• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Citroen C5 3.0 V6 XFX - wysilona eksploatacja.

Nina

Użytkownik
Samochód
Citroen C5 3.0 V6 XFX
Marka samochodu
Citroen C5
Budżet/ile litrów
Budżet bez ograniczeń / 5.25L
Styl jazdy
Silnik
3.0 V6 XFX
Data produkcji
2001
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40 / 10w40
Jaki olej masz obecnie
5w40
Witam mam już taki mętlik w głowie że sama nie wiem co wybrać.
Potrzebuję oleju do mojego autka do bardzo wysilonej jazdy.
Duże i częste przyśpieszenia, wysoka temperatura pracy, czasami też mocne obciążenia zanim silnik osiągnie temperaturę roboczą, często wysokie obroty dla tego chcę kupić coś bardzo dobrego.
Olej zmieniam co 9tyś km.

Myślałam nad liqui moly 5w40 synthoil high tech ale mi go odradzono że to jest dość mocno przereklamowany olej.
Moimi faworytami są:
1 - Royal Purple 5W40 - http://www.royalpurple.waw.pl/sklep/5w40/
2 - Fuchs titan race pro s 5w40
3 - Motul 8100 X-CESS 5W-40

Chyba że ktoś ma jeszcze lepszą propozycję.
Zadano mi ciekawe pytanie:
"A przypadkiem nie masz tam lać 5w30 o obniżonej lepkości dynamicznej? "
I tu zgłupiałam ... dla tego proszę Was mądrzejszych o pomoc.
Pozdrawiam.
 
Kupić Extreme Lubricants VR2 5w40 i zmieniać co 5-6 kkm.
 
@Nina Ty sie glownie sugerujesz olejami, ktore maja cos w nazwie "racing" itp. dla podkreslenia to w duzej mierze marketing.
No bez przesady to marketingowcy dodają do nazw swoich produktów słowa "turbo, super, racing" itp.
Royal Purple nie ma nic takiego w nazwie a nawet ten co wybrałam nie jest rekomendowanym olejem do motosportu ma po prostu bardzo dobre parametry.
Mają od tego osobną linię ale to już nie dla mnie.

FUCHS TITAN RACE PRO S 5W40 ma w nazwie "Race" ale czy nadaje się na tor ? nie wiem, to tylko nazwa.
 
No bez przesady to marketingowcy dodają do nazw swoich produktów słowa "turbo, super, racing" itp.
Royal Purple nie ma nic takiego w nazwie a nawet ten co wybrałam nie jest rekomendowanym olejem do motosportu ma po prostu bardzo dobre parametry.
Mają od tego osobną linię ale to już nie dla mnie.

FUCHS TITAN RACE PRO S 5W40 ma w nazwie "Race" ale czy nadaje się na tor ? nie wiem, to tylko nazwa.
Tak. Akurat ten Fuchs się na tor nadaje. Może nie do każdego zastosowania ale w większości przypadków jak potrzeba 5W40 to da radę.
Ale wiele olejów mających w nazwie Sport czy Racing kompletnie nie nadaje się do profesjonalnego zastosowania ani nawet nie polecam ich do tunningowanych czy mocniej upalanych aut. Dobrym przykładem jest seria VR1 od Valvoline. W "społeczeństwie" pokutuje przekonanie, ze są to oleje do sportu czy szybkich fur i masa osób je stosuje z przekonaniem, ze wybiera produkt bardzo wysokiej jakosci podczas gdy w rzeczywistości są to bardzo przeciętne oleje i moze nie są to złe produkty ale na rynku jest cała masa o klasę albo o nawet kilka klas lepszych produktów.
 
Myślę, że tu trzeba wyeliminować problem wskazania lub problem przegrzewania oleju. Z taką temperatura to i po torze się nie jeździ. Jak osiągnąłem w kumpla rajdówce 130st to już właczył mi się tryb Panic! i odpusciłem kolejne kółka na Łodzi dla schłodzenia. Załóż dodatkową chłodnicę oleju i to nie najmniejszą.
Ciekawy jestem zużycia tego silnika w tej chwili, chyba oddam swoją wygraną w konkusie analizę od @wlyszkow na ten cel. :D :D
 
Jeżeli olej w jakiś sposób osiąga 160*C w misce olejowej, to strach pytać o miejsca newralgiczne i możliwe depozyty.. najpierw to ja osobiście wypłukałbym całość a następnie będąc pewnym drożności magistrali szukał oleju. Z trgoco wiem citroen operuje na dużo mniejszej temp. Roboczej aniżeli taki opel np.
 
