• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Citroen C5 3.0 V6 XFX - wysilona eksploatacja.

Nina

Użytkownik
Samochód
Citroen C5 3.0 V6 XFX
Marka samochodu
Citroen C5
Budżet/ile litrów
Budżet bez ograniczeń / 5.25L
Styl jazdy
Silnik
3.0 V6 XFX
Data produkcji
2001
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40 / 10w40
Jaki olej masz obecnie
5w40
Witam mam już taki mętlik w głowie że sama nie wiem co wybrać.
Potrzebuję oleju do mojego autka do bardzo wysilonej jazdy.
Duże i częste przyśpieszenia, wysoka temperatura pracy, czasami też mocne obciążenia zanim silnik osiągnie temperaturę roboczą, często wysokie obroty dla tego chcę kupić coś bardzo dobrego.
Olej zmieniam co 9tyś km.

Myślałam nad liqui moly 5w40 synthoil high tech ale mi go odradzono że to jest dość mocno przereklamowany olej.
Moimi faworytami są:
1 - Royal Purple 5W40 - http://www.royalpurple.waw.pl/sklep/5w40/
2 - Fuchs titan race pro s 5w40
3 - Motul 8100 X-CESS 5W-40

Chyba że ktoś ma jeszcze lepszą propozycję.
Zadano mi ciekawe pytanie:
"A przypadkiem nie masz tam lać 5w30 o obniżonej lepkości dynamicznej? "
I tu zgłupiałam ... dla tego proszę Was mądrzejszych o pomoc.
Pozdrawiam.
 
160 stopni w misce? To olej z dinozaurów raczej długo nie pożyje. Też bym został przy 5W-40, ale szukał oleju na samym PAO albo Estrach. Z najtańszych to wielokrotnie tu polecany Meguin. Jeżeli budżet bez ograniczeń to Motul 300V 5W-40.

Tylko jakiego oleju by się nie wlewało, jeżeli wóz jest pałowany na zimnym to nawet siódmy cud świata nie pomoże na przyspieszone zużycie silnika.
 
Tak, wiem. Ale Motul musi utrzymywać poziom jakościowy bo jednak te oleje są chwalone przez motorowerzystów upalających swoje ścigacze. Może samochodowe 300V się różni od motocyklowej, ale to już ciężko powiedzieć.
 
Żeby utrzymać poziom marketingowy prędzej. Jakiś czas temu doszło do rozprawy sądowej odnośnie nazewnictwa w Niemczech ich produktów, na ich stronie nastąpiły zmiany. Np. tą serię 300V określają jako "Ester-Core" itp. a to w gruncie rzeczy oznacza tylko i wyłącznie dodatek estrow, kilka procent. Jak dobrze pamiętam to mieszanina HC, nieco PAO, estrow i jak się nie mylę AN. A wcześniej określany jako pełno syntetyczny. Dodatkowo starszej generacji Mo. To już preferowałbym Redline.
 
@Binas96 AR9100 nic tu nie pomoże, mój silnik z turbo uzyskuje standardowo 120 stopni oleju i po wlaniu 9100 może 1-2 stopnie różnicy zaobserwowałem.
Z drugiej strony w te 160 stopni ciężko mi uwierzyć, jeśli termostat w Cytrynie V6 jest na 82 stopnie. Temperatury, które Ty zaobserwowałeś są bardziej realne.
Mi tu wygląda na problem z elektryką, która źle wskazuje, wystarczy, że czujniki temperatury wody i oleju będą na wspólnym punkcie masy i pojawi się jakaś śniedź, a wskazania będą przekłamane. Pamiętajmy, że to 20sto letnie auto z francuską elektryką.
 
Odnośnie tego czujnika temperatury oleju mam podejrzenia, że to jakiś "chińczyk", dlatego może zaklamywac. Ale poczekajmy jak @Nina odpowie na nasze pytania.
 
nie możliwe że 160 *C wytwarza wolnossące Francuskie V6 ten czujnik do weryfikacji...
 
