• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Citroen C5 3.0 V6 XFX - wysilona eksploatacja.

Nina

Użytkownik
Samochód
Citroen C5 3.0 V6 XFX
Marka samochodu
Citroen C5
Budżet/ile litrów
Budżet bez ograniczeń / 5.25L
Styl jazdy
Silnik
3.0 V6 XFX
Data produkcji
2001
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40 / 10w40
Jaki olej masz obecnie
5w40
Witam mam już taki mętlik w głowie że sama nie wiem co wybrać.
Potrzebuję oleju do mojego autka do bardzo wysilonej jazdy.
Duże i częste przyśpieszenia, wysoka temperatura pracy, czasami też mocne obciążenia zanim silnik osiągnie temperaturę roboczą, często wysokie obroty dla tego chcę kupić coś bardzo dobrego.
Olej zmieniam co 9tyś km.

Myślałam nad liqui moly 5w40 synthoil high tech ale mi go odradzono że to jest dość mocno przereklamowany olej.
Moimi faworytami są:
1 - Royal Purple 5W40 - http://www.royalpurple.waw.pl/sklep/5w40/
2 - Fuchs titan race pro s 5w40
3 - Motul 8100 X-CESS 5W-40

Chyba że ktoś ma jeszcze lepszą propozycję.
Zadano mi ciekawe pytanie:
"A przypadkiem nie masz tam lać 5w30 o obniżonej lepkości dynamicznej? "
I tu zgłupiałam ... dla tego proszę Was mądrzejszych o pomoc.
Pozdrawiam.
 
@Nina niestety sie zdarza, ze parametry podane przez producenta nie zawsze odwierciedlaja rzeczywistosc. Dopiero po wyslaniu probki do niezaleznego labolatorium mamy lepszy obraz. Ale jak juz @cytrynowiec napisal, nie musisz sie martwic.
 
I super, wyślę próbkę oleju po 5tyś km do analizy dla zaspokojenia ciekawości.
Dziękuje za okazaną pomoc.
Pozdrawiam Nina.
 
Nie ma się czym martwić. Czepiam się szczegółów :) i w sumie napisałem niedawno na forum, że ten olej nadaje się nawet do profesjonalnego zastosowania więc nie masz się absolutnie o co martwić.
 
Na pewnej grupie na Facebooku otrzymałam info że ten olej to najtańsza marketówka i to jeden z najgorszych olei do silnika...
Na pytanie moje by to udowodnił i podał parametry lepszego oleju człowiek ten zamilkł.
Troli internetowych widać nie brakuje a ja myślałam że dzieci Neostrady już nie ma.
;)
 
Na pytanie jakie klocki po DS Performance następne założyć to ludzie odpowiadają "Ja mam Ate i hamują wysmienicie." albo jaką dobrą oponę to "ja mam Ling Longi i są świetne". Trzeba jeszcze wiedzieć do kogo kieruje się pytanie :D
 
Nie chodzi mi o Fuchs Race Pro C3 5W30 za 2 i pół stówy za bańkę. Analizę tego oleju robiliśmy swego czasu z Włyszkow i wyszło, ze nie ma tam nic ciekawego a pakiet wyszedł w sumie ten sam (albo b. podobny) co w oleju, który zalinkowałeś.
 
Witajcie ponownie raz już pomoc otrzymałam to i drugi raz proszę o wyrozumiałość ;)
Przejechane już ponad 4900km więc przychodzi czas na wymianę oleju i tu zjawił się w firmie przedstawiciel olei PMO i zaproponował mi zmianę na PMO Performance-Series 5W-50.
Samochód nie ma lekko bo służy do jazdy do pracy oraz w weekendy po prostu do zabawy.
Mój poprzedni olej to polecany przez Was Fuchs 5w40 race pro S co było dobrym wyborem silnik się nie przegrzewał jak na starym oleju oraz uciszyła się hydraulika.
Cenowo różnica dość spora 240zł fusch a około 160zł PMO akurat zostanie mi na filtr ;)
Nie znam olei PMO ( wypadają dość tanio ?? ) a czytając temat na forum poświęcony PMO można dostać mętliku w głowie.
Pytanie proste czy warto zmieniać na ten olej ( jest zdecydowanie tańszy od innych w tej klasie... ) , czy może lepiej nie zawracać sobie tym głowy i zostać na tym co jest teraz.

Dziękuje za przeniesienie do tego tematu !!
Pozdrawiam administrację.
 
Last edited:
PMO nie ma złych olejów, ale wg mnie lepiej zrobisz zostając przy Fuchsie, olej jest o dobrą klasę wyżej niż PMO. Jeżeli chcesz oszczędzić odrobinę to lepiej wg mnie uderzyć w serię Galaxie Competition od Yacco. 4 litry 5W-40 będziesz miała w cenie około 170 złotych, a 0W-40 RS za mniej więcej 200.

Ale skoro Fuchs się sprawdza i cena nie jest problemem, to lepiej dorzucić te 60 złotych i zostać przy tym co masz.
 
Problem przy Fuschsie jest taki że kurcze nie można go nigdzie kupić ... nie wiem przestali produkować ?
W inter Cars nie ma w innych hurtowniach też nie ma ... w petrostalu też nie ma.
Ma ktoś źródło oryginalnego tego oleju ?
 
Problem przy Fuschsie jest taki że kurcze nie można go nigdzie kupić ... nie wiem przestali produkować ?
W inter Cars nie ma w innych hurtowniach też nie ma ... w petrostalu też nie ma.
Ma ktoś źródło oryginalnego tego oleju ?


normalnie na Alledrogo jest :)
 
Back
Top