• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW seria 1 F20 2.0 N47 chip

lantar8

Użytkownik
Samochód
Astra K 1.6 CDTI 110 KM
Cześć, zwracam się z prośbą o pomoc w doborze oleju do mojego nowego nabytku. Auto zalane 4000km temu Castrolem Edge 5W40, ale wydaje mi się że wypadałoby zmienić ten olej jak najszybciej na 5W30.

- BMW 118d 2014r. po chipie na 185KM/420Nm, 163 000 przebiegu, świeżo po wymianie rozrządu, ekologia oczywiście na miejscu
- z tego co wiem samochód do 100k przebiegu serwisowany co 30k, potem co 15k
- wymagania producenta: 0W30, 5W30, 0W40, 5W40 / LL-04 (dla mnie warunek konieczny) / ACEA C3
- chciałbym się zmieścić w 200zł (podobno wchodzi 5.2l więc muszę kupić 6l) chyba, że warto parę zł dołożyć
- auto będzie używane 80% trasa / 20% miasto, jazda raczej z nastawieniem na ekonomię. Zmiana oleju co ok 12k.

Ze swojej strony myślałem o Shellu 5W30 AM-L ale wydaje mi się, że ciężko z jego dostępnością.
 
A LL04 to jest niby jaki? Przeciez to odpowiednik pi razy dzwon C3/SN. A ten Penrite to GF-5/SN. Nie twierdzę, że to najlepszy wybór, nawet nie pierwszy bo nie ma norm BMW ale autor chciał ciekawy i pasujący PAO i ten wg mnie mieści się w widełkach wymagań dla tego silnika.
 
Lepkość też na dolnej granicy 5W30, a konkluzja po analizie jest taka że celujemy bliżej SAE 40. Na razie najlepiej wygląda Aral, ze względu na dobrą cenę, a ja tym kopciuchem po torze nie jeżdżę więc nie potrzebuje jakichś fajerwerków 😅 chodziło mi tylko o bazę, żeby spróbować pao na sobie ;)
 
Aral wyjdzie prawdopodobnie najlepiej cenowo, przed wymianą płukanka i ponownie zlecić analizę po interwale.
 
Wg mnie zupełnie nie. Tutaj jego specyfikacja. Chociażby wyklucza go HTHS <3.5, czy popiół 1.30


Od czerwca 2013 się trochę zmieniło ;)

https://www.penriteoil.com.au/products/10-tenths-racing-5w-30-100-pao-ester -> popiół 0,94. HTHS nie podają niestety.

@poziom1989 ma rację i Aral wyjdzie najlepiej cenowo. Penrite to taka ciekawostka i bardziej dla odważnych ze względu na brak normy BMW. Mitasu też nie należą do najtańszych, aczkolwiek chętnie bym zobaczył aktualną analizę tych olejów. Każdy komu zalałem Mitasu "piał z zachwytu" chociaż opinie organoleptyczne i opartę o dupohamownię.
 
@jerseyAdmin według danych na stronie arala ten Super Tronic już nie ma LL-04, ale chyba krzywda się nie stanie jak go zaleję na jeden interwał do siebie. Mitasu wg karty ma z kolei lepkość jeszcze niższą od Shella którego mam obecnie wlanego, a nie chciałem iść w tym kierunku. Jeszcze jest Ravenol VMP który wydaje się być mocnym graczem z normą i akceptowalną ceną ale jakoś nikt o nim nie wspomniał do tej pory.
 
Jeżeli chcesz coś na PAO i z normą czy aprobatą LL04 to już się robi mniej ciekawie. Naprawdę. Kojarze tylko Ravenol RUP 5w40 z LL04. Coś jeszcze jest?
 
Nie napisałem że LL-04 jest mi potrzebne, ale jakbym miał wybierać między olejem z aprobatą, a bez w podobnej cenie to wybór jest oczywisty ;) dalej Aral jest dla mnie faworytem, zdaję się na opinię osób bardziej doświadczonych.
 
Aral, jak i inne, miały kiedys specyfikacje BMW. Po nowych testach BMW w końcówce 2018 te normy potraciły.

w najnowszym "pajączku" lubrizola tak na szybko sprawdzając tylko 3 normy osiągają maksymalną wartość czystości tłoków: Porsche C40, 504/507 2020 i BMW LL04 2018 właśnie. Tu może być haczyk dlaczego niektóre nie mają juz tej normy (przy jednoczesnym niespełnianiu pozostałych)
 
Na stronach Aral karty dla wersji niemieckiej i angielskiej są różne. Najgorsze jest to że nie posiada on ACEA C3.
 
Mój zestaw na następną wymianę. Chciałem wypróbować tego Arala ale niestety żaden sklep nie oferował już starych partii z ACEA C3.
Temat często poruszany na forum czyli pochodzenie filtrów. Mann wyprodukowany w Austrii, a Knecht we Francji.
 

Attachments

  • IMG_7612.jpg
    IMG_7612.jpg
    2,4 MB · Odwiedzin: 297
Widzę że Knecht zmienił opakowania.
 
Mam i ja :) A dokładnie mix 9100 i 9200v2.
Jeśli w zimę kręcisz się koło komina, to przygotuj się na wiecznie niedogrzany olej :)
 
Back
Top