Dokładnie przy takich temperaturach każdy jeden olej tu polecany nie dał by rady. Np. Millers dla serii CFS podaje maksymalną ciągłą temperaturę pracy 125 stopni i chwilową do 150 stopni.
 
Dodam że w przypadku Elfa miałem wyższa temp . Przy podobnym profilu jazdy 116°C . Na spokojnie koło 98°C-100°C . Po prostu wydaje mi się to nie możliwe, to uszczelka by już kilka razy klękła przy tych temp

Albo jak koledzy piszą to czujnik jest walniety..
 
Last edited by a moderator:
Widzę że bardzo dobrze iż założyłam koto na tym forum bo Wasza wiedza w porównaniu do mojej jest ogromna.
A teraz postaram się odpowiedzieć na wszystkie pytania. ( kolejność dowolna )
Binas96 - Z ciekawości zapytam @Nina jaki masz pobór oleju ?
Dolewam około 1L na 9000km
murgos - rozumiem Twoje rozumowanie ;)
poziom1989 - @Nina wiesz w którym miejscu jest ten czujnik umiejscowiony?
Tak jest zamontowany w połowie wysokości lustra oleju w misce mniej więcej na jej środku.
Odpowiem odrazu na dalsze pytania odnośnie czujnika.
Czujnik jest zespolony z czujnikiem ilości oleju. Jego przewody są połączone bezpośrednio do ECU a ECU daje sygnał po CAN do zegarów odnośnie temp. oleju. Powyżej 150stC załącza wielki czerwony napis na zegarach STOP engine oraz na wyświetlaczu komputera pojawia się stosowne info o przekroczeniu dopuszczalnej temperatury oleju i że dalsza jazda grozi uszkodzeniem silnika.

Jaki olej zalany jest aktualnie ?
Valvoline MaxLife 5w40
Z ta temperaturą oleju to jest tak że jak zaleję nowy olej to przez kilka tyś km temperatura jest niższa a z czasem rośnie i jak dochodzi do tych 9tyś km na wymianę to właśnie osiąga już te okolice 150stC. Jak bym wymieniała co 4tyś to temp. jest sporo niższa.
Wygląda mi to na degradację oleju, może dostaje się do niego niespalona benzyna i go niszczy ? hmm teraz tak o tym pomyślałam.
Prawdopodobnie zdecyduję się na olej Royal Purple 5W40 - http://www.royalpurple.waw.pl/sklep/5w40/ z tego powodu że jego parametry na moje rozumowanie oraz cenę są najlepsze - chyba że jestem w wielkim błędzie.
Z góry dziękuję za pomoc.
 
Nie ma żadnego błędu w wyborze co nie znaczy że nie można innego oleju zalać, ale to nie zmienia sytuacji że trzeba będzie go częściej zmieniać. Po takim traktowaniu żaden olej nie będzie trzymał parametrów stąd takie temp. oleju.
 
O te parametry:

Specifiche API SM/CF SM/CF SJ
Specifiche ACEA A3/B3-04 A3/B3-04
Lepkość D-445
cSt @ 40°C 93,7
cSt @ 100°C 15,7
D-2270 wskaźnik lepkości 179
D-4683 HTHS 3,91
Lepkość przy pompowaniu
cP @ -35°C 13.040
D-92 Temperatura zapłonu °C 257


Kwestia tylko czy się nie mylę... bo to jednak 400zł z filtrem.
 
@cytrynowiec Filet to fajny kolor ;)
Ale zejdźmy na ziemię sporo taniej ale i też nieco gorzej wychodzi:
FUCHS TITAN RACE PRO S 5W40
Gęstość w 15°C [g/ml]: 0,861
Lepkość zimnego rozruchu przy -30°C [cP]: 6500
Temperatura zapłonu [°C]: 195
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]: 92,4
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]: 14,89
Wskaźnik lepkości: 169
Temperatura płynięcia [°C]: -51
 
@Nina Ty sie glownie sugerujesz olejami, ktore maja cos w nazwie "racing" itp. dla podkreslenia to w duzej mierze marketing.
 
Back
Top