Primo skróciłbym interwały do 5/6 kkm max.Secundo zacząłbym od olejów z dużym udziałem baz IV grupy (PAO) PMO 5w40 Extreme i Meguin 5w40 jako jedne z tańszych na rynku. Powinna być większa odporność na duże obciążenie termiczne . Po pierwszym skróconym interwale zrobił analizę UOA. Wnioski na podstawie używania nowego oleju (temp. oleju / ubytki) + analiza dadzą punkt wyjścia co dalej. No chyba że faktycznie to sprawa czujnika, ale jeżeli nawet to nadal można wdrożyć działanie i polepszyć sprawę.
 
Chyba mamy wszystko wyjaśnione co do temperatury oleju panowie :D
Skoro na zimnym silniku ma 50°C :D
To raczej wszystkie nasze wątpliwości zostały rozwiane ;)

Ja bym wybrał pomiędzy Meguinem a Extreme, chociaż HC przy skróconym interwale 6-7 też krzywdy nie powinno wyrządzić temu silnikowi . Ciężko zabić ten silnik :)
 
Czujnik wymieniony i już wskazuje poprawnie tamten był uszkodzony i liczył od 50stC ...

Olej też już zakupiony. Wybór padł na: Fuchs Titan Race Pro S 5w40.
Ten olej to chyba co 5tyś km zmieniać ? Czy może zostać co 9-10tyś ?
Pozdrawiam.
 
@Nina To wrozenie z fusow, wyslij probke po ok. 5 tys/km do labolatorium, wtedy sie przekonamy.


Na forum jest maly rabat.
 
8 tysięcy powinien wytrzymać w dobrej kondycji ale w sumie tylko strzelam i baz analizy to gdybanie. Dobry olej , nawet bardzo dobry ale nie wiem czy dużo (o ile wogóle) lepszy od Meguina a tym bardziej Extrem-a. Z serii Race Pro S to zdecydowanie najlepszy jest wg. mnie 5W30 a ten C3 W30 to generalnie nic szczególnego - stary pakiet (Specol za mniej niż polowe ceny ma lepszy), przeciętne parametry i może trochę lepsza baza z dodatkiem PAO. Ciekawi mnie wg. jakiej metodologii jest robiony pomiar temp. zapłonu w przypadku Race Pro S 5W40 bo podają jedynie 195 stopni co nawet jak na zamknięty tygiel (a tak jest z tego co wiem) nie jest jakimś rewelacyjnym wynikiem bo wiele zupełnie "cywilnych" olejów ma podobne a nawet lepsze wyniki.
 
Binas96 - będę obserwować temperaturę ale już widzę że przy normalnej jeździe nie przekracza okolicy 90stC i tu pomiar też był spirometrem czy się zgadza i fakt tak jest. Przy pałowaniu osiągnęła około 115stC i nie chciała wbić więcej ( co na starym czujniku było około 165 - 185stC ) oszukiwał jak tylko mógł ;( - pomiary wykonane jeszcze na starym oleju.
poziom1989 - wyślę po około 5-6tyś km.
tomek evo - Czy temperatura zapłonu to tak ważny parametr ? Nie znam się dla tego pytam.
 
@Nina w zaleznosci o zastosowanej mieszaniny olejow bazowych, biorac pod wage np. SAE 5W-40, oczywiscie bazujacy na PAO siega temperatua zaplonu ok. 250°C.

Tak w skrocie to najnizsza temperatura, przy ktorej opary oleju sa zapalane przy pomocy zewnetrznego zrodla. Jest po czesci powiazany z parametrem NOACK. Swiadcza o stabilnosci wysokotemperaturowej.
 
xpl1337 - uszkodzony czujnik wskazywał absurdalne parametry które koledzy tu na forum zweryfikowali i naprowadzili mnie na awarię która mam nadzieje została usunięta. Widać wiedzę i fachowość osób tu piszących.
Binas96 - w tej v6 płyn chłodniczy osiąga okolice 115stC i jest to normalna temperatura pracy a olej chłodzony jest wodą która ma 115stC więc nie ma możliwości by miał niższą chyba że zamontuję chłodnicę zewnętrzną z własnym wentylatorem.
poziom1989 - Oki rozumiem to teraz pytanie: czy mam się tym martwić ? I drugie czy to wpływa na degradację oleju lub na zużycie silnika ?
 
Back
Top