto będzie używane 80% trasa / 20% miasto, jazda raczej z nastawieniem na ekonomię. Zmiana oleju co ok 12k.

Ze swojej strony myślałem o Shellu 5W30 AM-L ale wydaje mi się, że ciężko z jego dostępnością.
 
Trzykrotnym :rolleyes:
Wiem że w moim przypadku nic się nie stanie, ale jak ktoś faktycznie przyjeżdża z lodowatym olejem, a do tego ma turbo bliskie końca, to taka przygazówka może je dobić.
 
Okay, nie doczytalem dokladnie. Ale mimo wszystko calkiem materialy w silniku jak i olej zimne nie byly.
 
Swoją drogą na mixie Shell v-power + zwykły circle K + AR6900 wyszło zadymienie 0.15 przy normie 0.51. Nie wiem czy to normalne, że auta mają sporo niższe emisje od homologowanego, jeżeli nie to Archoil mógł zrobić robotę :D
 
Znajomy diagnosta mówi, że on nigdy nie robi tego testu bo jak coś pierdyknie to będzie jego wina a zna przypadek, że jakiś diagnosta "rozbiegał" przy tym teście "starego" diesla i była niezła afera. Mnie nikt nigdy nie robił tego testu ale zawsze jeżdżę na takie stacje gdzie mnie znają. Swoją drogą diagnosta powinien poinformować o procedurze i teka naprawdę to silnik powinien być rozgrzany do odpowiedniej temperatury roboczej bo nawet wyniki w sytuacji gdy uogólniajac silnik jest zimny mogą wyjść gorsze. Jak było 50 stopni to jeszcze tragedii nie ma. Ja kiedyś "niechcący" zrobiłem przegazówkę na 5tys. bo musiałem wyprzedzać na niskim biegu a było ślisko i jak zerwało trakcje to obroty poszły z 2,5 na 5 tys. dosłownie w momencie ale już miałem temperaturę 66 stopni. Tyle tylko, że ja zawsze korzystam z pełnych osiągów tylko jak olej chwyci minimum 80 stopni a najlepiej ponad 90 więc się tym faktem zmartwiłem. Nie ma co jednak przesadzać i martwić się na zapas. Jak by coś z turbo było nie tak to byś już raczej o tym wiedział. A o resztę bym się nie martwił za bardzo.
 
Właśnie pomyślałem, że diagnosta pozwolił sobie na to bo zobaczył całkiem świeże auto. Ciekawe czy wykonałby ten test na 20 letnim dieslu który faktycznie trochę przykapca... w każdym razie dzięki za odpowiedź.
 
Jak koledzy mowili, 50 stopni to juz smarowanie bylo wszystkiego. Ładny samochod btw


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
w wielu modelach Renault jest tak, ze na jałowym obroty max 2,5 tysiąca i nie jest to wcale takie głupie jak by się mogło wydawać.
 
Kontynuując dyskusję z tematu z analizą, chciałbym zapytać co wlać jako następne do samochodu. Co prawda przebiegi robię teraz małe i raczej szybko oleju nie zmienię ale póki analiza świeża i jest zainteresowanie możemy porozmawiać jaki olej będzie odpowiedni dla mojego auta przy następnej wymianie.
Na forum trochę już jestem, ale nigdy nie miałem oleju na PAO, dlatego z czystej ciekawości chciałbym chociaż na jeden interwał zalać do siebie tak produkt :D
Wstępnie wybrałem kilka kandydatów (co prawda 5W30, ale czekam na propozycje z W40)
- Ravenol VMP 5W30
- eneos premium ultra 0w30 (tutaj do 50% pao)
- eurol synthence FS 0W30 (brak ll-04)
 
Aral może być ciekawy, na 100% niespotykany często. Ja od siebie dorzucę nietypowo dla samego siebie bo Penrite 10Tenths Racing 5W-30. I może Mitasu MJ-210.
 
Last edited:
Yacco Galaxie RS 0W-40
i analogiczne do Arala - BP VISCO 7000 0w-40 albo AMG Venol 0W-40
 
@zslawek ten yacco nie nadaje się do DPF
BP wygląda dobrze, ale ciężko dostępny.
Venola/Extreme mam spore obawy, dla spokojnej głowy wolę produkty od dużych producentów.
 
Ale spełnia (Penrite) wymagania dla ILSAC GF-5 więc jest kompatybilny z systemami oczyszczania spalin.
 
Back
Top